Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lette
#396743
Ik ben een klein beetje begonnen met barfen en heb vandaag voor het eerst een heel lamshart gegeven.
Drie van de vier honden die vonden het geweldig. Maar eentje (het is ook een beetje muts) die heeft zo iets kan je het niet in kleine stukjes snijden. Hoe kan ik het beste haar aanleren dat ze het gewoon zelf moet verscheuren.
Heeft iemand tips voor mij
Gebruikersavatar
Door Pauline
#396755
Nee Lette, ik heb geen tips. En ik heb hier ook van die mutsen die vast geen lamshart aan stukken scheuren. Als ik het niet in stukjes snijd, wordt het niet gegeten.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#396763
Ik heb hier ook zo'n muts ;).
Niet zo gek als je 11,5 jaar brokken hebt gegeten.

Ik ben begonnen met alles klein te snijden/hakken. Dit heb ik langzaam aan verminderd, ben steeds grotere stukken gaan geven.
Ze kan nu na een aantal maanden nog steeds wel eens vertwijfeld voor haar bak staan, met een blik van "moet ik daar weer moeite voor doen?".
Maar ondertussen eet madame toch mooi wel hele eendagskuikens, lamsribben, kippenvleugels, karkassen,enz. Vis moet ik nog wel een keer door midden snijden.
Verder helpt het bij haar ook, als ik het eten vasthoudt en zij eraan gaat kluiven.
Even geduld hebben dus, langzaam aan laten wennen, maar het gaat zeker lukken. Succes!
Door Borke
#396764
Ach.... Borke pakte zijn eerste lamshart zo in de bek, paar keer kauwen en zo doorgeslikt....
Ik dacht nog, als dat maar goed gaat en natuurlijk ging het prima.

Ik zou het gewoon snijden, misschien is je hond te klein om het zoals Borke naar binnen te werken ???
Door Daisy75
#396792
haha ik snijd hier juist express alles in stukken want ze schrokken alles naar binnen of het niets is...gaat mij iets te wild dan hoor..
Door tieneke
#396812
Voor de hond die het heel niet wilt zou ik het in het begin klein snijden/knippen.
Voor de honden die het heel opeten en er verder geen moeite mee hebben gewoon zo groot mogelijk geven,is ook beter voor de vertering.
Door Lette
#396821
Op zich is ze groot genoeg om het zelf te doen, ze is namelijk een border collie.
Maar ze is met al haar eten altijd al een muts geweest. Misschien dat ik het is kan proberen steeds iets grotere stukjes te geven
Door Daisy75
#396840
tieneke schreef: Voor de hond die het heel niet wilt zou ik het in het begin klein snijden/knippen.
Voor de honden die het heel opeten en er verder geen moeite mee hebben gewoon zo groot mogelijk geven,is ook beter voor de vertering.
OH....maar is dat niet slecht dan als ze zon hart of lap vlees zo naar binnen slaan..
Door Sofie
#396912
Hey!

Lady was in het begin ook zo! Ik gaf haar een heel stuk kippenborstfilet en madam bekeek me zo van "wat moet is daar nou mee doen?"..... ;D
Dus sneed ik in het begin het vlees in stukken en iedere keer de stukken groter tot ze het door had! Ook wat aanmoedigen hielp bij haar (vooral bij de vleesbotten)... ;D
Door Marielle
#396917
Hier moet ik Faya ook af en toe aanmoedigen.
Vaak haal ik er wat kleine stukjes vanaf die ik erbij geef in een bak.
Dan eet ze die eerst op en heeft ze de smaak te pakken.
Met een beetje aanmoedigen (en soms een vast-commando ;)) eet ze dan vaak de rest ook wel op.
Door Daisy75
#396983
Ja dat is nu juist het probleem hier....ik hoef ze NIETaan te moedigen ze slobberen alles naar binnen...als ik dan zo'n heel lamshart zou geven gaat dat zonder kauwen naar binnen, das dan toch ook niet goed, of wel??
Door Lizzy
#396990
KayleighShanden schreef: Ja dat is nu juist het probleem hier....ik hoef ze NIETaan te moedigen ze slobberen alles naar binnen...als ik dan zo'n heel lamshart zou geven gaat dat zonder kauwen naar binnen, das dan toch ook niet goed, of wel??
Ach... als het past... ;D. Verteren doet het wel. Maar je kunt het lamshart ook in 2-en knippen/snijden.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 04 okt 2005, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#396993
Lizzy schreef: Ach... als het past... ;D. Verteren doet het wel. Maar je kunt het lamshart ook in 2-en knippen/snijden.
Ja idd....maar omdat gezegd werd..hoe groter hoe beter...hahaha
Ik zal ze in twee verdelen dan moeten ze in ieder geval 2 keer slikken whahaha...

Hoe zit dat dan met kip en vis met graten....als ze dat in 1 keer doorslikken lijkt me niet al te best toch...??
Door tieneke
#397031
Lette schreef: Op zich is ze groot genoeg om het zelf te doen, ze is namelijk een border collie.
Maar ze is met al haar eten altijd al een muts geweest. Misschien dat ik het is kan proberen steeds iets grotere stukjes te geven
Ja dat zou je kunnen proberen ;)
Door tieneke
#397033
KayleighShanden schreef: OH....maar is dat niet slecht dan als ze zon hart of lap vlees zo naar binnen slaan..
De hond moet er natuurlijk wel een klein beetje fatsoenlijk op kauwen zonder de moord te steken he ;D
Tinus geef ik de stukken zo groot mogelijk,dan moet het varken kauwen...doe ik dit niet rost hij alles in een paar seconden naar binnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door