Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#394906
Ik kan 16 kilo runderstrotten kopen, maar ik weet nog niet hoe zoiets eruit ziet, en kan je dat in zijn geheel voeren ofzo...of hoe werkt dit hahaha, ik ben leek he, ben begonnen met Kvv, en geef nu al een paar dagen ook vers erbij wat erg goed bevalt.
maar dat vers is tot nu toe kippenekken, kippepootjes,verse makreel, sardientjes, verse pens, rauw ei en groentes geweest, en wil nu natuurlijk MEEEEER hahhaa.
Ik ga zondag naar medemblik, nieren halen, en runderstrotten dan, en misschien nog wat lamsnekken, maar wil weten hoe je dit het beste voert...ik hoor het graag, en misschien een fotootje??
;D
Laatst gewijzigd door Daisy75 op vr 30 sep 2005, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#394911
Runderstrotten kun je zo geven, ipv kvv. Ik vind ze er zelf niet uitzien, beetje bloederig. ;D Het is wat vlees met een stuk luchtpijp (kraakbeen, geen bot) er doorheen.
Lamsnek is vlees met nekwervels (bot) in het midden. Ligt er maar net aan hoeveel vlees er nog aan zit. Zijn ze goed bevleesd, dan kan je ze zo geven (mits je hond goed aan botten gewend is). Zijn ze niet zo goed bevleesd, eerst een lappie vlees geven.
Op barfclub kan je foto's zien van lamsnekken: http://www.barfclub.nl/Botten.htm
Door Daisy75
#394916
Audrina schreef: Runderstrotten kun je zo geven, ipv kvv. Ik vind ze er zelf niet uitzien, beetje bloederig. ;D Het is wat vlees met een stuk luchtpijp (kraakbeen, geen bot) er doorheen.
Lamsnek is vlees met nekwervels (bot) in het midden. Ligt er maar net aan hoeveel vlees er nog aan zit. Zijn ze goed bevleesd, dan kan je ze zo geven (mits je hond goed aan botten gewend is). Zijn ze niet zo goed bevleesd, eerst een lappie vlees geven.
Op barfclub kan je foto's zien van lamsnekken: http://www.barfclub.nl/Botten.htm
Oke bedankt heb ze gezien, runderstrotten heb ik op internet een foto van gevonden, idd bloederig :P...dus er zitten geen botten in das heel mooi!
Lamsnekken, wel, en aangezien mijn honden alleen nog maar kippenbotten gewend zijn zal ik daar rustig aan mee moeten doen, maar komt wel goed denk ik zo.

Omdat ik kvv voer erbij maakt het niet heeeel veel uit wat je allemaal geeft heb ik begrepen toch? Ik bedoel dan krijgen ze niet gauw tekort aan dingen.
En ik kan me dan een beetje aan het gewicht houden wat ze normaal aan kvv krijgen?
Ik wil eigenlijk om en om gaan doen, dus 1 dag kvv, 1 dag barf....ik vind het heel leuk om te doen namelijk, en de hondjes ook ;D
Door Audrina
#394923
KayleighShanden schreef: Omdat ik kvv voer erbij maakt het niet heeeel veel uit wat je allemaal geeft heb ik begrepen toch? Ik bedoel dan krijgen ze niet gauw tekort aan dingen.
En ik kan me dan een beetje aan het gewicht houden wat ze normaal aan kvv krijgen?
Ik wil eigenlijk om en om gaan doen, dus 1 dag kvv, 1 dag barf....ik vind het heel leuk om te doen namelijk, en de hondjes ook ;D
Nee klopt, dan hoef je het niet zo heel erg nauw te nemen. Hier krijgen ze 14 maaltijden in de week en daarvan zijn er ca 8 a 10 kvv en de overige "semi" barf. Ik zeg er expres semi bij, omdat hun barfhap niet volledig is (stuk lamsnek of een halve kip of een kalfsstaart, dat soort dingen en verder niks erbij). Gaat goed zo en ze krijgen geen tekorten.
Ik zou wel opletten dat je op de dagen dat je geen kvv geeft niet teveel orgaanvlees geeft, omdat dat in de meeste kvv's al genoeg zit.
Door Daisy75
#394940
Audrina schreef: Nee klopt, dan hoef je het niet zo heel erg nauw te nemen. Hier krijgen ze 14 maaltijden in de week en daarvan zijn er ca 8 a 10 kvv en de overige "semi" barf. Ik zeg er expres semi bij, omdat hun barfhap niet volledig is (stuk lamsnek of een halve kip of een kalfsstaart, dat soort dingen en verder niks erbij). Gaat goed zo en ze krijgen geen tekorten.
