Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Alies
#397004
Laatst las ik in de consumentengids dat als mensen veel rood vlees eten, ze een verhoogd risico hebben op kanker. Hoe zit dat bij honden? Ik geeft Tara carnibest en dat is ook rood vlees
Gebruikersavatar
Door Angelique
#397015
[quote="Alies"]
Laatst las ik in de consumentengids dat als mensen veel rood vlees eten, ze een verhoogd risico hebben op kanker. Hoe zit dat bij honden? Ik geeft Tara carnibest en dat is ook rood vlees
[/quote]

Tara is in tegenstelling tot een mens een carnivoor en carnivoren eten vlees, daar zijn ze voor gemaakt. Daarbij is je cb niet alleen maar roodvlees, dat is er slechts een onderdeeltje van.

Stond er ook bij welke hoeveelheden je als mens moest nuttigen om binnen het risicovlak te vallen?
Door conleeuw
#397027
[quote="Angelique"]
Tara is in tegenstelling tot een mens een carnivoor en carnivoren eten vlees, daar zijn ze voor gemaakt. Daarbij is je cb niet alleen maar roodvlees, dat is er slechts een onderdeeltje van.

Stond er ook bij welke hoeveelheden je als mens moest nuttigen om binnen het risicovlak te vallen?
[/quote]
hangt er van af wat jij geloof.
Ik ben niet overtuigd dat de reden dat mensen kanker krijgen is het eten van rood vlees, maar liever het eten van "besmet" vlees (en niet te vergeten groenten).
Besmet doel ik op, hormonen, voedingstoffen, ontwormings middelen, antibiotica...... en andere vervuiling uit het millieu.
Dus ik denk dat honden net als mensen die rood vlees eten (ik denk dat kip gerust mee geteld mag worden, maar dat ben ik dan) een risico hebben.
Ik heb nu in mijn directe omgeving, twee van mijn oppas honden die beiden borst kanker hebben, en onlangs nog een hond die kanker had, een van deze honden at alleen brokken, een part time barf en een vrijwel volledig rauw.
Dus..... damed if you do, damed if you dont.
Ik druf te zeggen dat ik 20 jaar geleden mischien een hond heb gekend die op echt oude leeftijd aan kanker bezweek, nu denk ik dat het veel meer is :'(
Maar ik vindt dat onder de mensen eveneens. Een op de vier nederlanders zullen kanker krijgen. Ik wil niet raar doen maar dat is ongeloofelijk hoog. Er zijn genoeg landen waar deze getallen veel lager liggen. Ik moet nog een onderzoek zien waar ze een link liggen tussen de verhoogde voorkomst van kanker en een defenitieve externe factor. (longkanker en roken dan uitgesloten)
Door Lizzy
#397034
[quote="conleeuw"]
hangt er van af wat jij geloof.
Ik ben niet overtuigd dat de reden dat mensen kanker krijgen is het eten van rood vlees, maar liever het eten van "besmet" vlees (en niet te vergeten groenten).
Besmet doel ik op, hormonen, voedingstoffen, ontwormings middelen, antibiotica...... en andere vervuiling uit het millieu.
Dus ik denk dat honden net als mensen die rood vlees eten (ik denk dat kip gerust mee geteld mag worden, maar dat ben ik dan) een risico hebben.
Ik heb nu in mijn directe omgeving, twee van mijn oppas honden die beiden borst kanker hebben, en onlangs nog een hond die kanker had, een van deze honden at alleen brokken, een part time barf en een vrijwel volledig rauw.
Dus..... damed if you do, damed if you dont.
Ik druf te zeggen dat ik 20 jaar geleden mischien een hond heb gekend die op echt oude leeftijd aan kanker bezweek, nu denk ik dat het veel meer is :'(
Maar ik vindt dat onder de mensen eveneens. Een op de vier nederlanders zullen kanker krijgen. Ik wil niet raar doen maar dat is ongeloofelijk hoog. Er zijn genoeg landen waar deze getallen veel lager liggen. Ik moet nog een onderzoek zien waar ze een link liggen tussen de verhoogde voorkomst van kanker en een defenitieve externe factor. (longkanker en roken dan uitgesloten)

[/quote]

Ja, ik ben het hier helemaal mee eens. We vergiftigen onze planeet op alle mogelijke manieren (destructief zijn wij, wij mensen). Ga eens naast een snelweg wonen en ik geloof dat de kans op kanker -tig % hoger ligt. Nou, zet een koe naast de snelweg, voer 'm antibiotica (en andere glenbuterolachtige zooi) - allemaal nog steeds niet verboden hoor en voer 'm afval, afval en nog eens afval (dezelfde afval die je in hondenbrokken aantreft: die gaat ook het koeien en kippenvoer in) en eens kijken hoe snel het percentage kans op kanker bij mens en dier stijgt!

