Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#394478
Sorry ik wist niet goed hoe ik het in het onderwerp moest omschrijven, maar het volgende is het geval. Joris had dubbele hoektanden en vanochtend is het melkhoektandje (door trekken aan een handdoek samen met Joep) gedeeltelijke eruit gekomen. Er zit dus nog duidelijk een stukje in de kaak, naast de nieuwe hoektand. Nu moest ik toch vanavond met Joep voor de enting naar de DA en ik neem Joris ff mee. Maar hebben jullie ervaring hiermee, en wat is deze?
Door geer
#394601
Pfoeh...ik weet het eigenlijk niet. Beide dames hier hadden dubbele hoektanden die ik heb laten trekken, maar beiden wel intacte hoektanden. Misschien toch maar even de DA laten kijken, hij kan vast zien of het waarschijnlijk is dat de rest er ook wel uitkomt, of dat de rest nog zo vast als een baksteen zit. Heeft hij er geen last van?
Door geer
#394604
Lizzy schreef: Ik zou zeggen dat of ze nu afgebroken zijn of niet: ze gaan er toch ieder moment uitvallen. Heeft hij er pijn aan/last van?
Ja maar dat is het dus...ze vallen er niet altijd uit. Bij Soof en Ted heb ik ze laten trekken omdat ze spijkertjevast zaten. En dan kan het in de weg gaan zitten.... Dus als er nu een stuk vanaf is gebroken en de rest muurvast zit, kan je dat laten trekken voor het problemen veroorzaakt...
Door Lizzy
#394607
geer schreef: Ja maar dat is het dus...ze vallen er niet altijd uit. Bij Soof en Ted heb ik ze laten trekken omdat ze spijkertjevast zaten. En dan kan het in de weg gaan zitten.... Dus als er nu een stuk vanaf is gebroken en de rest muurvast zit, kan je dat laten trekken voor het problemen veroorzaakt...
Nou, dat is de vraag, of ze er niet uitvallen! Bij Brutus hebben er ook een vrij lange tijd twee tandjes gezeten en uiteindelijk viel die ene er toch vanzelf uit.
Door geer
#394608
Lizzy schreef: Nou, dat is de vraag, of ze er niet uitvallen! Bij Brutus hebben er ook een vrij lange tijd twee tandjes gezeten en uiteindelijk viel die ene er toch vanzelf uit.
Ja, da's inderdaad de vraag ;) Ik weet niet hoe kort hij is afgebroken, maar ik kan me zo voorstellen dat als er nog een klein stukje zit, dit er moeilijk uitkomt. Zo'n hele tand blijft makkelijk hangen achter een flostouw, een botje, een handdoek of wat-dan-ook...maar ik kan me voorstellen dat een klein stukje, verstopt achter een grotemensenhoektand, er moeilijker uitkomt...
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#394609
Ik heb dat ook met Sanne als pup gehad.
Dat stuk moet eruit getrokken worden. Als het zou gaan ontsteken kan nl het glazuur van de nieuwe tand aangetast worden. Het is toen door de da met een snelle beweging gebeurd, één piep, en hij was eruit.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#394611
Kom net bij de DA vandaan en zij is ervan overtuigd dat het stukje er vanzelf uit zal vallen. Het zit namelijk helemaal los. Moet het wel goed in de gaten houden, want volgens haar, moet het met 7 maand weg zijn. Anders moet het inderdaad getrokken worden. Maar zoals het er nu uitziet is dat dus niet nodig.
Door Jo
#394613
Pauline schreef: Heeft iemand dit meegemaakt????
Yep !! Bij Kaya was er ook één hoektand afgebroken. Het kleine stukje wat er nog in zat is er vanzelf uitgekomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door