Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ink
#3930
Ik probeer het nog es, want ik vind em toch wel erg leuk.


Als we het over calcium en bronnen hebben ...
Hoe vinden jullie dit dan?

Raw bones, although they are nutritious, are used calcium. The major source of calcium for canines and felines in the wild is the blood that is carrying the calcium to the bones of their prey.

http://www.patmckay.com/Article_6.htm

Zin of onzin?
Door Lizzy
#3931
Ink, ik heb eerlijk gezegd geen idee! Het zou best waar kunnen zijn, maar om mijn honden nou iedere dag een bakje bloed te geven, terwijl er in botten ook kalk zit.... Ehhh, ik kies toch maar voor botten!

Ik ga die URL nog wel even bekijken hoor!!
Groetjes, Lizzy
Door Bas_Verkooijen
#3932
Ik vraag me iets af :

In hoeverre consumeren de roofdieren het bloed ?
Na het vangen en doden van de prooi beginnen ze met 'eten'. Ze scheuren en trekken stukken van het prooidier af. Hierbij zullen ongetwijfeld (slag)aders kapot gemaakt worden en het bloed zal eruit stromen, op de grond terecht komen en in de bodem verdwijnen.
Dus denk ik dat ze zo gek veel (puur) bloed niet zullen binnenkrijgen.
Bovendien is er nog iets. Het bloed vervoert inderdaad wel alle voedingsstoffen, maar op het moment dat de stoffen het bloed verlaten (in de haarvaten) gaan de voedingsstoffen verder in het weefselvocht. Als de hond/wolf dus vlees eet (rauw), dan krijgt ie toch ook de benodigde voedingstoffen binnen ? Mij lijkt dan overigens (heb een brainwave nu /LOL) dat het het weefsel dat op het bot zit en ook merg misschien nog wel het meeste aan calcium bevatten. Dan zou kluiven dus heel goed zijn....
Tis maar een brainwave...
Door roger
#3933
Ik vraag me iets af :

<< Mij lijkt dan overigens (heb een brainwave nu /LOL) dat het het weefsel dat op het bot zit en ook merg misschien nog wel het meeste aan calcium bevatten. Dan zou kluiven dus heel goed zijn....
Tis maar een brainwave...
<<


Bas,

Merg is een belangrijk element in de voeding.
Bij mij krijgen ze dat héél regelmatig. Ik koop gewoon twee of drie stukken mergpijp, hol die helemaal uit en verwerk dat in gf mix, minstens één maal per 5 vleesdagen, of per week.
Het leeg geschraapte bot zelf geef ik niet.
Als ik poten van bijvoorbeeld een ree geef die kunnen ze niet kraken, die sla ik dan gewoon kapot met een hamer en dan schraap ik het merg eruit.
Ze likken "duimen en vingers " af zeg maar.
Die botsplinters zijn echt naaldscherp
Door sylvia
#3934
Zou best eens waar kunnen zijn mijn kat wordt inieder geval wild als ik bloederig vlees heb dan is hij een stuk fanatieker dan gewoon vlees wat niet zo bloederig is,in het wild loopt inderdaad het grootste gedeelte weg maar tijdens het scheuren krijgen ze ook vers bloed binnen,en krijg ook een brainwave (zeker besmettelijk ;D ) als zo;n prooi net gedood is zit er oon nog bloed zat in het vlees dit loopt niet binnen een paar minuten weg.Misschien is het wel de combi van bloed en bot ,zou kunnen


Ik probeer het nog es, want ik vind em toch wel erg leuk.


Als we het over calcium en bronnen hebben ...
Hoe vinden jullie dit dan?

