Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#397466
Hallo!

Goofy heeft in't weekend gebarfd voor de eerste keer & ik had al verteld dat hij maandag zo'n grote honger had toen hij terug Duck kreeg.
Nu had mijn vriend Goofy maandagmiddag Pluto zijn kom gegeven om uit te eten ipv die van Goofy zelfs, dwz dat Goofy 800gr Duck ophad :o (300gr 's morgens +500gr van Pluto) :o..Toen ik thuiskwam zag Goofy er echt als een ballon uit!!!! Hij heeft dan ook niks meer gekregen..

Gisterenavond kregen ze eten & Goofy wou niet eten en ging in de zetel liggen, Pluto was wel aan het eten. Ik moet dringend naar het wc & als ik terug kom zag ik dat Goofy WEER Pluto's kom aan het leegeten was & Pluto stond daar gewoon op te zien... ::)

Vanmorgend kreeg Goofy zijn portie Duck & hij was aan't eten toen hij ineens hard begon te janken!!!!!!!!!!! Hij liep rond ineengestuikt, want ik dacht eerst dat hij moest plassen of kaka doen, maar hij hield ook zijn nek& hoofd gestrekt naar voren...Ik deed de voordeur open & hij liep naar buiten jankend, echt constant janken & zo raar rondlopen en dan heeft hij alles overgegeven :-\...

Zou hij een maagontsteking ofzo kunnen hebben???
In alle geval moet ik vrijdag naar de DA voor zijn laatste puppy vaccinaties, dus ik ga het daar ook vertellen, maar het was zo raar!!!!!!!!!!! Hij bleef maar janken tot alles eruit was! :-\
Door Lizzy
#397477
Geen idee wat dit is! Het is in ieder geval niet lekker gevallen, dit portie eten... Misschien dat het ergens vast is gelopen in zijn slokdarmpje en dat hem dat zeer deed? Ik weet het werkelijk niet. Je moet het waarschijnlijk even aankijken als je hem vanavond weer eten geeft.

Zou het niet handig zijn trouwens om Goofy en Pluto in twee aparte ruimtes eten te geven zodat Goofy het eten van Pluto niet meer op kan eten?

Overigens: als hij vrijdag nou nog steeds niet in orde is: laat hem dan niet enten en stel dat even uit toch hij zich weer beter voelt. Je moet geen zieke honden enten namelijk.
Door Helen
#397483
Balou heeft ook een keer een veel te grote hap ergens van genomen en dat gleed langzamer door haar keeltje dan de bedoeling was. Ze heeft toen ook even gepiept totdat het helemaal doorgeslikt was...Het deed echt even pijn.

Verder zou ik Plute en Goofy ook apart te eten geven om dergelijke probleempjes te voorkomen. Ik geef mijn honden sowieso apart te eten om conflicten omtrent het eten te vookomen.
Door Anneke V
#397504
Lizzy schreef: Geen idee wat dit is! Het is in ieder geval niet lekker gevallen, dit portie eten... Misschien dat het ergens vast is gelopen in zijn slokdarmpje en dat hem dat zeer deed? Ik weet het werkelijk niet. Je moet het waarschijnlijk even aankijken als je hem vanavond weer eten geeft.

Zou het niet handig zijn trouwens om Goofy en Pluto in twee aparte ruimtes eten te geven zodat Goofy het eten van Pluto niet meer op kan eten?

Overigens: als hij vrijdag nou nog steeds niet in orde is: laat hem dan niet enten en stel dat even uit toch hij zich weer beter voelt. Je moet geen zieke honden enten namelijk.
Ok...
Ik dacht ook al dat het iets met zijn slokdarm of maag te maken had...
Pluto is een moeilijke eter.. :-\ maar ik blijf er in't vervolg gewoon bij staan en als ie het niet opeet vliegt het onmiddellijk terug in de frigo!
Door Anneke V
#397509
Helen schreef: Balou heeft ook een keer een veel te grote hap ergens van genomen en dat gleed langzamer door haar keeltje dan de bedoeling was. Ze heeft toen ook even gepiept totdat het helemaal doorgeslikt was...Het deed echt even pijn.

Verder zou ik Plute en Goofy ook apart te eten geven om dergelijke probleempjes te voorkomen. Ik geef mijn honden sowieso apart te eten om conflicten omtrent het eten te vookomen.
Ja, dat zou het kunnen zijn...waarschijnlijk kronkelde hij dan zo omdat hij het los wou krijgen....
Ik zal het vanavond nog eens in't oog houden.

Ik was al bang dat hij iets aan zijn maag zou hebben van 2x zo'n grote hoeveelheid te eten :-\

Maar 't probleem is dat Pluto zo'n moeilijke eter is...Hij zal nooit beginnen eten als je zijn kom neerzet...Om te beginnen wil hij meestal slechts 's avonds laat eten & ten tweede ligt hij er eerst aan te ruiken & proeft een beetje, dan gaat hij weer in zijn mand liggen & na 5 of 10 minuten komt hij terug om zijn kom smakelijk leeg te eten... ??? ::)
Door Anneke V
#397924
Gisterenavond heeft Goofy zonder problemen gegeten....Vanmorgend ook.
Dus ik denk dat er waarschijnlijk iets in zijn slokdarm zal vast gezeten hebben ;)
Door Erna
#397995
Hier hebben we een schrokkerig bassetje (Rapsody) die zo nu en dan ook alles bij elkaar gilt omdat ze een te groot stuk in haar slokdarm heeft zitten.

Bij haar helpt het idd om haar apart te zetten zodat ze rustiger eet.
Door tieneke
#398547
Anneke V schreef: Gisterenavond heeft Goofy zonder problemen gegeten....Vanmorgend ook.
Dus ik denk dat er waarschijnlijk iets in zijn slokdarm zal vast gezeten hebben ;)
Pfff gelukkig!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door