Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tvs
#397423
naar aanleiding van een reactie van helen op het onderwerp achterhand problemen.

wordt er te veel zelf gedoktert of niet
voor een beetje spuitpoep niet een uur in de wachtkamer, vaak ook niet nodig.
wanneer wel, die grens ligt voor iedereen anders. maar waar.
ikzelf denk altijd , homeopathie voor kwalen die lastig zijn maar niet gevaarlijk, jeuk,allegieen, maar oorontsteking kan al op het randje zijn.afhankelijk van hoever het gevorderd is.
maar wanneer heb je het gewoon mis en ben je eigenlijk later dan verstandig en veilig is.
Door margreet
#397438
Heb dat van de week gehad,Nick heeft een hotspot en last van zijn oor.
De hotspots komen regelmatig voor en negen van de tien keer lukt het me om ze weg te krijgen.
Deze was echter hardnekkig en zijn oor was vreselijk vies,naar de da gegaan en hij heeft een fikse ooronsteking,dan denk ik wel,had ik nu toch eerder moeten gaan ??? niet dat ik een schuldgevoel heb hoor,ik heb er alles aan gedaan maar kon het niegoedkrijgen helaas :-\
Door Daisy75
#397453
Tja het is inderdaad ieder voor zich.
Er zijn bij mij dingetjes waar ik niet voor naar artsen ga, maar bepaalde lichaamsdelen en kwalen, ga ik zeker mee.
En wat al gezed werd...bij twijfel altijd gaan!
Want ga je niet en het blijkt iets ernstigs...dan sla je jezelf voor je kop.
Ik ga liever voor nix hoor...dan achteraf spijt
Door Lizzy
#397454
Denk niet dat dit een stelling is die je kunt ver-algemeniseren. Ik klooi zelf nooit teveel aan. En ik weet precies wanneer ik ergens mee naar de DA moet of niet. En ik wacht niet tot maandag, als ik op zaterdag een DA nodig heb. Ik wacht ook niet tot de ochtend, als ik er 's nachts een nodig heb. Maar ik verwed ook niet al mijn paarden op de behandeling van de DA. Ben en blijf kritisch en ik zorg ook dat ik zelf een beetje weet waar het over gaat. Ik laat mijn hond dus niet volstoppen met pijnstillers als ik ook nog andere dingen kan proberen, om maar eens een voorbeeldje te noemen. Ik geef mijn hond geen prednison voor huidproblemen, terwijl het met goede voeding opgelost kan worden. Ik geef mijn hond geen AB omdat hij drie keer diarree gepoept heeft.
Door krisiun
#397458
Als ik het met Kaio niet vertrouw dan ga ik altijd naar de da. Mijn medische kennis is beperkt en ik ga liever een keer te vaak dan te weinig.
Wel hebben wij een goede da uitgezocht na enkele slechte ervaringen met onze oude da.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#397486
Misschien...dat men wel eens een dag te laat gaat, of niet gaat terwijl het wel nodig was. Voor zichzelf denken de meeste mensen ook zo, dus waarom voor hun huisdier niet. Daarbij kun je ook 100x wel op tijd gaan en ook met 6x niks naar huis gestuurd worden.

De ongeintereseerde eigenaren daargelaten denk ik zelf dat dit een trend is die het Da-gilde (net als bij mensen de algemene gezondheidszorg) zelf in de hand werkt met de exorbitante prijzen die betaald moeten worden en de behandelingen die vaak uit niet meer bestaan dan pred en ab en die dan uiteindelijk weinig tot geen resultaat geven waardoor mensen ook gedwongen worden zelf verder te kijken omdat de reguliere geneeskunde niks meer te bieden heeft.
Door Lizzy
#397492
Ik zie om me heen ook wel eens gebeuren dat mensen niet naar de DA gaan terwijl ik zelf zou rennen. En dat zijn meestal mensen die met hun kind wel direct bij de HA zitten, maar gewoon anders met hun dieren om gaan als ik. Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat iemand me vroeg "wat zal ik doen, wel of niet naar de DA gaan?" terwijl hun kat zich al twee dagen dood stond te kotsen en het bloed er aan de voorkant uit liep. Toen ze eindelijk gingen was er ook geen redding meer mogelijk. Dit soort mensen raad ik aan geen dieren meer te nemen. Of tenminste een verzekering af te sluiten (want sommige mensen vinden het 'zonde van hun geld' om naar de DA te gaan ::)).
Door danielle1980
#397518
ikzelf ging vroeger echt heel veel naar de da, als er al wat was ging ik weer, eigenlijk loste ik zelf bijna nooit op. :o :-[

sinds ik op bp kom ga ik misschien wel iets te langzaam naar de da volgens sommigen. :-\

maar dat komt ook omdat ik het afgelopen 1,5 jaar heb gemerkt dat de da soms gewoon geen oplossing heeft, ze snel een abkuur, spuitje dit en pilletje dat sproberen om te kijken of t helpt.

