Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#392232
Wij hebben een klein probleem met het voeren van rauwe botten nu de pup erbij is... :-\

Pluto neemt zijn bot & het bot van de kleinste bij hem & als ze pens of hun gewoon eten aan het eten zijn mag de pup zijn hoofd in de kom steken of zelfs Pluto's stuk afnemen, maar bij het eten van de rauwe botten valt hij de pup aan als die al maar in een meter omtrek komt....

Hij vliegt erop af luid grommend en pakt Goofy onmiddellijk bij de keel & bijt harder dan bij het spelen (niet tot het bloed eruit komt, maar toch veel harder) Goofy jankt dan alles bij elkaar en dan vliegt Pluto terug naar zijn 2 botten en knaagt verder terwijl hij nog nagromt.

Goofy heeft dan blijkbaar niet door dat het menens is & gaat terug naar Pluto om te spelen waarop deze de kleine weer aanvalt!!!!

Ik durfde hem zelf de botten niet afnemen!!!!!
Uiteindelijk heb ik toen hij weer op Goofy afvloog in de rapte de botten opgeraapt en weggesmeten :(

Ik heb ook geprobeerd om Pluto buiten zijn bot te geven en Goofy binnen, maar de pup interesseert zich niet erg in zijn bot & wil dan altijd naar buiten om bij Pluto te zijn... :-\
Door Tineke *
#392241
Ik zou Pluto zijn bot lekker apart geven en met de pup gewoon even wachten met botten.Hij gaat ze vanzelf wel lekker vinden.Mijn pup kwam 1 keer in de buurt van het eten van een van mijn andere honden maar na de terechtwijzing kijkt ze er niet eens meer naar.

