Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#394720
Ik loop nu al de hele avond kots te ruimen van danou en ze eet het ook weer op maar even daarna komt het er weer uit.het is nu 5 keer gebeurd en heb het nu weggehaald.ze voelt zich duidelijk niet lekker maar heb geen idee wat dit nou kan zijn. ze heeft vanavond een ontwormingskuur gehad maar daar heeft ze nog nooit eerder last van gehad.of heeft het misschien met het begin van de loopsheid te maken want ze begint nu ook op onze andere hond te "rijden" en is extreem koppig.vind het nu echt zielig worden wie weet raad???
Door conleeuw
#394727
Ik denk dat het toch van de ontwormings kuur kan komen. Hier werden ze ook wel eens ziek van ontwormingskuur. Nu als het echt nodig is om te geven, deel ik het door twee, helft smorgens en helft savonds.
Door Doedels
#394758
Ik denk ook dat het aan de ontwormingskuur kan liggen. Geef maar even geen eten. Anders komt er meer uit dan er in gaat. Houdt Danou wel water binnen? Als ze morgen niet meer kotst, beginnen met een aantal kleine hapjes per dag. Ik hoop dat het morgen weer beter gaat.
Door danou2004
#394806
vanavond heeft ze echt niks binnen gehouden.het werd alleen maar erger en heb toch maar even de da gebeld en ben er langs geweest.ze heeft iets tegen de misselijkheid gehad en nu is ze weer rustig.vandaag mag ze niks meer eten en drinken en morgen ga ik haar dagelijkse hoeveelheid verdelen over de hele dag en hoop dat het dan goed gaat.wat kan het leed van een dier je toch aan het hart gaan he :D
Door Doedels
#394809
danou2004 schreef: vanavond heeft ze echt niks binnen gehouden.het werd alleen maar erger en heb toch maar even de da gebeld en ben er langs geweest.ze heeft iets tegen de misselijkheid gehad en nu is ze weer rustig.vandaag mag ze niks meer eten en drinken en morgen ga ik haar dagelijkse hoeveelheid verdelen over de hele dag en hoop dat het dan goed gaat.wat kan het leed van een dier je toch aan het hart gaan he :D
Goed van je dat je hebt ingegrepen. Okugest werkt ook goed tegen misselijkheid.
Ja, wat kun je je ongelukkig voelen hè als je beestje ziek is :(
Door danou2004
#394818
als ik mn kleine meisie zo zie kan ik wel janken maar je moet sterk blijven en vind dat ik het goed heb gedaan vanavond. ze ligt nu lekker op haar kussen te slapen en straks gaat ze in haar bench en dan komt ze de nacht vast wel goed door.
Door danou2004
#394821
daar ga ik wel van uit!ga morgen als het weer tenminste iets droger is dan vandaag een heel stuk met haar wandelen of even lekker met haar naar het bos dan is ze in de buitenlucht en bouwt ze weerstand op want het zijn gevoelige honden hoorarme stakker :(
Door danou2004
#394878
ze is weer de oude!gelukkig maar.geef vandaag nog even haar eten in meerdere keren maar verder is ze weer de oude :D :D jeetje wat kun je dan in de stres schieten
Door Ine
#394892
danou2004 schreef: Ik loop nu al de hele avond kots te ruimen van danou en ze eet het ook weer op maar even daarna komt het er weer uit.het is nu 5 keer gebeurd en heb het nu weggehaald.ze voelt zich duidelijk niet lekker maar heb geen idee wat dit nou kan zijn. ze heeft vanavond een ontwormingskuur gehad maar daar heeft ze nog nooit eerder last van gehad.of heeft het misschien met het begin van de loopsheid te maken want ze begint nu ook op onze andere hond te "rijden" en is extreem koppig.vind het nu echt zielig worden wie weet raad???
Ben blij te horen, dat het beter gaat, maar ik ben wel nieuwsgierig naar het ontwormingsmiddel, wat gebruikt is!
Ook is het de vraag, of die ontwormingskuur nu dus geholpen heeft!
Had ze ¼berhaupt wormen?
Zo niet, niets meer doen! ;)
Door danou2004
#394898
De kuur heeft nu denk ik niet geholpen het lag er vrijwel meteen weer uit (na een uur ongeveer)al vond ik de stukjes niet meer terug.De kuur is van Drontal Dog geweest en die krijgt ze altijd.Maar gisteravond bleek ze nog maar 21 kilo te wegen en de ass dierenarts heeft een kuur gegeven van een een hond tot 30 kg is dit misschien ook te zwaar geweest?Zeker weten of ze wormen had weet ik niet heb advies gevraagt en kreeg te horen dat een extra kuur niet erg was het was ook al meer dan een half jaar geleden.vandaar de kuur maar ik bedenk me er nu wel eerst 10 keer op.
Door Doedels
#395427
danou2004 schreef: De kuur heeft nu denk ik niet geholpen het lag er vrijwel meteen weer uit (na een uur ongeveer)al vond ik de stukjes niet meer terug.De kuur is van Drontal Dog geweest en die krijgt ze altijd.Maar gisteravond bleek ze nog maar 21 kilo te wegen en de ass dierenarts heeft een kuur gegeven van een een hond tot 30 kg is dit misschien ook te zwaar geweest?Zeker weten of ze wormen had weet ik niet heb advies gevraagt en kreeg te horen dat een extra kuur niet erg was het was ook al meer dan een half jaar geleden.vandaar de kuur maar ik bedenk me er nu wel eerst 10 keer op.
De kuur was i.i.g. 30% te zwaar. Ik kan me voorstellen dat dat verkeerd valt. De gemiddelde da vindt dat je 4x per jaar moet ontwormen. Op zich een vrij zinloze actie omdat ontwormingsmiddel niet preventief werkt. Je kunt vandaag ontwormen en morgen weer besmet raken. Het is veel slimmer om af en toe en mestonderzoek te laten doen en pas te ontwormen als de hond daadwerkelijk besmet is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door