Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eefje
#392163
onze norwich terrier van een jaar heeft het sinds zaterdag benauwd.
hij gaat dan stil staan en gaat dan een paar keer heel hard hijgen,tis niet echt reversed sneezing maar echt alsof er slijm in zijn keel zit.
hij hoest niet en niest ook niet maar elke keer als we met hem naar de da gaan omdat we denken dat ie iets mankeert dan kan de da niets vinden dus vandaar dat ik het hier even vraag.
weet iemand of dit waarschijnlijk gewoon verkoudheid is of denken jullie ergens anders aan en weet iemand hoe ik kan zorgen dat ie het wat minder benauwd krijgt?
als het woensdag niet beter gaat gaan we sowieso naar de da maar misschien dat iemand van hier ook wel eens zoiets heeft meegemaakt.

groetjes eefje
Laatst gewijzigd door eefje op ma 26 sep 2005, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#392172
Joep heeft dat ook gehad, zie topic snuiven, en ik ben er niet van overtuigd dat het reverse sneezing was. Volgens mij was hij gewoon verkouden. Ik heb er niets aangedaan en het is na een dag of 4 gewoon weer overgegaan.
Door eefje
#392176
ja het is bij hem echt ragen,je voelt dat ook als hij zo doet dat er iets van slijm in zijn keel zit.
je hebt hem niks ervoor gegeven maar is er wel iets wat je misschien gewoon zo kan geven zonder dat je gelijk naar de da met antbiotica moet?
iets van vsm ofzo?

groetjes eefje
Door Femke
#392217
eefje schreef: ja het is bij hem echt ragen,je voelt dat ook als hij zo doet dat er iets van slijm in zijn keel zit.
je hebt hem niks ervoor gegeven maar is er wel iets wat je misschien gewoon zo kan geven zonder dat je gelijk naar de da met antbiotica moet?
iets van vsm ofzo?

groetjes eefje
je zou tussistin kunnen proberen, van VSM?
Door Lieve 14
#392221
Nou ik geef Benjo op aanraden van Lizzy (dacht ik) Echinacea nu al een paar dagen en ik heb de indruk dat het betert...hij zat ook constant te niezen en te rochelen en ik had soms de indruk dat er slijmpjes bleven steken.Zoiets als een natuurlijk middel kan geen kwaad denk ik en het versterkt in elk geval zijn weerstand.
Door eefje
#392234
oke ga ik even bij de drogist kijken voor 1 van die middelen want het lijkt gewoon pijn te doen als ie zo'n aanval krijgt en tja als je kindje pijn heeft gaat het jou ook aan je hart he ;)
is het woensdag niet over laten we dokter even kijken en luisteren.
bedankt allemaal!

groetjes eefje
Door Mevroi Kruim
#392261
Lijkt erg op Tara d'r versie van kennelhoest, die zat in haar neus. Als het dat is is idd het beste wat je kunt doen de weerstand verhogen, dan kunnen ze het zelf baas. Sterke met de zieke!
Door eefje
#392267
we hebben sinds een week een herplaatser en die hebben 2weken geleden kontakt gehad voor het eerst dus het zou kunnen en we zijn zaterdag op een nakomelingendag geweest.
hmmm idd even de weerstand verhogen en aankijken tot woensdag .
groetjes eefje
Door eefje
#392276
weet iemand hoeveel je van die echinacea mag geven aan een hond van 8kilo?

groetjes eefje
Door Femke
#392338
eefje schreef: weet iemand hoeveel je van die echinacea mag geven aan een hond van 8kilo?

groetjes eefje
je bedoelt die capsules van Bloem? Daar zou ik gerust 's ochtends en 's avonds een capsule van geven, dat kan volgens mij wel voor een paar dagen. Na een paar dagen of een weekje zou ik dan teruggaan naar 2 keer een halve capsule per dag.

