Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Spanielgek
#391811
Mijn kitten van 3 maand heeft een beetje vieze oortjes,nu heb ik alleeen nog de oorcleaner van de hond in huis [specicare van Leo].zou ik hier een klein beetje van op een watje kunnen doen en het hier mee schoon maken .
.Alvast gedankt
Door Loeka
#391854
Ik vind die oorcleaner altijd zo agressief. Ik gebruik alleen een pluk watten, die ik een heeeeeeeeel klein pietsie nat maak. Net genoeg om geen pluizen mee te hebben. Dat werkt erg goed.
Door Doedels
#392124
Om gewoon oorsmeer weg te halen gebruik ik een watje met wat (sla)olie er op. Dat lost de oorsmeer goed op en bijt het oor niet uit.
Door Nelly
#392211
Volgens mijn kattenencyclopedy moet je speciale oorcleaner voor katten gebruiken. Moet eerlijk toegeven, heb er geen ervaring mee, mijn honden en katten houden onderling hun oren schoon. Als ze oormijt krijgen is het natuurlijk een ander verhaal.
Door Nelly
#392213
Doedels schreef: Om gewoon oorsmeer weg te halen gebruik ik een watje met wat (sla)olie er op. Dat lost de oorsmeer goed op en bijt het oor niet uit.
Ben je bang dat de olie gaat koeken in het oor? Of veeg je het nog na?
Door Mevroi Kruim
#392268
Bij een kitten met vieze oortjes zou ik toch wel willen wetne of het geen oormijt is. Want dan kom je met cleaner niet zo ver.
Door Marieke
#392620
Maar dat merk je dat toch ook wel aan het krabben in de oren (dus roodvan binnen)?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#392622
de specicare voor honden helpt wel tegen oormijt, die voor katten weet ik niet, ik heb nog nooit oorcleaner gebruikt voor de katten. Ze hebben ook noooit vieze oren eigenlijk.
Door Doedels
#392646
Nelly schreef: Ben je niet bang dat de olie gaat koeken in het oor? Of veeg je het nog na?
Nooit een probleem mee gehad. Als het oor er erg vettig uit ziet, veeg ik het na. Ik gebruik het ook maar weinig. Pups hebben wel eens een periode met wat viezere oren. Na een paar keer poetsen is het dan wel weer over.
Door Mevroi Kruim
#392651
Marieke schreef: Maar dat merk je dat toch ook wel aan het krabben in de oren (dus roodvan binnen)?
Hoeft niet, kan ook alleen vies zijn, vooral in een vroeg stadium. En als je er dan vlot bij bent is het ook snel weer weg.
Door Marieke
#392653
hihi, ik ben altijd van het schoonmaken met een watje en dan ff afwachten.. ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door