Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#396032
Even een rare vraag hoor, maar bestaan er beesjes die bv. een gang onder de huid graven waardoor je een hele korsterige streep op de huid ziet lopen?!
Ik had wel eens gehoord dat mijten gangen graven ???
Joey heeft al een tijd problemen met huidjeuk, zonder dat er aanwijzingen zijn voor een allergie. Nu ben ik dus haast geobsedeert met zn huid en vacht bezig qua onderzoek of ik echt niet iets kan vinden op de jeukplek.
Ik vind her en der oranje/bruine verkleurinkjes, niet groter dan een erwt qua doorsnede en ik vond ook een heel lang spoor korstjes (in diezelfde kleur) als een soort kattenagel kras, maar deze lijkt me niet waarscheinlijk qua lengte en model, ik zag het trouwens al aan zn vacht (kortharig, glad, zwart) dat er een lijn liep, dacht dat het van het verharen ofzo kwam ???
ook heeft hij her en der een bultje/pukkeltje waarvan ik overigens niet weet of die jeuken.
Ik weet het, het is een wazig verhaal maar als iemand een idee heeft van een creapy creature ofzo, laat het me dan aub weten..............
Door jeanne
#396082
een goede dierenarts (dermatoloog) moet dat zo voor je kunnen onderzoeken dmv een huidafkrabsel en microscoop.
Door geer
#396084
Ik heb op tv weleens worminfecties gezien waarbij de wormen zich onder de huid bevonden... Bij een mevrouw op haar oogbol, daar zag je echt heel duidelijk een worm onder het vlies van haar oog bewegen...die bewoon zo een beetje haar hele lichaam over. Maar daaraan zag je wel echt heel duidelijk dat het een bewegende worm was...geen korstjes, geen gekke bultjes, alleen een onderhuids kruipend wormpje (BLEGH!)
Door Jojo
#396125
geer schreef: Ik heb op tv weleens worminfecties gezien waarbij de wormen zich onder de huid bevonden... Bij een mevrouw op haar oogbol, daar zag je echt heel duidelijk een worm onder het vlies van haar oog bewegen...die bewoon zo een beetje haar hele lichaam over. Maar daaraan zag je wel echt heel duidelijk dat het een bewegende worm was...geen korstjes, geen gekke bultjes, alleen een onderhuids kruipend wormpje (BLEGH!)
Ow yak! :-X Ja dat heb ik toen ook gezien. Zal daarvan wel komen dat dit soort hersenspinsels in me opkomen.
Laatst gewijzigd door Jojo op zo 02 okt 2005, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ster
#396405
Het is idd een soort worm, (mijten die gangen graven heb ik niet van gehoord) die bij honden in de darmen leven. Als ze per ongelijk bij de mens naar binnen kruipen, door de huid dan gaan ze daar gangen graven :-\ Dat doen ze DACHT IK niet bij honden. Ze komen vooral in de tropen voor. Hier eigenlijk nauwelijks.
Door Anneke V
#396556
geer schreef: Ik heb op tv weleens worminfecties gezien waarbij de wormen zich onder de huid bevonden... Bij een mevrouw op haar oogbol, daar zag je echt heel duidelijk een worm onder het vlies van haar oog bewegen...die bewoon zo een beetje haar hele lichaam over. Maar daaraan zag je wel echt heel duidelijk dat het een bewegende worm was...geen korstjes, geen gekke bultjes, alleen een onderhuids kruipend wormpje (BLEGH!)
Ook gezien, maar dat was in een tropisch land & inderdaad de worm kwam af & toe piepen...zat ook in een man zijn neus... :-X
Door Anneke V
#396559
Je hebt wel vliegen die onderhuids hun eieren leggen, maar dan zou je denk ik maar 1 wonde moeten hebben + volgens mij komt dit ook enkel voor in de tropen ???

Misschien eens naar de DA gaan?
Door conleeuw
#396754
Anneke V schreef: Je hebt wel vliegen die onderhuids hun eieren leggen, maar dan zou je denk ik maar 1 wonde moeten hebben + volgens mij komt dit ook enkel voor in de tropen ???

Misschien eens naar de DA gaan?
Bot fly.....ook blowfly genoemd een van de meest gehate vliegen bij schaap boeren. De eitjes worden door muggen en of andere insecten gedeponeerd. Komt in warme gebieden voor, bv centraal america en delen van Africa. Bij dieren en somige van deze vliegen ook bij mensen. Het gaat om een wondeje, de adem gaatje voor deze larwe (made) dus geen gangetje.
Door Jojo
#397011
Nou, als ik dat zo lees dan is de kans dat juist mijn bulletje iets dergelijks zou hebben ongeveer gelijk is aan nul ;)
Zal hij misschien in de stiekelbosjes of een ander struikje/brandnetels hebben gezeten en daar wat overgevoelig op reageren ???
In ieder geval vond ik nu naast zn balletjes ook allemaal van die bultjes. Het was wat plakkerig (van zn piemelpus of urine of uit de bultjes zelf ???) en heb het schoongemaakt met teatree. Ga er maar eens een paar keer wat calendula op smeren en kijken of het weggaat.
Maar die lijn van korstjes (ter dikte van een pennenstreep), het zou natuurlijk van een stiekelbosje kunnen zijn, maar daar heb je toch niet zo achtelijk veel jeuk van, een schrammetje ???
Door conleeuw
#397052
Jojo schreef: Nou, als ik dat zo lees dan is de kans dat juist mijn bulletje iets dergelijks zou hebben ongeveer gelijk is aan nul ;)
Zal hij misschien in de stiekelbosjes of een ander struikje/brandnetels hebben gezeten en daar wat overgevoelig op reageren ???
In ieder geval vond ik nu naast zn balletjes ook allemaal van die bultjes. Het was wat plakkerig (van zn piemelpus of urine of uit de bultjes zelf ???) en heb het schoongemaakt met teatree. Ga er maar eens een paar keer wat calendula op smeren en kijken of het weggaat.
Maar die lijn van korstjes (ter dikte van een pennenstreep), het zou natuurlijk van een stiekelbosje kunnen zijn, maar daar heb je toch niet zo achtelijk veel jeuk van, een schrammetje ???
Volgens mij kan het mijt zijn, ik heb ooit ook zo'n besmetting gezien, jaren geleden, dus inderdaad soort gangetjes.
Ik zou voor alle zekerheid, toch even door de DA laten kijken, dan weet je het zeker.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door