Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jojo
#395732
Ook ik ben al een paar weken bezig om mijn poezies vlees te leren eten ::)
Nogsteeds zonder resultaat natuurlijk want het zijn whiskas katjes. En tegen al die lekkere geur- kleur- en smaakstoffen kan geen enkel gezond item tegenop, volgens hun >:(
Wel heb ik ze nu over van chemische brokjes op biologische brokjes, dus die heb ik al vast gewonnen ;D
Nu van de whiskaszakjes nog naar vlees :-\ dat gaat toch veeeeeel moeilijker. Op het dieptepunt heb ik zelfs al prins total care voor katten gekocht. Nou, hondje Joey is er blij mee hoor ::)
Nu heb ik blikjes ShinyCat van Gimpet gekocht, daar zitten tenminste geen granen meer in, volgens mij alleen gelatine en vis/vlees, ik hoop dat ze zo het 'echte'werk leren waarderen zodat ze daarna aan de kvv gaan.
Ik had nog nooit gehoord van dit voer, kennen jullie het?! En is het echt zonder toevoegingen? De verpakking is daar nl. niet echt duidelijk over en ook nog duits :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#395850
Die brokjes zou ik gewoon in de kliko deponeren, ze zijn oorzaak nummer 1 van blaasgruis .

de blikjes zou ik gaan mengen met versvlees, eerst een klein beetje en dan steeds een theelepeltje meer vers erbij.


Die blikjes ken ik niet, zijn ze wel een kompleet voer?
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 02 okt 2005, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#396012
Op de verpakking van de blikjes staat Ergänzungsfuttermittel für Katzen. Laat ik op school dat woord nou niet geleerd hebben vroeger ???
Heb het gister gegeven en na veel twijfeling is er 1 van de katten mee aan het werk gegaan. De ander verkoos de brokjes die er naast stonden ::)
Maar......vanochtend was het schaaltje wel leeg ;D

Heb even gegooglet wat het volgende opleverde: http://www.catsstore.nl/nl/dept_57.html
Daar staat dus dat het premium voer is ;)
Er zitten in ieder geval herkenbare stukken vlees en vis in, zij het gekookt maar ik hoop dat ze op deze manier wel de smaak van echt vlees gaan leren te waarderen.....
Door Marieke
#396409
Jojo schreef:
Er zitten in ieder geval herkenbare stukken vlees en vis in, zij het gekookt maar ik hoop dat ze op deze manier wel de smaak van echt vlees gaan leren te waarderen.....
Kan je niet beter zelf wat kippenvlees koken en steeds minder gaar aanbieden? Dat t deels rauw, deels gaar is en zo afbouwen naar rauw? Als dat blikvoer alleen aanvullend is kan je net zo goed zelf vlees klaarmaken voor je kat.
Door Jojo
#396564
Marieke schreef: Kan je niet beter zelf wat kippenvlees koken en steeds minder gaar aanbieden? Dat t deels rauw, deels gaar is en zo afbouwen naar rauw? Als dat blikvoer alleen aanvullend is kan je net zo goed zelf vlees klaarmaken voor je kat.
Dat heb ik allemaal al geprobeert, toen wilden ze dat nog niet hebben. Maar ik durf het nu wel weer aan om weer eens wat voor ze te maken aangezien ze dit aten.
Volgende dag had ik een blikje met andere ingredienten voorgeschotelt (Hünchen mit Käse) maar daar hebben ze voor bedankt en die heeft Joey zich wel laten smaken :P
De smaak die ze wel gegeten hebben was tonijn met kip.
Ze blijven dus kieskeurig en zijn er nog lang niet ::)
Door Nelly
#398368
Gewoon geduld hebben en blijven aanbieden. Hier was vooral Mistral erg hardnekkig wat z'n brokkie en blikkie betrof. Maar zomaar ineens was-ie om. En bij Zipper moet ik af en toe ingrijpen, want anders eet die alles van de andere 2 ook op. ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door