Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door monique-sem
#394974
even dacht ik dat het zou werken. Sem was geheel van de jeuk af, de wondjes waren genezen en de vacht ziet er al weer heel wat beter uit. Helaas sinds gisteren is de jeuk terug. Nog niet in die mate als dat het was. Maar het beheerst het leven van semmy. Ze krabt weer erg veel, likt veel aan haar poten etc. etc. Haar pootjes zijn weer rose inplaats van wit!
Ik had met de da afgesproken wanneer dit zou gebeuren ik hem zou bellen en dan zou hij mij een middel voorschrijven. Zo gezegd zo gedaan.
Ik heb gekregen: Macsamuel huid tonicum.

Wie kent dit en heeft er ervaring mee. Via de zoekfunctie kon ik niet veel vinden. Ook heb ik gezocht op het net. daar is wel het een en ander te vinden, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.

Even in het kort voor diegene die mijn andere topics niet gelezen hebben. Sem staat sinds begin september volledig op CB, in eerste instantie light maar we zijn al snel overgeschakeld op de gewone versie. Dus de brokken zijn verbannen uit haar leventje ;D.
Ik ben met aanhoudende huidklachten bij een hom. da geweest. daar kreeg ik een penicilline kuur, onstekingsremmer, vitamine, prodermo 1 en 2.
Door Jojo
#395043
Hoi!
Wat vervelend dat het toch weer mis lijkt te gaan. Ik weet precies hoe het is zo´n jeukende hond, Joey doet hier lekker mee, zei het niet in die mate die jij noemt gelukkig.
Mac Samuel is het ´eigen merk´ van Dierenkliniek Westerhuis (www.uwdierenkliniek.nl) als ik het goed heb. Kijk anders even op www.puurnatuur.nl (tab-blad producten) daar kun je veel homeopatische middelen vinden met uitleg ;)
Laatst gewijzigd door Jojo op vr 30 sep 2005, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#395083
monique-sem schreef: even dacht ik dat het zou werken. Sem was geheel van de jeuk af, de wondjes waren genezen en de vacht ziet er al weer heel wat beter uit. Helaas sinds gisteren is de jeuk terug. Nog niet in die mate als dat het was. Maar het beheerst het leven van semmy. Ze krabt weer erg veel, likt veel aan haar poten etc. etc. Haar pootjes zijn weer rose inplaats van wit!
Ik had met de da afgesproken wanneer dit zou gebeuren ik hem zou bellen en dan zou hij mij een middel voorschrijven. Zo gezegd zo gedaan.
Ik heb gekregen: Macsamuel huid tonicum.

Wie kent dit en heeft er ervaring mee. Via de zoekfunctie kon ik niet veel vinden. Ook heb ik gezocht op het net. daar is wel het een en ander te vinden, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.

Even in het kort voor diegene die mijn andere topics niet gelezen hebben. Sem staat sinds begin september volledig op CB, in eerste instantie light maar we zijn al snel overgeschakeld op de gewone versie. Dus de brokken zijn verbannen uit haar leventje ;D.
Ik ben met aanhoudende huidklachten bij een hom. da geweest. daar kreeg ik een penicilline kuur, onstekingsremmer, vitamine, prodermo 1 en 2.
Jeetje, balen zeg..... :(

En je hebt geen idee of er een aanleiding is geweest? Heeft hij wat van straat gepikt? Iets te eten van iemand gekregen? Iets anders?

Ben je onlangs met de onstekingsremmers gestopt?

Dit middel van Mac Samuel past bij:

"overgevoeligheidsreactie van de huid voor vlooien, huisstofmijten en/of bacteriën". Als de DA denkt dat een van deze drie dingen of een combinatie van de drie van toepassing is: dan lijkt het me een goed idee, dit middel.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 30 sep 2005, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door monique-sem
#395719
Lizzy schreef: Jeetje, balen zeg..... :(

En je hebt geen idee of er een aanleiding is geweest? Heeft hij wat van straat gepikt? Iets te eten van iemand gekregen? Iets anders?

* Nee ik weet het echt niet*

Ben je onlangs met de onstekingsremmers gestopt?
* deze heb ik maar voor korte duur gebruikt aangezien er prednison inzat en ik dit niet wilde*

Dit middel van Mac Samuel past bij:

"overgevoeligheidsreactie van de huid voor vlooien, huisstofmijten en/of bacteriën". Als de DA denkt dat een van deze drie dingen of een combinatie van de drie van toepassing is: dan lijkt het me een goed idee, dit middel.

* De da denkt aan een bacterie, echter heeft ze een penicilline kuur gehda, zou dan daar die bacterie niet van weg moeten zijn?*
Door Lizzy
#395863
Tja, als de jeuk over gaat bij het gebruik van een ontstekingsremmer + prednison: dan durf ik niet te zeggen of de problemen wel veroorzaakt waren door een ontsteking.... Met prednison gaat zowat iedere jeuk wel over, ook jeuk die door iets geheel anders wordt veroorzaakt.

