Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#392069
Hoi,

Mijn hond (kruising Bordercollie/Wetterhoun) heeft sinds vorige week een fikse nagelbedontsteking, die dreigt uit te breiden naar een andere teen aan dezelfde poot. Hij krijgt een AB kuur, en ik ben sinds eergisteren begonnen met Vitamine C1000 als ondersteuning. Twee keer per dag gaat hij in de biotex (naspoelen met schoon water) en druppel ik er een beetje pure teatree oil op. Wat kan ik nog meer doen? Ik wil morgen sowieso Probiotica halen en Echinacea Forte van Bloem. Heeft iemand nog meer tips of ervaring met nagelbedontsteking? (Hij heeft dit nog nooit eerder gehad)

Graag je reaktie!

Groetjes van Marieke
Door Lizzy
#392227
[quote="MariekeLost"]
Hoi,

Mijn hond (kruising Bordercollie/Wetterhoun) heeft sinds vorige week een fikse nagelbedontsteking, die dreigt uit te breiden naar een andere teen aan dezelfde poot. Hij krijgt een AB kuur, en ik ben sinds eergisteren begonnen met Vitamine C1000 als ondersteuning. Twee keer per dag gaat hij in de biotex (naspoelen met schoon water) en druppel ik er een beetje pure teatree oil op. Wat kan ik nog meer doen? Ik wil morgen sowieso Probiotica halen en Echinacea Forte van Bloem. Heeft iemand nog meer tips of ervaring met nagelbedontsteking? (Hij heeft dit nog nooit eerder gehad)

Graag je reaktie!

Groetjes van Marieke
[/quote]

Hoi Marieke, ik denk dat je alles geeft wat je kunt geven....! Probiotica is wel verstandig om tijdens en vooral na de AB kuur te geven. Nu schijn je met Cat's Claw beter te kunnen wachten tot na de AB kuur (volgens mij weet Angelique daar meer van).

Succes! Ik hoop dat het snel over gaat!
#392251
Hoi,

Bedankt voor je reaktie. Ik wilde toch even checken of ik het wel allemaal goed doe. Misschien dat Angelique kan uitleggen waarom ik met Cat's Claw na de AB moet beginnen?
En anders doe ik eerst een echinacea zonder toevoegingen.

Groetjes Marieke
Door Lizzy
#392287
[quote="Kruimel"]
Klinkt als een hele nare bacterie :-X :-X
Veel sterkte met hem!
[/quote]

Ja, klinkt inderdaad!! Als de AB niet direct aan slaat is het misschien de moeite waard een kweekje te nemen?
Door Lizzy
#392288
[quote="MariekeLost"]
Hoi,

Bedankt voor je reaktie. Ik wilde toch even checken of ik het wel allemaal goed doe. Misschien dat Angelique kan uitleggen waarom ik met Cat's Claw na de AB moet beginnen?
En anders doe ik eerst een echinacea zonder toevoegingen.

Groetjes Marieke
[/quote]

Ik dacht dat Cat's Claw de werking van AB kon verminderen, maar ik weet het niet meer zeker....
#392408
Hoi,

Ik neem gewoon geen risico. Ik heb net probiotica gehaald en tevens Echinacea Forte. Met het laatste begin ik gewoon na de AB kuur. Deze is na a.s. donderdag afgelopen.
Inmiddels (waarschijnlijk door de teatree oil) is het nagelbed aan het herstellen en is het niet nat meer. Er komt nu een mooi donkerrood korstje op, waar hij nu ook afblijft, door de teatree oil.
Zelf leef ik al jaren volgens de orthomoleculaire en homeopathische geneeskunde wegens ernstige gezondheidsklachten, en zo zie je maar weer dat dat voor mijn hond dus net zo hard opgaat. Blijkbaar is het zo baas zo hond, want ik ben zelf glutenintolerant en glucose intolerant.

Bovendien stap ik nu definitief over op vers voer. Hij kreeg al veel groenten, naast zijn hypo allergene brokken, maar ik ben nu echt om.

Hij past er mooi bij zo. ;)
Door Japie
#1209381
Beste mensen,
Ik heb mij aangemeld bij barfplaats nadat ik zelf op zoek was gegaan op Internet vanwege de nagelbedontsteking van Japie, mijn Jack Russell. Ik ben al jaren met natuurlijke voeding en genezing bezig voor mijzelf en de dieren profiteren daarvan mee.
Toen ik las wat er op barfplaats werd aangeraden: teetrea , vit C. echinacea enz, bleek dat ik dat al gedaan had, maar net als bij sommigen van jullie zonder afdoende resultaat.
Nu bestaat er een product, [b]colloidaal zilver, dat een volwaardig alternatief is voor AB voor mens en dier.[/b] Het is helaas vrij duur. Het is ook redelijk onbekend. Voor wie lid is van een patiëntenvereniging kan het bij de Roode Roos met een kleine korting besteld worden.
Er is mij echter verteld dat het eenvoudig en goedkoop zelf te maken is. Af en toe een kuurtje door preventief een paar druppels in het drinkwater van de hond te doen is heel goed.
Mijn vraag is nu: weet iemand hoe je het maakt of waar je een kit kan kopen om het te maken?Het is een schitterende aanvulling op je natuurlijke medicijnenkast.
Mijn gebruikersnaam was al in gebruik, dus ik teken namens hond
Japie
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door