Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door puck
#395749
Nou, eindelijk is het dan zover. Puck heeft vandaag haar eerste maaltje CB gehad en het ging met smaak naar binnen ;D. Terwijl ik het aan het bereiden was met nog wat brokjes en een probiotica stond ze al te piepen aan het aanrecht. Helaas moest het nog even opwarmen vanuit de koelkast, maar al die tijd heeft ze op de grond bij het aanrecht liggen wachten tot ze het kreeg.

Nu hoop ik maar dat ze het goed doet. De laatste tijd heeft ze weer wisselend last van tandvleesontsteking en een oogontsteking die ik behandel met zalf van de DA. Hij denkt dat ze een allergie heeft en ik ben dmv voeding aan het uitzoeken wat het is. Heeft iemand ook ontstekingen bij zijn hond gehad en is dat toen overgegaan toen je op KVV overstapte?

Ik hoop het maar, want Puck heeft het laatste half jaar al zoveel antibiotica (en zelfs prednizon) gehad. Dat kan nooit goed zijn. In ieder geval niet voor mijn portemonnee. :o

Groetjes Susan & Puck
#395783
Fijn dat ze de CB zo waardeert! :D
Voor tandvleesontstekingen is vers prima, vooral als je nog regelmatig bot en lappen pens voert. Voor oogontsteking zou ik het zo niet weten, volgens mij heeft dat vaak meer met lokale allergie te maken, bv pollen of huisstofmijt ofzo.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op za 01 okt 2005, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door puck
#395791
Volgens de DA stond de oog- en tandvlees met elkaar in verbinding. Een half jaar geleden heeft hij tandsteen weggehaald en nu heeft ze alleen nog maar een verkleuring op haar tanden en een beetje plak. Huidjes wil ze niet eten. Dus misschien is een bot een goed idee. Welke kan ik dan het best geven?
#395817
puck schreef: Volgens de DA stond de oog- en tandvlees met elkaar in verbinding. Een half jaar geleden heeft hij tandsteen weggehaald en nu heeft ze alleen nog maar een verkleuring op haar tanden en een beetje plak. Huidjes wil ze niet eten. Dus misschien is een bot een goed idee. Welke kan ik dan het best geven?
Lees eerst het bottendocument uit de bieb. Daarin staat precies wat en hoe. Als je hond nog geen botten gewend is, begin je met geplette kippennekken. Succes.
Door Lizzy
#395865
puck schreef: Nu hoop ik maar dat ze het goed doet. De laatste tijd heeft ze weer wisselend last van tandvleesontsteking en een oogontsteking die ik behandel met zalf van de DA. Hij denkt dat ze een allergie heeft en ik ben dmv voeding aan het uitzoeken wat het is. Heeft iemand ook ontstekingen bij zijn hond gehad en is dat toen overgegaan toen je op KVV overstapte?

Ik hoop het maar, want Puck heeft het laatste half jaar al zoveel antibiotica (en zelfs prednizon) gehad. Dat kan nooit goed zijn. In ieder geval niet voor mijn portemonnee. :o

Groetjes Susan & Puck
Hoi Susan,
Zo te lezen heeft jouw hond inmiddels wel een verminderde weerstand. Na antibiotica + prednison verbeterd de weerstand niet bepaald. Ergo, de weerstand wordt daarmee alleen NOG slechter.

Ik denk dat je er goed aan doet om dit probleem eens op een andere manier aan te gaan pakken. De eerste en belangrijkste stap heb je al genomen: verse/rauwe voeding! Heel goed! Maar daarmee ben je er volgens mij nog niet.

Als ik jou was zo ik in ieder geval probiotica gaan geven. Na antibiotica is dat sowieso een heel goed idee. En het helpt de weerstand op te bouwen. Daarnaast zou ik zelf een ontgiftingskuurtje doen met de hond. Ik vind zelf "Drainage Compositum" van de Groene Os (te bestellen via http://www.edera.nl of, als je in de buurt van A'dam/Almere woont: in de praktijkt van Tannetje Koning) heel goed.

Als je de drainage kuur hebt afgemaakt: zou ik zelf nog steeds probiotica geven. En daarna zou ik Echinacea Extra Forte met Plantago en Cat's Claw van de firma Bloem gaan geven. Gewoon te koop bij de drogist. Tevens zou ik zelf ook vitamine C in hoge doseringen gaan geven. Tijdelijk welliswaar. Als jouw hond een gevoelige darmenstelsel heeft, dan zou je kunnen kiezen voor "Ester C". Dat is een specifieke vorm van vitamine C. Het is erg duur, maar erg goed en het is mild voor maag en darmen. Hoeveel kilo weegt jouw hond? (ivm de dosering van vitamine C). Als je hond sterke darmen heeft: dan kun je gewone vitamine C geven.
Door puck
#395894
Hoi Lizzy,

Bedankt voor de goeie tips :D. Ik heb daar wel een paar vraagjes over:

1. Puck zit nu in een overgangsperiode van brokken naar KVV. Ik meng dit deze week nog. Is het verstandig om eerst het ontgiftingskuurtje te doen of pas als ze volledig op KVV staat?

2. Tijdens het ontgiftingskuurtje gewoon de probiotica geven of even stoppen?

3. Waar is de echinacea voor en waarom geef je vitamine C?

Alvast bedankt,

Susan & Puck :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door