Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Twister
#39456
Sorry ben ik weer, volgens mij ben ik nogal onzeker over het versvoeren :-[

Maar wanneer merk je dat je de hond(en) teveel of te weinig of precies genoeg geeft? Is dat na een paar dagen al of duurt dat echt een tijd? Ik heb er hier namelijk twee lopen, die zijn qua gewicht precies goed, de andere twee zou een milimetertje af mogen, maar niet teveel dus........maar ik vind het zo moeilijk inschatten hoeveel vlees ik moet geven. En daarbij is het ook nog zo dat eentje, de vorige keer van eenmalig een keertje Carnibest ontzettend ging overgeven, dus bij haar wil het langer mengen met Energque, om dit nu te voorkomen. Zij is dus 1 van de twee waar een milimetertje af zou mogen.
Moet wel zeggen dat ze het tot nu toe met mengen geen problemen geeft, ze krijgt nu sinds zaterdagavond Carnibest gemengd met Energique
Door Helen
#39457
Laat me effe denken. Aan Balou merk ik het in enkele dagen. Als ze een dagje uit logeren is geweest en ze heeft veel stress gehad zie ik het al als ik haar ophaal. Dan is ze wat ingevallen. Maar ik heb laatst geprobeerd om minder dan 300g per dag tevoeren. En binnen een dagje of 3 a 4 zag je duidelijk dat ze afgevallen was.

groetjes Helen
Door Paul_Barte
#39466
Begin voor een volwassenhond met 20 gram vervlees per kilo hond per dag.
Aanpassen kan altijd nog. Je moet op het oog voeren en alle tabellen vergeten!!
Door Twister
#39670
[quote="Paul_Barte"]
p.s. Het is bekend dat kleine hondjes relatief MEER verbruiken als grote honden.
[/quote]

Ja dat wist ik ;) Corine zei dat ik uit moest gaan voor de twee lichtsten van 150 gram per dag en de twee zwaarsten 240 gram per dag.

Maar is het met deze hoeveelheden niet verstandiger om ze maar 1 x per dag te gaan voeren? Anders krijgen ze maar zo weinig per keer of niet?
Door senadance
#39672
Met mijn mozesie ben ik begonnen met 20 gram per kilogewicht(de bullebak woog 40 !!kilo!!
Hij is wel een heel zwaar gebouwde Labrador, maar toch moest hij afvallen (inmiddels 3.5. kilo eraf en ik kan zij n ribben voelen)
20 gram was voor die van mij veels te veel,
nu krijgt hij tussen de 400 en 500 gram per dag.
(incl. groente, of fythomix)

groetjes Sena
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door