Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lantsoght
#396801
graag zou ik weten hoelang je 50 - 40 gr/kg lichaamsgewicht moet geven aan een pup. Mijn pup is nu 4 maand weegt iets van 20 kg en krijgt 1 kg CB/dag. Ik kan nu bijna niet meer optillen om te wegen dus hoe moet ik dan weten hoeveel hij mag eten ?
Door Lizzy
#396905
Als je weet hoeveel jouw hond per week is aangekomen de afgelopen tijd, dan denk ik dat je er vanuit kunt gaan (ongeveer) dat hij in dit tempo voorlopig aan blijft komen, de komende maandjes. Ik weet niet wat hij/zij voor een volwassen gewicht zal bereiken maar met het gemiddelde dat hij/zij is aangekomen de afgelopen tijd en het gemiddelde dat je pup op volwassen leeftijd moet wegen, kun je zijn/haar gewicht per week toch aardig inschatten, denk ik?
Door Ine
#396945
Had bij medisch hierop geantwoord, maar dat is helaas verwijderd.
Niet elke pup blijft lang hezelfde aankomen, sommigen moeten eerder terug naar een mindere hoeveelheid.
Daarom blijft het voeren met oog en hand ook bij pups belangrijk.
(Mijn lab.pup krijgt al vanaf 18 weken maar 600 gram, terwijl ze toen al meer dan 16 kilo woog. Ze is nu 7 mnd en zit nog steeds op de 600 gram)

Met de handen, moet je, zonder dat je druk uitoefent, de ribben kunnnen tellen en je mag als je kijkt, geen ribben zien.
Welk ras is je pup?
Ook een Berner Sennen?
Door Lizzy
#396949
[quote="ine"]
Had bij medisch hierop geantwoord, maar dat is helaas verwijderd.
Niet elke pup blijft lang hezelfde aankomen, sommigen moeten eerder terug naar een mindere hoeveelheid.
Daarom blijft het voeren met oog en hand ook bij pups belangrijk.
(Mijn lab.pup krijgt al vanaf 18 weken maar 600 gram, terwijl ze toen al meer dan 16 kilo woog. Ze is nu 7 mnd en zit nog steeds op de 600 gram)

Met de handen, moet je, zonder dat je druk uitoefent, de ribben kunnnen tellen en je mag als je kijkt, geen ribben zien.
Welk ras is je pup?
Ook een Berner Sennen?
[/quote]

Ja Ine, sorry, dat was ik! Ik wilde het onderwerp verwijderen en jouw update in dit onderwerp zetten en vervolgens ging er iets mis :-[
Door lantsoght
#397818
Mijn pup is ook een berner. Ik heb een berner van 23 maand en een pup van 4 maand. De grote krijgt krijgt 2 x 400 gram en de pup 3 x 3oo gram. Tussen door eten ze nog wat nekken, strotten, pens ... en beloningen. Maar die pup heeft altijd honger hij groeit ook ontzettend hard, is bijna even hoog als die andere.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door