Raw bones, although they are nutritious, are used calcium. The major source of calcium for canines and felines in the wild is the blood that is carrying the calcium to the bones of their prey.

http://www.patmckay.com/Article_6.htm

Zin of onzin?
Door Sylvie
#3935
Mijn Siamees heeft eens bloed gedronken van het een of andere ontdooide vlees. Hij dronk zich gek, vond het geweldig, maar kotste daarna in huis de boel er weer uit ::)
Door oebaya
#3936
In 'Ten Years with the pack' kan je lezen dat er wolven met een zwart masker lopen. Het grootste deel van dat masker ontstaat door het bloed dat op de snuit eet bij het eten van verse prooi. Het kan dus niet anders, dan als je zo vers eet als de wolf, dat je ook behoorlijk wat bloed binnen krijgt.
Door Twanneke
#3937
Mijn Siamees heeft eens bloed gedronken van het een of andere ontdooide vlees. Hij dronk zich gek, vond het geweldig, maar kotste daarna in huis de boel er weer uit ::)
Ontdooid vlees bevat niet zo veel bloed, meer vocht vermengd met bloed.... vlees sappen dus ;)
Door Sylvie
#3938
Nee, het was wel puur bloed, kan ik me herinneren. Geen vleessappen. Misschien uit de lamshart, dat zou kunnen. Die kamers zitten soms nog vol bloed.
Door Twanneke
#3939
Nee, het was wel puur bloed, kan ik me herinneren. Geen vleessappen. Misschien uit de lamshart, dat zou kunnen. Die kamers zitten soms nog vol bloed.
Ik geef me over ;D


Ik dacht dat je het over een 'mensen' stukje vlees had :-X
Door roger
#3941
<<[quote]In 'Ten Years with the pack' kan je lezen dat er wolven met een zwart masker lopen. Het grootste deel van dat masker ontstaat door het bloed dat op de snuit eet bij het eten van verse prooi. Het kan dus niet anders, dan als je zo vers eet als de wolf, dat je ook behoorlijk wat bloed binnen krijgt<<


Oebaya,

Kan je effe zeggen waar dat precies staat !!

Een poolwolf met een zwart masker ? Door het eten van bloed, en dan nog geschreven door Mech !

Gr.
Roger.
Door oebaya
#3942
Oké Roger, heb uit mijn hoofd iets te vrij geciteerd, hij concludeert dat de zwarte maskers van de inhoud van de prooimaag komen. Maar hij beschrijft ook dat ze vol bloed zitten, hij beschrijft het eten van de lever, de longen alhoewel ze die dan meestal eerst opslaan, maar als ze vers zijn en ze nemen hem in hun bek, dan kan het niet anders of ze krijgen bloed binnen. Ik moet daar toch uit concluderen dat de wolf door het eten van zo'n verse prooi heel wat bloed binnenkrijgt.
Hij beschrijft ook het kraken van botten om het merg eruit te halen.
Mijn versie van het boek: de 10e geupdate editie.
Door roger
#3943
<<[quote]Oké Roger, heb uit mijn hoofd iets te vrij geciteerd, hij concludeert dat de zwarte maskers van de inhoud van de prooimaag komen.<<

Een masker bij een wolf of bij een hond is iets anders dan zwarte vlekken die ,in tegenstelling tot de rode vlekken afkomstig van bloed , zwarte vuile plekken zijn afkomstig van darm en maag inhoud.

Beide vlekken kan je afwassen met water en hebben miets te maken met het masker.

Gr.
Roger.
Door roger
#3944
<<
In 'Ten Years with the pack' kan je lezen dat er wolven met een zwart masker lopen. Het grootste deel van dat masker ontstaat door het bloed dat op de snuit eet bij het eten van verse prooi. Het kan dus niet anders, dan als je zo vers eet als de wolf, dat je ook behoorlijk wat bloed binnen krijgt.
<<


hier komt het bewuste stukje tekst:

The artic wolf , ten years with the pack. D.L. Mech blz. 121

"after feeding dark stains appeared on theIr muzzels, much darker than the blood all over the rest of their heads. The stain almost certainly came from the viscera, probaly from the gut or rumen contents: macerated plants and digestive juices" :) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P :-[ :-X :-/ :-*

Het zwarte masker van de poolwolven is opgelost.
Het bleek om Zorro te gaan !!!!!

Gr.
Roger;
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door