Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nessie
#392471
Wie weet waar ik een nederlands boek kan vinden over het barfen. Of een site met uitleg.( engels lukt niet zo) Ik heb het nu met name nodig voor uitleg over de bevalling, pups en hoe dan te barfen in de eerste weken. Mijn teefje barft al een tijd.
Over de bevalling heb ik al veel gelezen maar ik weet niet of ik nu de pups op normaal ' zacht voer moet zetten' of op barf.( en wat houdt dat dan in? Ik hou er zelf een dus die gaat als het kan barfen maar wat moet ik met de rest doen, het is de bedoeling dat zij naar andere adressen gaan en ik kan natuurlijk niet bepalen voor andere dat ze moeten gaan barfen.? Of is het niet eerlijk naar de pups toe als ik ze geen 'goede' start geef.
Wat krijgen de pups in de buik mee als de moeder al wel barft?

Groetjes van Snoepie en Vanessa


???
Door Lizzy
#392547
Hihihi, ik heb 1 berichtje verwijderd. Dit is (denk ik) duidelijker, 1 topic! Ik zou zeker het Nederlandse E book van Mogens Eliasen bestellen! En wat een heel goed boek is is Grow Your Pups With Bones van Ian Billinghurst maar dat is nou weer net (helaas) in het Engels... Als je hele gerichte vragen hebt, dan kan ik wel deeltjes van het boek voor je overtikken en vertalen, als je dat fijn vindt!

Maar goed, ik zou dus lekker de pups allemaal afspenen op verse/rauwe voeding! Dit kun je zelf samenstellen (volgens mij heb ik in de bieb wel geschreven wat pups moeten hebben volgens de diverse methodes maar we kunnen nog best uitgebreider ingaan op het afspenen!) en je kunt kant en klare voeding versvleesvoeding geven of een combinatie van beide.

De pups krijgen al het goede van verse en rauwe voeding al mee als de moeder barft! Prachtig! Ze hebben echt een voorsprong, geloof me maar! En pups die met vers worden afgespeend hebben altijd een voorsprong op pups die met brokken worden afgespeend! Om te beginnen hebben ze een veeeeel sterkere darmflora!
Door nessie
#393857
ik dacht dat ik er maar niet op kwam, ik ben zo slecht met computers... Het is me dus toch gelukt, alleen dan meerdere keren. Wat fijn dat ze een voorsprong hebben. Ik ga kijken of ik het nederlandse boek kan krijgen. Bedankt voor jullie tips. Ik vind het heel spannend allemaal en wil het natuurlijk goed doen.

Groetjes van Vanessa
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door