Tineke
Door Sofie
#392735
Persoonlijk zou ik de honden gewoon laten doen! De pup moet nl leren dat het menens is en dat die uit de buurt van Pluto moet blijven als hij een bot eet.
Pluto geeft dit eerst duidelijk aan met grommen, maar de pup luisterd niet en dus geeft hij een knap...is volkomen normaal hondengedrag!
Ga Pluto zeker NIET bestraffen en de pup NIET aanmoedigen als hij even jankt! Vaak is het meer uit schrikt dan uit pijn! Uiteindelijk zal de pup het wel leren hoor!
En die botten achter zijn rug wegnemen zou ik ook niet echt doen: hij gaat dit in de toekomst onthouden en nog feller op zijn botten waken.
Gromt hij ook nara jou? Want dat mag absoluut niet! Leer hem dus aan dat jij z'n bot mag wegnemen. Geef wel iedere keer nog iets lekkerders in de plaats.
Laatst gewijzigd door Sofie op di 27 sep 2005, 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#392759
Sofie schreef: Persoonlijk zou ik de honden gewoon laten doen! De pup moet nl leren dat het menens is en dat die uit de buurt van Pluto moet blijven als hij een bot eet.
Pluto geeft dit eerst duidelijk aan met grommen, maar de pup luisterd niet en dus geeft hij een knap...is volkomen normaal hondengedrag!
Ga Pluto zeker NIET bestraffen en de pup NIET aanmoedigen als hij even jankt! Vaak is het meer uit schrikt dan uit pijn! Uiteindelijk zal de pup het wel leren hoor!
En die botten achter zijn rug wegnemen zou ik ook niet echt doen: hij gaat dit in de toekomst onthouden en nog feller op zijn botten waken.
Gromt hij ook nara jou? Want dat mag absoluut niet! Leer hem dus aan dat jij z'n bot mag wegnemen. Geef wel iedere keer nog iets lekkerders in de plaats.
Nee hij gromt niet naar mij, ik mag zijn bot wegnemen...maar ik wou zijn bot wegnemen & de pup kwam op ons afgelopen & toen moest ik wel snel mijn hand wegtrekken!!!!!!
Ik hoop alleen dat hij niet echt gaat doorbijten want de pup snapt echt niet waarom hij op dat moment niet naar Pluto mag :-\
Door Jolly
#392760
Anneke V schreef: Nee hij gromt niet naar mij, ik mag zijn bot wegnemen...maar ik wou zijn bot wegnemen & de pup kwam op ons afgelopen & toen moest ik wel snel mijn hand wegtrekken!!!!!!
Ik hoop alleen dat hij niet echt gaat doorbijten want de pup snapt echt niet waarom hij op dat moment niet naar Pluto mag :-\
oww jawel hoor, dat snapt hij dondersgoed, maar hij probeerd gewoon flink zijn grenzen te verleggen.
Laat Pluto het hem maar goed wijsmaken en zelf niet te veel mee bemoeien.
Door Sofie
#392779
Anneke V schreef: Nee hij gromt niet naar mij, ik mag zijn bot wegnemen...maar ik wou zijn bot wegnemen & de pup kwam op ons afgelopen & toen moest ik wel snel mijn hand wegtrekken!!!!!!
Ik hoop alleen dat hij niet echt gaat doorbijten want de pup snapt echt niet waarom hij op dat moment niet naar Pluto mag :-\
Zoals gezegd: laat ze het zelf uitzoeken....zo gemakkelijk gaan ze een puppy niet doorbijten hoor!
Door Lizzy
#392785
Ik zou zelf een van de twee honden ergens anders neerleggen met hun eten. Een in de kamer en een in de gang. Ik vind het namelijk voor beide honden beter dat ze rust hebben terwijl ze eten. Dit lijkt me voor alle betrokkenen erg veel opwinding en ik zou daar zelf gewoon geen trek in hebben. Pluto moet (vind ik) ook gewoon lekker op z'n gemakje, zonder dat er gevaar dreigt dat iemand zijn bot af pakt, zijn bot op kunnen eten....
Door Laura2004
#392830
Ik zou ze ook gewoon apart zetten hoor. Mijn honden gaan over het algemeen goed met elkaar om, maar ik weet zeker dat als een de ander lastig valt tijdens het eten van een bot dat het ook knokken wordt, maar gelukkig doen mijn honden dit niet.
Ziggy probeerde het in het begin wel en ik heb haar heel erg duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is en nu laat iedereen elkaar met rust.
Eigenlijk vind ik dat jij ook aan de pup moet duidelijk maken dat hij Pluto niet moet lastig vallen als hij eet en als hij dit niet begrijpt dan heeft hij pech en dan zet je hem gewoon apart. Helemaal geen probleem.
Door Mevroi Kruim
#392983
Ik vind eerlijk gezegd ook uit elkaar zetten een beter idee dan zelf laten uitzoeken. Met botten kun je maar beter voorzichtig zijn, en als je ze bij elkaar laat kan zeker Pluto vanwege de stress gaan schrokken, en dat wil je nou juist niet. En verder begreep ik uit je verhaal dat Pluto ook het bot van de pup inpikt, en die kleine moet toch ook kunnen eten. Opvoeden kan Pluto de hele dag door, dat moet niet noodzakelijk met botten als onderwerp.
Door Anneke V
#393012
Kruimel schreef: Ik vind eerlijk gezegd ook uit elkaar zetten een beter idee dan zelf laten uitzoeken. Met botten kun je maar beter voorzichtig zijn, en als je ze bij elkaar laat kan zeker Pluto vanwege de stress gaan schrokken, en dat wil je nou juist niet. En verder begreep ik uit je verhaal dat Pluto ook het bot van de pup inpikt, en die kleine moet toch ook kunnen eten. Opvoeden kan Pluto de hele dag door, dat moet niet noodzakelijk met botten als onderwerp.
Ja, dat is ook 1 van de problemen...Pluto neemt de 2 botten bij zich & de pup mag aan geen één van de 2 komen of wordt aangevallen :-\ Ik nam hem dan het kleine bot terug af & zei hem dat het grote voor hem was, geen probleem, dat mocht, maar als ik dan het kleine bot terug aan de pup gaf vloog Pluto hier grommend & bijtend op en nam het terug mee naar zijn ander bot :-\
Misschien moet ik ze in aparte kamers zetten...Dat zal het veiligste zijn denk ik ???
Door Laura2004
#393018
Anneke V schreef: Ja, dat is ook 1 van de problemen...Pluto neemt de 2 botten bij zich & de pup mag aan geen één van de 2 komen of wordt aangevallen :-\ Ik nam hem dan het kleine bot terug af & zei hem dat het grote voor hem was, geen probleem, dat mocht, maar als ik dan het kleine bot terug aan de pup gaf vloog Pluto hier grommend & bijtend op en nam het terug mee naar zijn ander bot :-\
Misschien moet ik ze in aparte kamers zetten...Dat zal het veiligste zijn denk ik ???
Lijkt me een heel goed idee. Toen Ziggy net bij mij was heeft ze ook de eerste maand apart gegeten. En nu eten ze bij elkaar, maar ik zou het ook geen probleem vinden als het niet zou kunnen. Ik zou ze lekker uit elkaar zetten dan kunnen ze beiden rustig genieten van hun maaltijd. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door