Maar ja, ik denk dus dat niet alleen roodvlees als schuldige aangemerkt moet worden.... Ook plofkip, Pernis-sla en Botlek-spruiten......
Door Anneke V
#397035
Ik vrees ook dat het meer te maken heeft met vervuiling & alle producten die er in vlees ( en andere voedingsmiddellen)zitten....
Zelfs de grond & het water zijn vervuild... :(
Door conleeuw
#397043
[quote="Lizzy"]
Maar ja, ik denk dus dat niet alleen roodvlees als schuldige aangemerkt moet worden.... Ook plofkip, Pernis-sla en Botlek-spruiten......
[/quote]

;D ;D plofkip heb ik al eerder gehoord, maar pernis-sla?? ??? en wat zijn botlek - spruiten, die ken ik ook nog niet, maar ik ben niet te oud om te leren, vertel ;D
Niet te vergeten de fruit die in nederland geteeld wordt en voordat we alleen de groente fruit en vlees industrie hier de schuld geven.
Gif gebruik in sierteelt (bloemen) is ook niet te vergeten. Alle gifstoffen die gebruikt wordt belasten de millieu, dezelfde millieu waar de koe op wandelt en vreet om onze vlees te produceren.
Wij hebben als mens nogal niet een al te goede CV. Gekke koeie ziekten is ontstaan omdat wij (de mens) schapen karkassen (en andere karkas meel) in runder voer (en andere dieren voer) verwerken.
Maar goed, dat was de vraag niet.
Ik denk niet dat een hond een hoger risico op kanker heb als je hem vers voert. Ik denk wel dat een hond een hoger risico op kanker heb anno 2005 dan 1985, en dat is waar ik op doelde met mijn "ontploffing".
Wel echt een onderwerp voor mij hoor, ik heb gewoon jeuk in mijn vingers.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#397047
[quote="Lizzy"]
Ja, ik ben het hier helemaal mee eens. We vergiftigen onze planeet op alle mogelijke manieren (destructief zijn wij, wij mensen). Ga eens naast een snelweg wonen en ik geloof dat de kans op kanker -tig % hoger ligt. Nou, zet een koe naast de snelweg, voer 'm antibiotica (en andere glenbuterolachtige zooi) - allemaal nog steeds niet verboden hoor en voer 'm afval, afval en nog eens afval (dezelfde afval die je in hondenbrokken aantreft: die gaat ook het koeien en kippenvoer in) en eens kijken hoe snel het percentage kans op kanker bij mens en dier stijgt!

Maar ja, ik denk dus dat niet alleen roodvlees als schuldige aangemerkt moet worden.... Ook plofkip, Pernis-sla en Botlek-spruiten......
[/quote]

Oh dit geloof ik ook wel hoor. Maar ik dacht me wat meer bij de vraagstelling en het gestelde in het onderzoek te houden en dan daarbij terug te vallen op het principe van.....me diesel gaat kapot als ik er benzine in blijf gooien. Zo is de mens niet gemaakt om hoofdzakelijk vlees te eten en wanneer je dat dan wel doet zal dat zijn weerslag wel hebben, net zoals dat bij carnivoren het geval is als je ze plantaardig voert, of als je een herbivoor een gemalen soortgenoot te eten geeft.
Door Lizzy
#397084
[quote="Angelique"]
Oh dit geloof ik ook wel hoor. Maar ik dacht me wat meer bij de vraagstelling en het gestelde in het onderzoek te houden en dan daarbij terug te vallen op het principe van.....me diesel gaat kapot als ik er benzine in blijf gooien. Zo is de mens niet gemaakt om hoofdzakelijk vlees te eten en wanneer je dat dan wel doet zal dat zijn weerslag wel hebben, net zoals dat bij carnivoren het geval is als je ze plantaardig voert, of als je een herbivoor een gemalen soortgenoot te eten geeft.

[/quote]

Ja, daar heb je ook heel erg gelijk in. Ik ben het hier ook helemaal mee eens. Een mens hoort gewoon niet zoveel vlees te eten. Is er niet voor gebouwd. Vlees gaat ook heel lelijk liggen rotten in onze mensendarmen ;D (lekker smakelijk idee). En je moest inderdaad VEEL vlees eten wilde je aanmerkelijk meer risico eten. Honden zijn carnivoren, eten vlees, zijn daar op gebouwd, hebben ook een ander spijsverteringssysteem en horen dus vlees te eten.
Door Lizzy
#397087
[quote="conleeuw"]
;D ;D plofkip heb ik al eerder gehoord, maar pernis-sla?? ??? en wat zijn botlek - spruiten, die ken ik ook nog niet, maar ik ben niet te oud om te leren, vertel ;D
[/quote]

