Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#392424
Nou heeft Beau weer zijn anaalklieren spontaan geleegd :-X...

Ligt hier een relatie met mijn vermoeden van een vergrootte prostaat? Kan het zijn dat die tegen de klieren aan drukt, waardoor hij ze - zeg maar - eens per maand ongeveer leeg maakt? (Ik vermoed een vergrootte prostaat ivm lekken) :-\

Want dan ga ik toch even prodier geslachtsdrift bestellen, denk ik....
Laatst gewijzigd door Peet op ma 26 sep 2005, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#392485
Peet schreef: Nou heeft Beau weer zijn anaalklieren spontaan geleegd :-X...

Ligt hier een relatie met mijn vermoeden van een vergrootte prostaat? Kan het zijn dat die tegen de klieren aan drukt, waardoor hij ze - zeg maar - eens per maand ongeveer leeg maakt? (Ik vermoed een vergrootte prostaat ivm lekken) :-\

Want dan ga ik toch even prodier geslachtsdrift bestellen, denk ik....
Poeh. Ik durf het je niet te zeggen. Ik kan nergens vinden dat door prostaatproblemen de anaalklieren geleegd worden. Maar ja, het kan op het rectum drukken las ik hier: http://home.zonnet.nl/biarno/inhpag/na14.htm

Toch staat ook daar niks over anaalklieren...... :-\
Door Audrina
#392502
Volgens mij zit de prostaat net iets te ver naar voren om op de anaalklieren te kunnen drukken. Dan zou ie wel heeeeel erg vergroot moeten zijn. Maar dan zou je het ook moet merken aan Beau zijn poep. Dan zou ie platte drollen moeten hebben, lang moeten gaan zitten voordat de drol er eindelijk uit komt en het uit moeten gillen van de pijn bij elke keer poepen.
Door Peet
#392519
Tja...en zijn poepies zijn dus prima...misschien niet hard genoeg voor de liefhebber ;D..maar gezien zijn geschiedenis ben ik al dik tevreden met een semi-harde drol (ipv 5x daags een flubber...eet smakelijk...).

Ik blijf ook maar dubben, maar prodier gesl dr is verder toch "harmloss" dus ik denk dat ik het gewoon probeer... ::)
hoe noem je dat "gut-feeling" ??

Tja....de oudere herder he....kwaaltjes kwaaltjes maar nog stug doorgaan hoor.... ;D
Door Lizzy
#392532
Ik las trouwens wel dat ze ook echo's kunnen maken van de prostaat. Is dat niet iets voor Beau? Weet je: ik denk dat jij vooral naar jouw 'gut feeling' moet luisteren...!
Door Audrina
#392534
Ja, leuk dat ze zo oud worden, maar die bijbehorende kwaaltjes he? :-\

Prodier geslachtsdrift kan je zo geven, het heeft geen enge bijwerkingen ofzo en binnen een paar dagen zou je al verbetering moeten merken.
Door Peet
#392842
OK, ik ga voor mijn 'gut feeling' ;) en ga het uitproberen...in dit geval baat het niet dan schaadt het niet. Een echo kan ik dan altijd nog doen als het niet aanslaat.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#393140
Gitte heeft hier nu ook weer af en toe last van, nu haar fistel op haar rug weer op komt zetten :'(. Soms denk ik dat er verband is met pijn en het legen van anaalklieren :-\. Vorig jaar toen zij zo'n last had van haar fistel (pijnlijk) had ze dit ook al regelmatig.

Zou pijn bij Beau de oorzaak kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door Nitus op di 27 sep 2005, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#393149
Nitus schreef: Soms denk ik dat er verband is met pijn en het legen van anaalklieren :-\. Vorig jaar toen zij zo'n last had van haar fistel (pijnlijk) had ze dit ook al regelmatig.
Klopt, volgens mij is het bij extreme angst/stress/pijn dat honden spontaan hun anaal klieren kunnen legen.
Een van mijn honden doe het als ze bijvoorbeeld een foto moet laten maken bij de dierenarts. Sta je in het donker, kokhalsend omdat je hond een chemische wapen heeft ingezet.
Ben benieuwd of anderen ook ervaring hebben hiermee
Door Peet
#393185
Nitus schreef: Zou pijn bij Beau de oorzaak kunnen zijn?
Maar ik merk helemaal geen pijn bij hem ??? Beau heeft slechte nieren (gaat met Solidago overigens erg goed) en Deg Myelopathie (niet pijnlijk) en hij heeft een beetje ouderdoms artrose, maar ik merk nooit pijn aan hem.

Het legen gebeurt ook altijd 's nachts en hij slaapt bij mij in de slaapkamer, dus als er iets mis zou zijn, hoor ik dat onmiddelijk hoor (ik ben echt heeeeel snel wakker, ik hoor de krantejongen sneller dan Beau...zzznuuurk... ;D)
Dus, tja...tenzij hij eng droomt ...merk ik echt geen pijn ofzo hoor....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#393315
Nou gelukkig maar :).

Al merk ik bij Gitte ook niet dat ze pijn heeft op de momenten dat ze weer eens haar klieren leegt, dat doet ze namelijk het liefste als ze naast je op de bank ligt :-X.
Maar ik begin hier dus een patroon te zien, fistel begint weer op te spelen anaalklieren ook...

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat zoiets ook bij Beau het geval is, ik zat even hardop te denken ;).
Door Doedels
#393523
conleeuw schreef: Klopt, volgens mij is het bij extreme angst/stress/pijn dat honden spontaan hun anaal klieren kunnen legen.
Een van mijn honden doe het als ze bijvoorbeeld een foto moet laten maken bij de dierenarts. Sta je in het donker, kokhalsend omdat je hond een chemische wapen heeft ingezet.
Ben benieuwd of anderen ook ervaring hebben hiermee
Vojta, mijn vorige hond deed het bij stress. Petr heeft erg veel last van zijn darmen gehad en leegde zijn anaalklieren toen geregeld op rustige momenten. Ik vermoed dat hij dan wel buikpijn had. De laatste tijd rommelen zijn darmen weer af en toe en jawel, ook de anaalklieren weer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door