Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#393027
Nena is twee maanden geleden loops geweest. De laatste dagen is Stan wat snuffelig bij haar. Nu heeft ze al eens eerder een beetje vaginitis gehad (ook twee maanden na de loopsheid) en dat vond hij toen ook erg lekker ruiken. Dus dacht ik dat het dat wel zou zijn. Ik heb ze maar wat uit elkaar gehouden. Ze snauwt hem ook heel erg af.
Nu heb ik haar net op tafel staan en ik vond haar mutsje een beetje dik. De tissuetest leverde een heel klein beetje donkere afscheiding op. Het stinkt verder niet en ze is gewoon even vrolijk en actief als anders. Ze heeft een normale eetlust en drinkt ook normale hoeveelheden.
Ik heb een paar druppeltjes bloed op de vloer gevonden, maar die kunnen ook van Boef zijn die vanwege haar neuspoliepen af en toe wat bloed uit haar neus verliest. :-\
Het lijkt haast wel of Nena opnieuw loops gaat worden, maar dat zou toch wel erg vreemd zijn aangezien er normaal gesproken 7, 8, soms wel 9 maanden tussen haar loopsheden zitten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#393050
Dat klinkt wel heel raar ja. Maar ik denk dat de kleur van de afscheiding zoals jij 'm omschrijft afwijkt van de normale kleur bij een loopsheid.
Ik, zou het even na laten kijken.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#393055
Angelique schreef: Dat klinkt wel heel raar ja. Maar ik denk dat de kleur van de afscheiding zoals jij 'm omschrijft afwijkt van de normale kleur bij een loopsheid.
Ik, zou het even na laten kijken.
Nena verliest meestal de eerste dagen van de loopsheid weinig en donker gekleurd bloed. Is de loopsheid op gang dan wordt het bloed helderder rood van kleur en naarmate de loopsheid vordert wordt het weer donkerder.
Deze kleur zou wel kunnen kloppen voor het begin van de loopsheid. Laat ik het zo zeggen, als ik niet zou weten dat ze twee maanden geleden ook al loops was, dan zou ik dit voor een normale loopsheid aanzien. :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#393082
conleeuw schreef: heb jij haar temp genomen?
Temp is 38.
Door Lizzy
#393136
Kan het geen beginnende ontsteking zijn? (lijkt me ook stug dat ze alweer loops gaat worden).
Gebruikersavatar
Door Nitus
#393150
Het eerste waar ik aan moest denk was een baarmoederontsteking, maar dan zou je een verhoogde temparatuur verwachten :-\.
Ik zou haar voor de zekerheid even na laten kijken door de DA.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#393182
Nu ik zit terug te denken aan haar loopsheid van twee maanden terug, bedenk ik me wel ineens dat het me toen opviel dat Stan totaal niet op haar heeft gereageerd. Normaal gesproken is hij wat snuffelig aan het begin van een loopsheid (dat was hij toen ook wel), maar verder niet echt irritant. Maar op het moment dat ze op haar hoogtepunt is, is hij wel pieperig en wat nerveus. Dat is hij toen dus helemaal niet geweest. Kan het zijn dat ze een soort schijnloopsheid heeft doorgemaakt o.i.d.?
Ik verwacht overigens ook dat Boef elk moment loops kan worden en sinds Biska hier is lijken de dames zich ineens bijzonder met rangordezaken bezig te houden.
Zou het mogelijk zijn dat ze zich wat periode betreft aan gaat passen aan Boef?
Aan een ontsteking heb ik natuurlijk ook gedacht, maar ergens het lijkt me dat ze dan toch verhoging zou moeten hebben, of dat ze dan meer zou moeten drinken, of dat er een luchtje aan die afscheiding zou moeten zitten, of dat ze zich ook een ietsiepietsie minder actief zou moeten gedragen. Ze springt nog altijd boven m'n hoofd uit en de keren dat ze iets gemankeerd heeft heb ik dat tot nu toe ook altijd wel aan haar kunnen merken. Dan is ze beduidend minder vrolijk.
Ik zit dus te twijfelen of ik naar de da zal gaan, want ergens heb ik zo het voorgevoel dat ik dan binnen 5 minuten een consult armer en een ab-kuur rijker buiten sta en eigenlijk nog niets wijzer ben.
Misschien maar wat utero-vetsem geven en het aankijken tot morgen... ::)
Door Peet
#393191
Tja, lastige afweging...ik heb geen intacte teef dus ik kan je geen nuttige tip hierover geven....maar zoals ik in een ander topic zei, soms moet je op je "gut feeling" oftewel je intuitie afgaan. Utero-vetsem proberen is dan zeker een goed idee.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#393206
Ja, ik ben vaak best wel een overbezorgde miep voor wat mijn honden betreft, maar ik heb nu, hoewel ik het wel vreemd vind, dus niet het gevoel dat ze echt iets engs mankeert. :-\
Door Lind@
#393471
Ik heb het dus meegemaakt met Sunna, die een baarmoederontsteking had gekregen na de loopsheid. Na medicijnen is ze toen weer opgeknapt maar al snel kreeg ze weer rare symptomen. De da wilde haar zo snel mogelijk sterilliseren, en toen hij bezig was met de operatie, bleek ze dus op het punt te staan weer loops te worden. En dat was ANDERHALVE maand na de laatste dag van de loopsheid!!!!
De operatie was dus ook niet ongevaarlijk doordat alles heel erg doorbloedt was........maar het is allemaal goed gegaan. Het KAN dus wel :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#394206
Er zit weinig verandering in de situatie, alleen is Stan behoorlijk pieperig en kwijlerig. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij dat bij een (beginnende) ontsteking ook zou zijn. Het lijkt dus toch wel erg veel op loopsheid.
Door conleeuw
#394207
Sonja schreef: Er zit weinig verandering in de situatie, alleen is Stan behoorlijk pieperig en kwijlerig. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij dat bij een (beginnende) ontsteking ook zou zijn. Het lijkt dus toch wel erg veel op loopsheid.
Soms ruikt een ontsteking kennelijk ook erug lekker, kan niet anders melden dat toen mijn teef een ontsteking had waren de reuen gek op haar........ helaas eindigd het verhaal met een castratie, het is niet anders, maar dan wel even erbij vermelden dat ik zelf al snel kon ruiken dat het om een ontsteking ging, jij zeg heel duidelijk dat het niet anders dan normaal ruikt, dus mischien is er echt niets aan de hand.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#394232
conleeuw schreef: Soms ruikt een ontsteking kennelijk ook erug lekker, kan niet anders melden dat toen mijn teef een ontsteking had waren de reuen gek op haar........ helaas eindigd het verhaal met een castratie, het is niet anders, maar dan wel even erbij vermelden dat ik zelf al snel kon ruiken dat het om een ontsteking ging, jij zeg heel duidelijk dat het niet anders dan normaal ruikt, dus mischien is er echt niets aan de hand.
Ja, toen ze 2 loopsheden terug een keer een lichte vaginitis had zat Stan ook aan haar te snuffelen, maar toen was hij niet zo irritant pieperig als nu. Dus hij lijkt wel last van z'n hormonen te hebben.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#394236
Sonja schreef: Er zit weinig verandering in de situatie, alleen is Stan behoorlijk pieperig en kwijlerig. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij dat bij een (beginnende) ontsteking ook zou zijn. Het lijkt dus toch wel erg veel op loopsheid.
Misschien heeft ze wel een gespleten loopsheid. Bij zo'n onsteking is verhoging niet noodzakelijk. Zolang ze verder normaal doet zou ik het even aanzien voor nu.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door