Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door beautifulbarbara
#392169
mijn hond heeft steeds last van jeuk aan haar voorpootjes
met name aan de buitenkant.
op die plek knaagt ze haar pootjes soms tot bloedens toe kapot.
van de dierenarts heb ik hydrocortisoncreme gehad, maar dit helpt maar voor even en bovendien mag je dit niet voortdurend gebruiken.
daarom ben ik op zoek naar iets homeopatisch
wie heeft er een tip voor mij?
Door Lizzy
#392170
Hoi Karin, mag ik vragen wat jouw hond eet?

Het zou een allergie kunnen zijn maar het zou ook gedrag kunnen zijn. Ben je daar al achter, wat het is?

Ik vrees dat ik geen homeopathisch middel zomaar weet. Daarvoor is dit probleem (ben ik bang) te ingewikkeld.
Door Anneke V
#392247
De Cocker van mijn stiefmoeder doet exact hetzelfde!!!!!!! En er was ook niets dat hielp dus zei de DA dat het iets in zijn gedrag was ???

Hij deed dit ieder jaar in dezelfde periode...Nu eet hij al 6 maanden Duck & dit jaar heeft hij het niet gedaan...Dus ik vermoed dat hij toch met een allergie zat naar de winter toe, maar dat dit opgelost is door gezonde voeding...

Maar dat is natuurlijk mijn idee he...
Door chrisje
#392289
Hier hetzelfde probleem. Ik ben zelf naar een homeopatische dierenarts gestapt en in combinatie met Carnibest natuur => zo goed als geen problemen meer. Als ze soms een periode heeft van het knabbelen, krijgt ze enkele dagen een kuurtje dat ik gekregen heb van de klassieke homeopaat. Dan is ze er weer voor een 10 weken vanaf.
Bij de klassieke homeopaat zoekt men eerst uit wat voor type hond het is en daar bouwen ze verder op.
Door Spanielgek
#393913
ja weet er alles van ,deed Esther ook ,maar sinds ik CB nu voor bijna een jaar voer en er als toevoeging visolie en borage olie bij geef is daar geen sprake meer van .snap dat dit niet voor elke hond op gaat maar voor Esther heeft dit gelukkig geholpen. ;D
Door Daisy75
#394909
Spanielgek schreef: ja weet er alles van ,deed Esther ook ,maar sinds ik CB nu voor bijna een jaar voer en er als toevoeging visolie en borage olie bij geef is daar geen sprake meer van .snap dat dit niet voor elke hond op gaat maar voor Esther heeft dit gelukkig geholpen. ;D
het is wel het proberen waard in ieder geval voor iedere hond die dat heeft ja toch ;) ;)

Ik weet wel honden die hun poten konstant likken waardoor er smet ontstaat(bij een vriend van me zijn honden), maar dit komt door verveling....maar kapot knagen lijkt me dat dat idd door jeuk komt.
Door Spanielgek
#395453
KayleighShanden schreef: het is wel het proberen waard in ieder geval voor iedere hond die dat heeft ja toch ;) ;)

Ik weet wel honden die hun poten konstant likken waardoor er smet ontstaat(bij een vriend van me zijn honden), maar dit komt door verveling....maar kapot knagen lijkt me dat dat idd door jeuk komt.

Ja hoor ,iedere hond mag dit vrijblijvend proberen ;D ;D
Door beautifulbarbara
#398433
mijn hond is een schotse collie van nu 4 jaar.
haar eten bestaat uit droogvoer van verschillende merken.
huismerk van de digros, soms pedigree, soms bonzo.
ik geef haar eigenlijk meestal 3 verschillende soorten droogvoer.
de da dacht dat het meer een allergie was, waardoor kon ze niet zeggen.
nu heb ik ook gehoord dat soda zou helpen, alleen ze moet dan een paar minuten hierin staan met de voorpoten, ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
daar is ze te ongedurig voor.
Door Lizzy
#398668
Voordat je alle andere dingen probeert zou ik je aan willen raden je hond eerst eens op fatsoenlijke voeding te zetten. Want de voeding die je haar nu geeft is troep. Zet haar eerst maar eens op verse/rauwe voeding want een gezonde voeding is de fundering van het bestaan en de fundering van een goede gezondheid. Ik denk dat ze hiervan al erg op zal knappen (op vele fronten).

Hier heb je een lijstje van de merken:

www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
www.diervoeding.com (Smuldier)

Een aantal van deze merken zijn ook te koop in de supermarkt (Rodi bijv). Andere in dierenspeciaalzaken en weer andere op speciale verkooppunten.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 07 okt 2005, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ike
#398931
mijn collie ( reu van 3 jaar) is ook enorm opgeknapt van vers vles, had allergie en zwakke darmen, gaat nu prima en hij eet nu heel graag :P
Door beautifulbarbara
#404100
beste lizzy,
ik zal jouw advies om over te gaan op andere voeding overnemen.
mijn vraag is nog wel, moet ik haar van het droogvoer hetzelfde merk blijven aanbieden of kan ik ter variatie wat ik nu ook al doe 3 betere merken aanbieden?
heb de diverse websites bezocht die je had aangegeven en er komen voor mij 4 merken in aanmerking waar ik zeker van weet dat ze overal te koop zijn en goed zijn
nl eukanuba, royal canin, prins, energique en als vers vlees rodi.
Door Femke
#404257
beautifulbarbara schreef: beste lizzy,
ik zal jouw advies om over te gaan op andere voeding overnemen.
mijn vraag is nog wel, moet ik haar van het droogvoer hetzelfde merk blijven aanbieden of kan ik ter variatie wat ik nu ook al doe 3 betere merken aanbieden?
heb de diverse websites bezocht die je had aangegeven en er komen voor mij 4 merken in aanmerking waar ik zeker van weet dat ze overal te koop zijn en goed zijn
nl eukanuba, royal canin, prins, energique en als vers vlees rodi.
Laat die Eukabuba en Royal Canin maar weg. Bagger eerste klas :o :o :o :o :o met een eersteklas prijsje!

Zet je hond volledig over op versvoer. Dit is dus geen blik, maar rauw vlees dat je uit de diepvries geeft. Als je aan Energique en rodi kunt komen ben je al hartstikke goed op weg. Geef die brokken maar aan het plaatselijke asiel, die zijn er vast wel blij mee ;)


Lees ook dit document maar, hierin staat kort en bondig omschreven wat een goede voeding voor een hond is, en waarom: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door