Ik krijg trouwens de acute kriebels van homeopathische dierenartsen die ontstekingsremmers en prednison voorschrijven. Ik zou juist verwachten dat ze ten alle tijden deze middelen proberen te vermijden, tenzij het echt, echt niet anders kan. Is dit misschien een gewone DA die er homeopathie 'voor het gemak even bij doet' of is dit een homeopaat in de zuivere zin des woord? Je moet misschien anders toch eens een andere homeopathische DA proberen, eentje die iets holistischer te werk gaat, want van een behandeling van ontstekingsremmers+prednison, gevolgd door een complex-middel als Mac Samuel: krijg ik nou niet echt warme homeopathische gevoelens van.... (sorry dat ik het zeg... ik weet dat het misschien wat onaardig en bot overkomt....).
Door monique-sem
#395876
Lizzy schreef: Tja, als de jeuk over gaat bij het gebruik van een ontstekingsremmer + prednison: dan durf ik niet te zeggen of de problemen wel veroorzaakt waren door een ontsteking.... Met prednison gaat zowat iedere jeuk wel over, ook jeuk die door iets geheel anders wordt veroorzaakt.

* Ik kreeg dat in eerste instantie mee, ben toen gaan zoeken op het net, hier op het forum en kwam er achter dat het best een heavy middel was en mede daarbij dat er een prednisonachtige stof in zat. Toen ik de da daarover belde kwam hij met een of ander krom verhaal. Want ik heb altijd gedacht dat ze prednison binnen de homeopathie als een soort vergif zagen, een laatste keuze, net zoals jij zegt. Maar idd. bij het gebruik van dat middel ging de jeuk weg. Tja had niet anders verwacht. Ben er dus mee gestopt, toen is de jeuk nog een tijdje weggebleven, zou dat nog met de uitwerking van de medicatie te maken kunnen hebben?*

Ik krijg trouwens de acute kriebels van homeopathische dierenartsen die ontstekingsremmers en prednison voorschrijven. Ik zou juist verwachten dat ze ten alle tijden deze middelen proberen te vermijden, tenzij het echt, echt niet anders kan. Is dit misschien een gewone DA die er homeopathie 'voor het gemak even bij doet' of is dit een homeopaat in de zuivere zin des woord? Je moet misschien anders toch eens een andere homeopathische DA proberen, eentje die iets holistischer te werk gaat, want van een behandeling van ontstekingsremmers+prednison, gevolgd door een complex-middel als Mac Samuel: krijg ik nou niet echt warme homeopathische gevoelens van.... (sorry dat ik het zeg... ik weet dat het misschien wat onaardig en bot overkomt....).

* Ik vind het helemaal niet erg wat je zegt, JIJ SCHRIJFT WAT IK DENK. Ik dacht naar een homeopathische arts te gaan maar het is idd. meer een arts die ernaast homeopathie erbij geleerd heeft. Hier hebben we het echter in een ander topic ook al over gehad. Ik ben me er nu ook steeds meer in aan het verdiepen. Wacht evenb af wat het middel van Mac Samuel doet en in de tussentijd ga ik op zoek naar een goede homeopaat.*
Dus bij deze wie kent en heeft ervaringen met een goede homeopaat in de omgeving limburg, brabant evt gelderland. Het lijkt echter wel dat alle goede artsen boven de rivieren zijn. Ik heb via mail al diverse keren contact gehad met Diana Gooijer (weet niet of ik namen mag noem anders verwijder deze maar). Zij is de enigste die bioresonantie op dieren toepast, zij is volledig veterinair gericht. Ik heb hier goede verhalen over gehoord. Alleen is dit ongveer zo'n 3 uur rijden van mij uit. Nu blijkt dat het ook telefonisch kan, daar heb ik echter weer mijn vraagtekens bij. Zij hebben (doet dit samen met een veterinair homeopate, Hilga kruize) hier zeer goede resultaten mee geboekt. Maar ja wacht eerste even af wat dit middel Mac Samuel gaat doen.
Door Lizzy
#395887
Ik denk dat hij een DA is die een homeopathie cursusje ernaast heeft gedaan... geeft niks natuurlijk, maar hij zou zichzelf beter geen homeopathisch DA kunnen noemen.... Nou ja, daar kun jij ook allemaal niks aan doen!

Ik weet niet of dit in je buurt is?

Dierenartsenpraktijk Bio Mentor
Broekhem 65
6301 HE Valkenburg (LB)
Tel. 043-6011418
Fax 043-6013034
email: [email protected]
http://www.biomentor.org/
Categorie: 1 (zeer pro-vers dierenarts)
Door Ine
#395950
Even in de Bib gedoken en de lijst van Homeopatisch werkende dierenartsen van Brabant en Limburg opgezocht!

Provincie Noord-Brabant:
Breda Mevr. C.G. van der Aa-Verweij 076 - 571 68 74
Klundert C. Schalk 0168 - 40 25 04
Prinsenbeek Mevr. M.E. Lutz-Vogelenzang 076 - 541 50 30
SleeuwijlkK.M. Rienks 0183 - 30 17 08
Tilburg P.L.F. Bours 013 - 467 68 12

Provincie Limburg:
Geleen F.M.G. Spiertz 046 - 474 59 85
Valkenburg: Drs. W.C. de Leeuw (Wim)
Tel.: 043-6011418, Fax: 043-6013034
Email: [email protected]
Door monique-sem
#395999
bedankt voor jullie reacties. Ik ben zelf ook aan het zoeken op het i-net. Maar voorlopig is het nog even afwachten of de druppels gaan werken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door