als ik griep voel aankomen (ik krijg dan altijd een pijnlijke dikke klier in mijn keel) dan neem ik 3 keer daags 3 capsules. Als het beter wordt bouw ik dat weer af. Het werkt overigens als een trein, vind ik.
Laatst gewijzigd door Femke op ma 26 sep 2005, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#392607
eefje schreef: onze norwich terrier van een jaar heeft het sinds zaterdag benauwd.
hij gaat dan stil staan en gaat dan een paar keer heel hard hijgen,tis niet echt reversed sneezing maar echt alsof er slijm in zijn keel zit.
hij hoest niet en niest ook niet maar elke keer als we met hem naar de da gaan omdat we denken dat ie iets mankeert dan kan de da niets vinden dus vandaar dat ik het hier even vraag.
weet iemand of dit waarschijnlijk gewoon verkoudheid is of denken jullie ergens anders aan en weet iemand hoe ik kan zorgen dat ie het wat minder benauwd krijgt?
als het woensdag niet beter gaat gaan we sowieso naar de da maar misschien dat iemand van hier ook wel eens zoiets heeft meegemaakt.

groetjes eefje
Is zijn conditie wel normaal en is hij levendig? Het zou ook nog iets anders dan een verkoudheid kunnen zijn.
Door eefje
#392732
ja hij is levendig en eet goed alleen zijn tandvlees is niet mooi roze(ik weet eigenlijk niet hoe het er normaal uitziet bij hem) en de oograndjes(die je naar beneden trekt)zijn wat licht roze maar verder oogt hij niet ziek,heeft geen koorts en andere klachten,tis alleen dat rare geluid wat er uit zijn keel komt,net alsof ie staat te stikken maar......het gaat al een heel stuk beter dan zondag en gisteren,de aanvallen komen minder en minder heftig dus denk dat hij al opknapt.

ik heb alleen maar echinaforce druppels kunnen vinden zo gauw en daar mogen kinderen van 2-5 3xdaags 6druppels van,ik heb hem dus bij de maaltijd 6druppels gegeven en vanavond bij het eten ook weer 6.
gaat het morgen hetzelfde als vandaag dan gaan we toch voor de zekerheid even naar de da denk ik,even aankijken maar.

groetjes eefje
Door eefje
#392988
Hoi Doedels,

vermoed jij iets aan de hand van wat ik beschrijf of is het meer als waarschuwing dat ik er niet te lang mee door moet lopen en zelf aanrotzooi?

ben even benieuwd want ik ga als het morgen niet beter gaat met hem naar de da en als jij nou iets anders in gedachte hebt dan neem ik die info ook mee naast de kennelkuch.

groetjes eefje
Door Doedels
#393589
eefje schreef: Hoi Doedels,

vermoed jij iets aan de hand van wat ik beschrijf of is het meer als waarschuwing dat ik er niet te lang mee door moet lopen en zelf aanrotzooi?

ben even benieuwd want ik ga als het morgen niet beter gaat met hem naar de da en als jij nou iets anders in gedachte hebt dan neem ik die info ook mee naast de kennelkuch.

groetjes eefje
Nou ik schrok even omdat je in het begin schreef dat hij stond te hijgen. Maar als ik de rest lees en ook dat hij er verder helemaal goed uitziet met roze slijmvliezen, lijkt het i.d.d. het meeste op een verkoudheid. Bij twijfel natuurlijk altijd de da consulteren, maar als je nu al verbetering ziet lijkt het niets ernstigs te zijn. Laat even weten hoe het verder gaat.
Door eefje
#393656
nou gister was ik bang dat het hetzelfde bleef maar....ik kwam thuis en heb het nog steeds niet gehoord dus sinds gistermiddag lijkt het helemaal weg te zijn.
kijk nog wel goed naar hem hoor en als ie een terugvalletje krijgt gaan we gewoon naar de da maar voorlopig ziet het er goed uit.


groetjes eefje
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door