voor diarree en kotsen ga ik dus bijna niet meer naar de da toe, want de da geeft allemaal spuitjes, ab enz enz en zijn bang voor uitdroging.
nou ik geloof allang niet meer dat dat zo snel gebeurd als de da zegt, ook niet bij pups. ;)
toen mijn pups zo ziek waren heb ik kritiek gekregen dat ik meer bij de da moest zijn, maar toen ze 5 maanden waren al 3 keer ab kuur, genoeg spuitjes en pillen hadden gehad,
was ik t gewoon zat, dat kon gewoon ook niet goed zijn.
ik probeer nu sneller eerst homeopatische middelen, wat ook trouwens essie beter heeft gemaakt na de bevalling, die dus ook al 3 ab kuren had gehad. :(

de enige problemen waar ik echt heel snel naar de da toe ga is als er echt grote wonden zijn bij de honden, die ik zelf niet kan behandelen en als honden iets met de gewrichten hebben, dus bv mank lopen, slecht lopen enz.

ik moet zeggen ik ben wel een stuk goedkoper uit nu ik zo weinig naar de da ga, want daar word je al arm als je binnenkomt, maar ook de homeopatische middelen zijn niet echt goedkoop. ;)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 05 okt 2005, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#397529
ik denk hoe meer kennis men heeft hoe meer je zelf inzicht krijg over wel of niet naar de da.
Als je het echt niet weet, denk ik ga dan maar eerder een keertje te veel.
Ik ben vaak bij de da te vinden, maar dat komt omdat mijn da een vriendin is en ze kan een heerlijk bakkie koffie zetten. Voor mijn honden en katten et. al. weet zij, als ik aan de bel hang is er echt wat. Ik schroom niet om te bellen, als ik drie uur s'nachts gewekt wordt door een kat/hond die in mijn opinie ernstig ziek is, wordt zij om 3.05 gewekt door een eigenaar van een kat/hond die ernstig ziek is.
Gelukkig gebeurt het niet zo vaak, maar dat is wel de afspraak. Als er echt iets is, ga ik naar de da.
Ik neem ook wel eens beslissingen waarmee zij het niet per se eens is, maar zij respecteer mijn beslissingen (binne grensen) en sta klaar ingeval er iets mis gaat en haar hulp en kennis nodig zou zijn.
Ik denk dat ik het niet beter kan hebben. ook ik blijf lezen en kennis vergaren. Knowledge is power. ;D
Door Jojo
#397705
Nou, sinds ik op barfplaats kom ben ik al wel veel minder bij de da geweest dan voorheen.
Hemeltje lief, ik stond haast bij elke scheet bij ze op de stoep ::)
Maargoed, het is mn eerste hondje, dus ik vergeef het mezelf ;D
Nu ga ik heen als het iets accuut interns is, dus niet zichtbaar. Een plekje op de huid ofzo kun je makkelijk in de gaten houden. Dat probeer ik eerst na onderzoek op internet (barfplaats bv ;)) zelf op te lossen. Wanneer het na een week niet beter maar slechter is geworden (of het moet al heel snel gaan) ga ik naar de da.
Even mank lopen mag ook nog wel, maar weer geldt, niet te lang.
Joey is erg constant qua gedrag dus bij de minste verandering wordt hij al met argusogen in de gaten gehouden.
Maar ik ben er stiekum wel een beetje trots op als ik hem zonder hulp van een da van een hotspot, diarree of iets dergelijks af heb geholpen, dat was me een half jaar geleden niet gelukt ;D
Door Thunder
#397768
Ikzelf loop de deur van de DA zeker niet plat. Behalve als er eentje mankt. Dan wacht ik zeker niet te lang om ergere schade te voorkomen. En ook deze keer met Twister blijkt dat ik er goed aan heb gedaan om er snel bij te zijn (gescheurde kruisband). Voor de rest kom ik eigenlijk alleen bij de DA voor de entingen(omdat ik shows met ze loop in het buitenland) en ernstige wonden die gehecht moeten worden. En natuurlijk röntgenen voor er gedekt wordt of er pups komen.
Door mexje
#399360
Mex onze oude langharige duitser is onze derde hond.
De eerste was een vuilnisbakkie en nooit ziek maar is overleden aan een hersentumor, hij werd 7 jaar.
De tweede was een husky ook nooit ziek en is 13 geworden.
Maar Mex zal anders verlopen en wij zullen toch wel vaker bij de D.A zitten maar dat verdiend hij.
en de kosten kunnen mij niet veel schelen hoor, als hij maar oud mag worden bij ons zijn wij al gelukkig.
Groetjes Hetty en Mex
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door