Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#393311
Hi,

Nu Ken weer de oude aan het worden is heb ik hem
lekker gebadderd en geknipt.
Hij was weer zo trots als een pauw!

Ik durfde alleen zijn nagels niet te knippen omdat ik
tot mijn grote schik zag dat er meerdere zijn
ingescheurd en/of beschadigd. :-\

Normaal als ik zijn nagels knipte brokkelde er wel het
eea af en zijn ze altijd al poreus geweest maar na alle
ellende wil ik me er niet meer aan wagen.
Helaas is laten groeien geen optie, hij zet zijn poten
al raar neer als ie loopt en je hoort hem ook op straat.

Heeft er iemand ervaring met de Drebel?
Ik heb een site gevonden in Amerika dat het daar
vaker gebruikt wordt.
Ook in NL heb ik begrepen dat er een paar trimmers
zijn die "drebelen". ;D
Of vijlen met de hand? Heb vorige week een vijl gekocht.
Lijkt me alleen een eeuwigheid duren.

Hoe heet dat spul ook al weer wat de nagels versterkt?
Heeft iemand nog wat tips? ???

Doeg!
Laatst gewijzigd door Poedelpret op wo 28 sep 2005, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#393550
De Dremel of een goedkopere variant daarvan is prima geschikt om hondennagels te vijlen. Ze gaan er ook niet van splijten. Dus wel zo veilig voor Ken. Als de nagels nog heel lang zijn, moet je uitkijken dat ze niet oververhit raken. Later als ze al kort zijn is het een kwestie van elke week even bijhouden.
Mocht er een stukje van de nagel afslijten dan is dat het beste te verwijderen met een grote nagelclipper voor mensen. De nagels worden minder broos van hoefvet of lijnzaadolie met een paar druppels rozemarijnolie. Nagelverharder voor mensen moet je niet gebruiken. Dat maakt het nagelbed hard en droogt de nagel uit.
Door Lizzy
#393636
Ja, ik. Met Whoofer (onze Basset) 'dremelde' ik altijd haar nagels. Knippen had ze een bloedhekel aan en daar werden haar nagels alleen maar nog brokkeliger van. Dus ik dremelde ze. En ze vond dat vele malen beter als knippen, maar veel honden zullen (denk ik) erg aan het geluid moeten wennen (het misschien wat eng vinden).
Door Femke
#393673
ik heb ook een Dremel (of nee de goedkope versie van Gamma, FERM heet die) en ik ben er hartstikke tevreden over. Ik gebruik een klein schuur-ringetje voor de nagels. Alleen zit ik altijd te hannessen met de kant die het ding opdraait maar ik ben dan ook linkshandig. Voor mijn gevoel draait hij de verkeerde kant op (vraag me niet waarom ::)) dus houd ik hem met rechts vast en da's niet mijn beste kant.

Oh trouwens ik heb er een verlengde flexibele as bij en da's wel een aanrader. Die kun je veel fijner vasthouden (ongeveer zo dik als een watervaste stift) dan de dremel zelf, en omdat Sunday nogal moeilijk doet altijd doe ik altijd die flexibele as eraan. Hele setje met dremel, as, koffer en accesoires was geloof ik 19 euro.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door