Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#396848
essie heeft weer anaalklier problemen, een hele harde dikke schijf die ze dus weer kapot heeft gebeten.
we hadden de hele week gekeken omdat de reuen zo aan t ruiken waren, maar essie dus niet loops is.
maar was niets te voelen vandaag dus wel weer en ja hoor ze bijt t kapot.
morgen maar weer naar de da toe, misschien dus wel geopereerd zelfs eraan :o :( :'(

maar nou vroeg ik me dus af wat ik kan doen om dat te voorkomen. :-\
want ze heeft 3 jaar op brok gestaan nooit last en nu 1,5 jaar op vers vlees en al 3 keer gebeurd, waarvan 2 keer heel erg. :'(
we denken dus dat t door het vlees komt, tenminste omdat ze daardoor dus zo weinig poept en ook niet echt keihard of veel.
wat dus op brok wel zo was. :-X
nu hebben we al 2 dagen dus bot extra gegeven maar ook daardoor word t niet superhard. ??? :-\
we geven ook al vsm granules, maar het lijkt niet te werken allemaal.
ook krijgt een groene leem kuur.
dus vroeg me af of er soms dingen zijn die ik kan geven zodat t niet nog een keer gebeurd en waardoor ze echt hard gaat poepen.

essie is echt heel ziek ervan, ze slaapt alleen maar, piept als je aan dr kont zit en ze ligt veel alleen omdat ze volgens mij bang is dat de andere honden dr pijn doen.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 03 okt 2005, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#396927
Ik begrijp niet zo goed waarom je de link legt naar de voeding. Een hond hoeft toch niet keihard te poepen om geen anaalklierproblemen te krijgen?

Misschien moet je eens een ander merk voeding proberen? Of zelf samen gaan stellen? Want als je ontevreden bent over de ontlasting, dan doet Essie het dus niet goed op het merk waar ze nu op staat.

Wat voor homeopathische middelen heb je voor deze problemen?
Door Lizzy
#396940
Oh by the way: het lijkt er meer op dat Essie nu een hele fikse anaalklierontsteking/abces heeft. En dat doet inderdaad ontzettend veel pijn! Dat kan zelfs met koorts gepaard gaan. Maar er zijn dus wel homeopathische middelen die heel snel en goed helpen om de ontsteking door te laten breken en daarnaast kun je vaak met warme compresses de boel helpen. Ik zou je alleen aan willen raden om een consult aan te vragen bij een holistisch/homeopathisc dierenarts. Samen met haar/hem kun je dan een behandelplan maken en kijken of je kunt voorkomen dat er geopereerd moet worden.
Door danielle1980
#397070
Lizzy schreef: Ik begrijp niet zo goed waarom je de link legt naar de voeding. Een hond hoeft toch niet keihard te poepen om geen anaalklierproblemen te krijgen?

Misschien moet je eens een ander merk voeding proberen? Of zelf samen gaan stellen? Want als je ontevreden bent over de ontlasting, dan doet Essie het dus niet goed op het merk waar ze nu op staat.

Wat voor homeopathische middelen heb je voor deze problemen?

ik dacht juist dat als een hond harder poept dat de anaalklieren beter/sneller geleegd werden?
en essie poept juist heel weinig 1 keer in de 2 dagen heel vaak. :-\
volgens de da zorgt dat dat er sneller een ontsteking is. ??? :-[ :-\
maar neem dus aan dat ze t goed op het voer doet, we stellen al samen, ong 2 a 3 keer in de week, de rest krijgt ze ahv, bibi, cb of smuldier, dus erg gevarieerd.

we geven vsm granules.
kun je misschien zeggen welke middelen we verder kunnen geven dan kunnen we die halen en wat voor voor warm compres bedoel je en waarvan moet dat zijn?
mijn da in alphen werkt met homeopathie trouwens en die raadde dus de vsm aan. :-\
Door danielle1980
#397071
Lupa schreef: dingen veranderen ook omdat een hond ouder wordt .
niet alles is de reden van voeding.
bv mientje is een bbetje doof ::) ;D maar dat is niet de schuld van het voer.
of, lupa heeft een rooie gloed over haar vacht, dat is niet de schuld van het voer maar het is een oude vachtje enz enz
ik bedoelde t van t voer niet negatief hoor, essie is nu 4, zo oud is dat nog niet, maar na de bevalling heeft ze een aardige klap gehad, misschien komt t daardoor. :-\
Door danielle1980
#397137
ok essie heeft t nu echt kapot gebeten, bloed loopt eruit :o :'(
maar dus ook alle troep, ik heb geen flauw idee wat ik er nu op kan doen om te verzachten omdat t een open wond is nu :-\
Door danielle1980
#397164
dat gaan we ook(had ik toch al in 1ste bericht neergezet :-\), ab krijgen we dan net als de vorige keer denk ik. :-\ :'(
wilde ook weten hoe je t nu kan voorkomen en hoe goed te behandelen. :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 04 okt 2005, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#397169
Niks aan te doen, meid....dan maar ff ab. Je weet inmiddels dat je er meteen probiotica bij kan geven. Maar die wond moet echt kundig schoongemaakt worden hoor...zeker als het vlak bij de anus is. Dat is een vieze omgeving en daarbij wil je geen kans op incontinentie enzo...dus dan maar even naar de DA, wordt die wond gereinigd en een ab kuurtje meenemen.

Komt wel weer goed joh.... ;)..dikke knuf voor Essie hoor! :-*
Door danielle1980
#397173
Peet schreef: Niks aan te doen, meid....dan maar ff ab. Je weet inmiddels dat je er meteen probiotica bij kan geven. Maar die wond moet echt kundig schoongemaakt worden hoor...zeker als het vlak bij de anus is. Dat is een vieze omgeving en daarbij wil je geen kans op incontinentie enzo...dus dan maar even naar de DA, wordt die wond gereinigd en een ab kuurtje meenemen.

Komt wel weer goed joh.... ;)..dikke knuf voor Essie hoor! :-*
bedankt zal ik geven. :-*
en idd naar de da is wel handiger om schoon te maken, maar ja essie is met 2 man al zowat niet bij de da te krijgen :-[, dus ga liever met haar niet zo snel met haar :(
Door Peet
#397177
Dat begrijp ik, Beau is ook zo'n fan van de DA (NOT >:()...maar soms is het gewoon verstandiger ;).
Dan maar even niet leuk en een snuitje om en zeulen maar.... :-\
Door Peet
#397197
ik dacht dat groene leem de werking van een ab-kuur vermindert...maar dat weet Lizzy beter dan ik.....
Ik zou het nog even niet geven voor de zekerheid. Geef liever probiotica, dat is zeker veilig in combi + ab....
Door danielle1980
#397205
Peet schreef: ik dacht dat groene leem de werking van een ab-kuur vermindert...maar dat weet Lizzy beter dan ik.....
Ik zou het nog even niet geven voor de zekerheid. Geef liever probiotica, dat is zeker veilig in combi + ab....
ok ik heb net voor de zekerheid toch maar niet gegeven, straks krijgt ze als ze terug is ook probiotica.
ze is nu met mama bij de da, hoop ik :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door