Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Twister
#39402
Ik voer dus sinds een paar dagen Carnibest. Nu had ik al ergens gelezen (weet niet meer welk forum) dat de curver cakebewaardozen heel handig waren om de Carnibest in te laten ontdooien. Die heb ik dan ook gelijk gekocht en die zijn er inderdaad heel handig voor. Maar wat doen jullie? Halen jullie de bevroren Carnibest al uit de verpakking of pas als het al ontdooid is? En hoe doen jullie dat met ontdooien, ik had namelijk gisterochtend (uur of tien) de Carnibest uit de vriezer gehaald en rond vieren was het nog niet ontdooid. Hoe lang van te voren halen jullie het uit de vriezer?
Door tieneke
#39404
Door wat eetprobleempjes voer ik mijn hond even noodgedwongen kant en klaar versvlees.
Maar het is hetzelfde verhaal als met de barfmaaltijden:ruimschoots op tijd eruithalen en op kamertemperatuur laten ontdooien.
In de koelkast blijft het toch nog licht bevroren s,winters.
De schijven haal ik uit de verpakking,de kans is anders groot dat de binnenkant nog bevroren is.
De pan zet ik ook altijd nog even in heet water zodat zijn maaltijd goed op temperatuur is,dit hoeft uiteraard niet.
Maar onze hond is een vrij lastige klant met eten,vandaar.
Door Birgit
#39412
Tos eet geen Carnibest, maar Energique. Werkt hetzelfde, omdat het ook uit de vriezer komt. Vaste prik : 's avonds haal ik uit de vriezer
wat hij nodig heeft. Laat dit in een curverbak staan op het aanrecht. De volgende morgen is het ontdooid. Geef Tos eten, en doe de rest in de koelkast voor 's avonds.
Door Lara
#39428
Ik haal iedere keer voor de volgende maaltijd eruit als ik ze eten geef.
Dus 's avonds rond een uur of 10 haal ik eruit voor 's morgens 9 uur.
Ik leg het op een uitlekbakje gewoon in de verpakking, en dat werkt goed, met 11 a 12 uurtjes is het goed ontdooit.
Ik heb het wel hoog liggen misschien dat dat scheelt ???
Aangezien warmte naar boven trekt ;) Buiten de koelkast welliswaar.
Door Lizzy
#39430
Ik stel ook zelf samen maar het is hier hetzelfde als met versvlees:

Ik haal 's avonds het eten uit de vriezer voor de volgende avond en 's morgens het eten uit de vriezer voor de volgende morgen. Dit gaat bij mij in langwerpig plastic bakken (goedkoper merk als die van curver) in de koelkast. Wij hebben een aparte koelkast voor de honden en deze staat niet zo koud. En ik haal het eten 2 a 3 uur voordat ze hun eten krijgen uit de koelkast. Soms is het dan toch te koud. Ik gooi dan alles in een grote roestvrijstalen kom en zet deze in de gootsteen. De gootsteen vul ik met heet water. Ik roer regelmatig door het eten totdat het lauw is.
Door Jolly
#39473
[quote="Lara"]
Ik haal iedere keer voor de volgende maaltijd eruit als ik ze eten geef.
Dus 's avonds rond een uur of 10 haal ik eruit voor 's morgens 9 uur.
Ik leg het op een uitlekbakje gewoon in de verpakking, en dat werkt goed, met 11 a 12 uurtjes is het goed ontdooit.
Ik heb het wel hoog liggen misschien dat dat scheelt ???
Aangezien warmte naar boven trekt ;) Buiten de koelkast welliswaar.
[/quote]

Zo idem voor mij.
voer Bibi, bijna gelijk aan de carnibest worsten ;D, haal een kilo 's avonds eruit, staat op de koelkast (zo'n hoge anders vreet meneer het al op) te ontdooien en 'sochtends deel ik het in 3 stukken, een voor meteen, de ene voor 's avonds weer op de koelkast en de andere voor de volgende dag in de koelkast. 's avonds haal ik dan ook wel weer eem kilo eruit voor de volgende dag.
Door Gina JRT
#39766
Ik haal 's-avonds aan de hand van het weeklijstje de maaltijden voor de volgende dag uit de vriezer.
Handig hoor! Enne ... mocht het 's-morgens nog niet helemaal ontdooid zijn, ff heeeel kort in de magnetron en klaar is Klara ;) ;) ;)

Angela
Door Jolly
#39828
met de magnetron haal je, ookal is het maar heel even, alle goede voedingsstoffen eruit, dus das niet zo'n slim idee.
Als ik te laat een zak BB eruit heb eghaald en die is nog niet helemaal goed ontdooid, dan geef ik of later of ik leg het even in heet/net van de kook afzijnde water
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door