Ik zou wel opletten dat je op de dagen dat je geen kvv geeft niet teveel orgaanvlees geeft, omdat dat in de meeste kvv's al genoeg zit.
ja idd, maar ik ben nog steeds niet helemaal uit wat orgaan is...ben beetje blond he...
orgaan is nier, hart, pens??
Door Borke
#394942
Onze Borke eet tot nu toe alles, maar geen duif en... geen kalfsstrot...
Kortom, niet alle honden vinden kalfsstrot lekker!
Door Daisy75
#394951
AstridStraver schreef: Onze Borke eet tot nu toe alles, maar geen duif en... geen kalfsstrot...
Kortom, niet alle honden vinden kalfsstrot lekker!
Nou wat dat betreft heb ik wel vuilnisbaklken hoor, ze eten/vreten eeecth alles haha, das geen probleem, alleen verse vis moeten ze even aan wennen...
Door Audrina
#394956
KayleighShanden schreef: ja idd, maar ik ben nog steeds niet helemaal uit wat orgaan is...ben beetje blond he...
orgaan is nier, hart, pens??
Ik zie het altijd zo: organen zijn "dingen" die nodig zijn voor bijvoorbeeld de spijsvertering, ademhaling, enz. Dus dingen zoals lever, nieren, hart, pens, longen, etc.
Vlees is datgene wat om spieren heen zit en waar het lichaam eigenlijk niks mee doet (behalve dat het er zit ter bescherming).
Onze Borke eet tot nu toe alles, maar geen duif en... geen kalfsstrot...
Kortom, niet alle honden vinden kalfsstrot lekker!
Ja, dat is ook zo. Er zit nogal een apart smaakje aan volgens sommige honden. ;D Misschien kan ze er beter eerst 1 of 2 nemen om te proberen, anders zit ze dalijk met 16 kg opgescheept.
Door Nelly
#394965
Audrina schreef: Vlees is datgene wat om spieren heen zit en waar het lichaam eigenlijk niks mee doet (behalve dat het er zit ter bescherming).
Ehhh deze snap ik niet helemaal? Vlees is wat om spieren heenzit en waar het lichaam eigenlijk niks mee doet?? Kun je dat wat nader uitleggen? Volgens mij zijn spieren ook vlees hoor, spiervlees nl. En spiervlees vind je door het hele lichaam. Bedoel jij misschien vet?
Door Audrina
#394966
Nelly schreef: Ehhh deze snap ik niet helemaal? Vlees is wat om spieren heenzit en waar het lichaam eigenlijk niks mee doet?? Kun je dat wat nader uitleggen? Volgens mij zijn spieren ook vlees hoor, spiervlees nl. En spiervlees vind je door het hele lichaam. Bedoel jij misschien vet?
Ja, ik leg het wat vaag uit, omdat ik niet zo goed weet hoe je zoiets aan een ander uitlegt. Ik bedoel eigenlijk dat wat om het bot heen zit, dus idd spier & vlees.
Door Borke
#394990
KayleighShanden schreef: Nou wat dat betreft heb ik wel vuilnisbaklken hoor, ze eten/vreten eeecth alles haha, das geen probleem, alleen verse vis moeten ze even aan wennen...
Borke is ook net een vuilnisbak hoor, verse vis at hij direct zo op: sardientjes, makreel, zalm, wijting....
Door Daisy75
#395005
Als mijn hondjes het niet eten gaat het naar vrienden van me, ik raak dat zo weer kwijt, en we delen het zowiezo...dus dt zit wel goed.
Dus runderstrotten is ook orgaanvlees??? of begrijp ik het echt niet ???
Door Audrina
#395015
KayleighShanden schreef: Dus runderstrotten is ook orgaanvlees??? of begrijp ik het echt niet ???
Nee, runderstrotten is juist geen orgaan. ;)
Door tieneke
#395039
KayleighShanden schreef: whahahhaa ik ben eeeecht blontttt
Maakt niet uit joh ;Dals je honden het maar lekker vinden :P :P
Hier vinden ze runderstrotten met een stuk luchtpijp DE maaltijd en vooral Tinus (het smerige barfvarken)moet er echt op kauwen en is er lekker lang mee bezig ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door