Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lin-da
#395430
Misschien een hele stomme vraag hoor. Maar ik voer nu vanaf februarie carnibest. Maar wat ik me afvraag zijn er mensen die buiten de kvv hun hond met iets bijvoeren, bv yoghurt, ei, pens enz enz.

En soms maak ik me wel eens zorgen ondanks dat ik heeeeeeeeeel tevreden ben over het voer of ze echt wel alles binnen krijgen wat ze binnen moeten krijgen zoals vitaminen, mineralen enz enz. Kortom krijgen ze op langer termijn geen tekorten.
Door Debora
#395524
Het is eigenlijk niet nodig om bij te voeren zoals jij dat noemt. Alles zit gewoon al in carnibest. Maar zo af en toe kun je wel eens een extraatje geven zoals bijvoorbeeld kalfsstrot of pens ofzo. Ik geef er ook wel eens kippenvleugeltjes, kippenekjes, kipkarkasjes bij. Dat soort dingen. Niet teveel orgaanvlees bijgeven omdat dat al genoeg aanwezig is in de carnibest. Maar een lapje op zijn tijd kan geen kwaad. Ook een eitje of wat yoghurt is ook lekker voor ze :)
Ik geef het dus meer voor de afwisseling eigenlijk ;)
Door Lizzy
#395527
[quote="lin-da"]
En soms maak ik me wel eens zorgen ondanks dat ik heeeeeeeeeel tevreden ben over het voer of ze echt wel alles binnen krijgen wat ze binnen moeten krijgen zoals vitaminen, mineralen enz enz. Kortom krijgen ze op langer termijn geen tekorten.

[/quote]

Waarom denk je dat?
Door Daisy75
#395533
[quote="Lizzy"]
Waarom denk je dat?
[/quote]

dat vroeg ik me ook af, want In carnibest enzo zit echt alles wat een hond nodig kan hebben...nu ik verschil zie bij mijn honden, heb ik juist zoiets van wat een opluchting...want bij de brokken maakte ik me al jaren zorgen vanwege shanden zijn problemen, en juist bij brokken voerde ik bij omdat ze tekorten leken te hebben...hihi
Door lin-da
#395641
Ik heb eigenlijk geen reden waarom ik dat denk, het zijn denk ik gewoon hersenspinsels. Ik wil gewoon dat ik me later niet voor me kop hoef te slaan omdat ze achteraf toch niet voldoende van iets binnen hebben gehad. Ik wil het gewoon goed doen, en ben een beetje een twijfelaar geloof ik.

Gr linda
Door lin-da
#395642
En zit er trouwens ook alles in mbt vitaminen,mineralen. Hoe zit het bv met visolie capsule's, ik las laatst ergens dat dit bv niet in de carnibest zit.

Gr Linda
Door Laura2004
#395644
Er zit in cb volgens mij lijnzaadolie en daar zitten ongeveer dezelfde voedingsstoffen in als in visolie. Als ik me niet vergis hoor :-\
Door Lizzy
#395683
Sec gezien zit alles in versvlees wat de hond nodig heeft. Net zoals in brokken. Alleen zit er in versvlees nog veel meer als in brokken wat de hond nodig heeft. En is het dus NOG vele malen beter. Het bevat namelijk (dit in tegenstelling tot brokken) goede bacterieen en enzymen. Met andere woorden: nee, je hoeft niks toe te voegen.

En je hoeft je ook echt helemaal geen zorgen te maken (het valt me op dat mensen zich deze vraag wel stellen bij versvlees en niet bij brokken terwijl je bij brokken je hier beter zorgen over kunt maken!).

Neemt niet weg dat je altijd wat dingen extra kunt geven die gewoon gezond zijn en die een aanvulling zijn op het versvlees menu! Ik denk dan aan 1 of 2 keer per week een rauw eitje, met schil. En verder denk ik dan aan 1 keer per week een rauw visje (sardientje bijvoorbeeld) als tussendoortje.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 01 okt 2005, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#395691
Je hoeft je bij Carnibest absoluut geen zorgen te maken dat er tekorten ontstaan... Maar je kan natuulijk altijd afwisselen! Ik voer voornamelijk Carnibest, maar vervang regelmatig een maaltijd door iets anders. Niet omdat ik dat perse nodig vind, maar wel omdat ik het leuk en goed vind om af te wisslen. Het liefst vervang ik maaltijden door iets wat ik Carnibest wel vind missen: iets waar ze op moeten knagen, iets waarmee ze actief hun gebit reinigen. Een penslap dus, of botten, of vis, of grotere stukken vlees...Ik maak me, zowel bij Carnibest als bij de maaltijden die ik zelf maak, echt niet druk of het wel helemaal 100% volledig is...zolang je maar genoeg afwisselt komt het allemaal goed ;)
Door liliank
#396109
hallo
dat bij voeren met kipnekjes vind ik zo eng :-\
wij hebben een jack russel van ruim 3 maanden
die gek is op duck voer wilt dus geen brokjes alleen vers voer. ik voer hem niet bij ik geef hem wel die bufelhuid staafjes die dunne. elke dag. eet hij helemaal op ik heb in het begin ook met die druivensuiker gegeven ;D die geef ik maar niet meer :D :D :D
maar om op bijvoer terug te komen is er ook iets anders
wat goed om te geven inplaats van die enge botjes?
gr lilian
Door Sofie
#396368
Die staafjes van buffelhuid laat je best achterwege! Kan meer schade veroorzaken dan goed doen! Ik dacht dat ze o.a. kunnen blijven vastzitten, slecht verteren,...

Indien je echt iets om te knagen wilt geven, geef dan beter gedroogde pensstaafjes.

Over de botten: knaagt hij op de kippennekjes? Je kan de kippennekjes ook altijd platslaan alvorens je ze hem geeft.
Door Nelly
#396443
Die buffelhuid staafjes zou ik heel gauw weglaten. Veel beter kun je kippennekjes geven, ook al lijkt je dat eng. Sla ze lekker plat met een hamer en knip ze desnoods in met een snoeischaar. Blijf erbij. Ik geef ze zelfs aan m'n kitten! En geloof me, het kan geen kwaad 8)
Door Mevroi Kruim
#396475
Buffelhuid :o nou, dat komt er bij mij echt nooit meer in! 2x bijna een hond van mij in gestikt (2 verschillende honden) en ook van vrienden en kennissen griezelverhalen gehoord. Dat spul wordt zacht en dan slikken ze het in z'n geheel in, of proberen dat, en het verteert niet of nauwelijks dus die lappen blijven lekker op allerlei ongezonde plekken steken :-X

Kippennekken ... mijn katten eten ze zonder moeite, ook de ouwetjes van 15, zelfs die van nog geen 2 kilo met nog maar een paar kiesjes. Voor haar sla ik ze wel plat.
Door Sofie
#397180
Bij de hond van mijn tante bleef zo'n staaf buffelhoud in het gehemelte steken...die hond deed eerst 2 dagen raar voor ze het doorhadden...Hier krijgt Lady het ook niet meer...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door