Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gaia
#397235
Vandaag naar de islamitische slager geweest. Hopend op Kalfribben, kalfsstaarten of lamsribben of staarten.. niet dus.
Ik kwam binnen en legde de vraag voor, hij snapte er geen drol van dus een Turkse jongen ging vertalen.
Nou er was volgens mij nog nooit iemand in de islamitische slager geweest in Deventer voor zijn hond. Ze begonnen me toch te lachen :(

Hij had alleen lamskoteletjes en kippenvleugels.. dus die heb ik maar gekocht, volgens mij wel goedkoop; 5 vleugels en 5 koteletjes voor 2 euro.

Er lag ook een lamsnek, kan ik dit geven?
Aangezien ik een beginner ben wist ik het niet zeker.

En moet ik kippenvleugels blijven kapot slaan? Gaia heeft al kalfsribben gehad en dat ging prima.
Door Audrina
#397238
Lamsnek is wel vrij "heftig" bot. Maar als je hond al zonder problemen kalfsribben eet, zou je in principe wel eens een stuk lamsnek kunnen proberen (nou ja, je hond dan). De meeste islamieten snijden die nekken aan plakken en zo'n plak is mooi om te proberen. En ik zou die kippenvleugels niet meer aan gort slaan hoor, gewoon lekker zo geven. ;)
Laatst gewijzigd door Audrina op di 04 okt 2005, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Gaia
#397240
Ik weet niet of ik nog wel kippenvleugels moet geven trouwens. Ze heeft er net 1 gehad die ik nog heb platgeslagen, maar ze kauwt ze helemaal niet schrokt ze in een keer weg! >:(

Kan dat kwaad? Oh jeetje ik ben echt een beginner ik bekijk die lamskoteletjes en het bot is echt heel hard!Misschien toch niet zo verstandig. Ik baal er alleen zo van dat ik in Deventer nergens een slager an vinden waar ik lam of kalf kan kopen! :'(
Door Audrina
#397242
Misschien dat ze het zo naar binnen schrokt juist omdat het is platgeslagen? Jij hebt nu in principe het grove werk voor haar gedaan zeg maar. Als je de vleugel onbewerkt geeft moet ze er meer moeite voor doen. Desnoods hou je hem gewoon vast (evt met een washandje om je hand tegen het glibberen).
In lamskotelet hoort een klein botje te zitten. Dat is wel harder dan kip, maar lamsbotten zijn ook nog vrij zacht. Als een kalfsrib goed gaat, zou zo'n klein koteletje ook geen probleem moeten zijn. En anders kan je het altijd nog eerst platslaan als je het toch niet vertrouwd. ;)
Laatst gewijzigd door Audrina op di 04 okt 2005, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#397244
Gaia schreef: Ik weet niet of ik nog wel kippenvleugels moet geven trouwens. Ze heeft er net 1 gehad die ik nog heb platgeslagen, maar ze kauwt ze helemaal niet schrokt ze in een keer weg! >:(
Ik zou de vleugels(snoeischaar) even inknippen bij de scharnierende punten,wel zo veilig als je een echte hap-slik-weg hond hebt
Door Audrina
#397246
tieneke schreef: Ik zou de vleugels(snoeischaar) even inknippen bij de scharnierende punten,wel zo veilig als je een echte hap-slik-weg hond hebt
Ja, das idd wel handig bij een schrok-op. Had ik ff niet bij nagedacht met m'n "gewoon lekker zo geven" . :-[
Door tieneke
#397252
Audrina schreef: Ja, das idd wel handig bij een schrok-op. Had ik ff niet bij nagedacht met m'n "gewoon lekker zo geven" . :-[
Jij hebt normale honden ;D ;D ;D ;D
Door Audrina
#397255
tieneke schreef: Jij hebt normale honden ;D ;D ;D ;D
Ja, dat denk jij. ::)

Van de week hadden m'n teven samen een hele kip (elk de helft dus). Mijn oudste kauwt 5 keer, slok, weg halve kip. :o Maar ja, om kip maak ik me meestal niet zo druk, omdat het zo zacht is en omdat het in principe eigenlijk toch plofkuikens van een week of 6 zijn. Zou ze dat nu ook met andere botten doen.... Maar dat doet ze gelukkig niet. ;)
Laatst gewijzigd door Audrina op di 04 okt 2005, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#397257
Gaia schreef: Vandaag naar de islamitische slager geweest. Hopend op Kalfribben, kalfsstaarten of lamsribben of staarten.. niet dus.
Er lag ook een lamsnek, kan ik dit geven?
Aangezien ik een beginner ben wist ik het niet zeker.
En moet ik kippenvleugels blijven kapot slaan? Gaia heeft al kalfsribben gehad en dat ging prima.
Kijk anders even op barfclub bij de foto's van verschillende vleesbotten, die kan je dan printen en volgende keer meenemen, dan weten ze precies wat je bedoeld!
De kotelletjes hebben erg weing bot en TEveel vlees, kan wel voor 'n keertje, maar ik vind 't eigenlijk veels te duur om aan de hond te geven.
De lams nekken zijn heel goed, maar inplaats van plakken te zagen, zou ik vragen of ie ze in de lengte kan halveren, dan zit er meer van de bot aan, en kan niet zo makkelijk doorgeslikt worden.Met plakken heb je alleen net zoiets maat als 'n plak van de mergpijp.
Door Gaia
#397261
202Spots schreef: Kijk anders even op barfclub bij de foto's van verschillende vleesbotten, die kan je dan printen en volgende keer meenemen, dan weten ze precies wat je bedoeld!
De kotelletjes hebben erg weing bot en TEveel vlees, kan wel voor 'n keertje, maar ik vind 't eigenlijk veels te duur om aan de hond te geven.
De lams nekken zijn heel goed, maar inplaats van plakken te zagen, zou ik vragen of ie ze in de lengte kan halveren, dan zit er meer van de bot aan, en kan niet zo makkelijk doorgeslikt worden.Met plakken heb je alleen net zoiets maat als 'n plak van de mergpijp.
Hee da's een goede tip! Dank je!
Door Sofie
#397712
Ik zou die kippennekken ook gewoon bij de bochtje sinknippen en stevig vasthouden. Dit totdat ze leert op botten te kauwen.
Door Doedels
#397823
Marielle schreef: welk deel van het lam is een kotelet eigenlijk?
Een kotelet is een stukje rib met een stuk piervlees. Dus eigenlijk een stuk van de rug.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door