Nou, ik zuig die pernis-sla en botlek-spruiten zojuist uit mijn duim dus da's geen officiele bijnaam hoor ;D. Maar als je onder de rook van Pernis/Botlek groente gaat verbouwen en je besproeit dit ook nog eens met 'prettige' landbouwgifjes, dan is het waarschijnlijk net zo ongezond om dit te eten als met je neus boven de uitlaat van een Botlek fabriekspijp gaan hangen.....
Door conleeuw
#397091
[quote="Lizzy"]
Nou, ik zuig die pernis-sla en botlek-spruiten zojuist uit mijn duim dus da's geen officiele bijnaam hoor ;D. Maar als je onder de rook van Pernis/Botlek groente gaat verbouwen en je besproeit dit ook nog eens met 'prettige' landbouwgifjes, dan is het waarschijnlijk net zo ongezond om dit te eten als met je neus boven de uitlaat van een Botlek fabriekspijp gaan hangen.....
[/quote]

ha ha ha, ok ik snap hem. Had mischien gescheeld als ik door had dat Pernis / Botlek plaatsen zijn....... :o ben ik ook lekker dom soms :P

We denken in ieder geval redelijk langs de zelfde lijn wat dit betreft.
De verdrietige aan het hele verhaal is, dat ik een bio boer hier vlak bij heb, zelfs twee, en dan denk ik, maar tja, ze zitten wel onder de rook van Arnhem en de vuilverbranding deze bio groente te kweeken.... :'(
Je ontkomt er niet meer aan denk ik. Je kan je best doen, ik koop wel bio, om niet nog meer millieu belastend te zijn, maar echt ontkomen doe je niet.
Door bowie
#397114
Sorry als ik misschien hard overkom maar ik heb altijd gezond geleefd nooit gerookt of gedronken eet bijna geen vlees .

Heb bijna 20 jaar in de bossen gewoond waar geen vervuiling was en heb al 12 jaar kanker .

En er is geen arts tot nu toe geweest die mij een andwoord kan geven waar het misschien vandaan kan komen.

Dus ik denk dat het niet altijd wat zegt hoe je eet of leefd je krijgt het of je krijgt het niet zoals in mij geval .
Door Mevroi Kruim
#397116
O jakkes joh, wat ongelofelijk naar en akelig :'(
En je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Soms heb je gewoon domme pech, soms zit het in je genen, en soms komt het door externe oorzaken. En die externe oorzaken gaat het hier over. Maar misschien zijn er ook wel inmiddels stammen honden gefokt bij wie het ind e genen zit, er wordt bij mijn weten niet tegen geselecteerd door fokkers of rasverenigingen.
Door conleeuw
#397144
[quote="bowie"]
Sorry als ik misschien hard overkom maar ik heb altijd gezond geleefd nooit gerookt of gedronken eet bijna geen vlees .

Heb bijna 20 jaar in de bossen gewoond waar geen vervuiling was en heb al 12 jaar kanker .

En er is geen arts tot nu toe geweest die mij een andwoord kan geven waar het misschien vandaan kan komen.

Dus ik denk dat het niet altijd wat zegt hoe je eet of leefd je krijgt het of je krijgt het niet zoals in mij geval .

[/quote]

Ik heb ook geen moment gezegd dat als je maar goed eet je niet een slachtoffer van kanker hoef te worden. Ik constateer dat wij (mensen) de millieu vervuilen, groente, fruit, vlees, worden in een vervuild millieu gekweekt, mensen krijgen zo, ongeacht hoe netjes ze leven, deze vervuiling toch ook in hun systeem, en worden dan slachtoffer van zieten zoals kanker.
Dat de artsen niet kunnen zeggen hoezo een het krijg en de ander niet, dat is helaas overal nog zo. Ik denk ook dat er dingen zijn die je niet moet vergeten, erfelijk en aanleg.

Jij woon wel in de bosen en leef wel schoon, maar helaas wordt ook jou groente en fruit in de vervuilde millieu gekweekt. Ook dingen als uitlaatgassen vervuilen de omgeving. Wij ontkomen er geen van allen eigelijk aan, of je moet in "pattagonia" willen gaan wonen, maar zelfs antarctica hebben wij al weten te vervuilen, direct en indirect.
Het is geen vinger wijzen naar iemand die ziek wordt, van hij of zij heb niet gezond geleefd, dat zal je mij nooit horen zeggen, wel dat wij als mensen onze omgeving dusdanig vervuilen dat er meer kanker voorkomt dan vroeger.
:(
Door bowie
#397163
Je hoort mij ook niet zeggen dat je met een vinger wijst ik begrijp best wel wat je bedoeld.
Ik zeg alleen door mij ervaring dat het niet altijd wat zegt hoe je leefd .
Door Sofie
#397188
[quote="Angelique"]
me diesel gaat kapot als ik er benzine in blijf gooien. Zo is de mens niet gemaakt om hoofdzakelijk vlees te eten [/quote]

Hahah dat vind ik een super goede vergelijking!!!! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door