Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#394316
Ziggy is 15 mei voor het eerst loops geworden en ze is heel lang schijnzwanger geweest, dus ik heb ook echt het idee dat ze er nog niet zo lang van af is.
Maar goed, ik het dus het idee dat ze weer loops wordt (ze heeft een dikke muts en ze gaat ook continu zitten alsof hij zwaar is, dat deed ze de vorige loopsheid ook).
Kan het dat ze weer bijna loops is? En is het verstandig om al te beginnen met de ablavetsem? Ik weet het nl. niet zeker of ze weer loops is. Ik vind het ook zo snel alweer.
Door Doedels
#395396
Het zou best kunnen dat ze alweer loops is. Het klinkt ook als een gewone loopsheid. Volgens mij kan je nu al beginnen met de alba vetsem.
Door Laura2004
#395405
Ze is ook loops. Ze bloedt al, dus ik denk dat ze al even loops was. Ze bloedt wel veel heviger dan de vorige loopsheid. Kan iemand mij nog eens vertellen wanneer ze ongeveer vruchtbaar zijn?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#395637
Ik wil je niet bang maken hoor, en sommige honden zijn vaker als 2x per jaar loops, maar weet je zeker dat ze loops is en geen baarmoederontsteking heeft?
Misschien kun je aan het gedrag van Kai merken of ze idd loops is? :-\

Vruchtbaar zijn de meeste honden zo 10-17 dagen na het eerste bloedverlies, maar dat is natuurlijk voor elke hond anders, dus het blijft opletten geblazen.
Door Laura2004
#395643
Ze heeft een hele dikke muts en Kai is al sinds een week heel erg aan het snuffelen bij Ziggy en een paar andere reuen werden ook heel erg opgewonden van Ziggy.
Waarom denk je trouwens aan een baarmoeder ontsteking?
Ik vind het ook wel heel erg snel na de vorige loopsheid, want het is nog geen 4 1/2 maand geleden. Ze is 19 augustus 1 jaar geworden.
Denk je dat ik me zorgen moet maken?
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 01 okt 2005, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#395645
Laura2004 schreef: Ik vind het ook wel heel erg snel na de vorige loopsheid, want het is nog geen 4 1/2 maand geleden. Ze is 19 augustus 1 jaar geworden.
Dat kan wel hoor. Mijn vorige rottie had een cyclus van 3 1/2 maand, wat natuurlijk wel heel erg kort is.
Door Laura2004
#395647
Ze voelt zich verder goed. Ze drinkt niet meer en ze eet gewoon goed en in vergelijking met de vorige loopsheid is ze ook wel vrolijker. De vorige loopsheid was ze echt super zielig :(
Klopt het ook dat je een loopse teef minder eten moet geven ivm de schijnzwangerschap?
Gebruikersavatar
Door Binno
#395649
Ik geef Binno alleen maar minder eten als ze al schijnzwanger is, dus niet tijdens de loopsheid.
Door Laura2004
#395650
Ziggy is de vorige keer heel lang schijnzwanger geweest, bijna twee maanden. En ze heeft ook een acute ontsteking gehad in haar borst (ze had een bult zo dik als een halve tennisbal), dus daarom verwacht ik dat ze nu ook weer schijnzwanger wordt. Het heeft dus geen nut om nu alvast minder te gaan voeren.
Ik heb trouwens ook ablavetsem besteld, dat komt jammer genoeg pas maandag binnen denk ik, maar dat is wel verstandig als ik het al geef voor ze loops is toch?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door