Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lessie
#390577
Hallo,

Heeft iemand wel eens gehoord van Frosti Fit? :-\ Zo ja, is dit ook goed voer? Het ziet er wel goed uit. Verder hebben ze bij onze (grote) dierenwinkel alleen Rodi. Alvast bedankt voor jullie reacties! ;D :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#390654
[quote="Lessie"]
Hallo,

Heeft iemand wel eens gehoord van Frosti Fit? :-\ Zo ja, is dit ook goed voer? Het ziet er wel goed uit. Verder hebben ze bij onze (grote) dierenwinkel alleen Rodi. Alvast bedankt voor jullie reacties! ;D :-\
[/quote]

Ja, van gehoord, nee, niks mis mee. Niet alle zakjes zijn compleet, dat is het enige waar je op moet letten. Rodi is ook prima.

:D Nergens voor nodig hoor om zo'n :-\ hoofd te trekken ;D
Door amber2
#390666
Voor zover ik weet zijn alle varianten van Frosti Fit niet compleet want ze bestaan alleen uit vlees! Dus je moet zelf nog groente, bot of calciumsupplement en wat (plantaardige) olien toevoegen. Ik heb het wel eens gehad ziet er goed uit inderdaad alleen ik vind het wel erg slecht dat ze niet op de zak of in de folder zetten dat het geen complete voeding is; er zijn dan toch mensen die zich daarin vergissen (wat logisch is) en het regelmatig zonder toevoegingen gaan geven, en dan kan je echt wel grote problemen krijgen! (o.a. botontkalking)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#390811
Frostifit is enkelvoudig voer dus je kunt het als basis geven maar niet als kompleet voer, dan kun je beter de Rodi halen.
Door Lessie
#391212
Bedankt voor jullie reacties ;D. Ik ben nog even op internet gaan zoeken en vond de site van Frosti Fit. Daar werd me eigenlijk weinig duidelijk dus heb ik een mailtje gestuurd. Ik heb een mailtje terug ontvangen en dacht misschien hebben jullie er nog wat aan. Jullie hadden het natuurlijk wel bij het rechte eind wat betreft het feit dat het geen compleet voer is :D. Dit is het mailtje:
Hartelijk dank voor uw reactie.
Frosti Fit producten zijn ontwikkeld voor die honden, die bijna altijd droogvoer eten.
Om de darmflora schoon te maken en de honden langer en beter van droogvoer te laten
genieten zouden de honden 1 à 2 x per week i.p.v droogvoeding een Frosti Fit mix of
DiBo pens/boekmaag moeten eten (zie ook www.frostifit.de en www.dibo.de)
De frosti Fit producten zijn derhalve niet compleet maar bestaan puur uit 100% vlees !
Als u bv. 6 dagen in de week droogvoer geeft, hoeft u niets toe te voegen, alleen het
aantal grammen per voeding verdubbelen als het om pens of vlees gaat (vlees verteerd
sneller en beter).
Wilt u vaker Frosti Fit voeren, dan kunt u e.e.a. combineren met bruin brood of bv. de
vegetarische Mix van bosch (kijk op www.bosch-tiernahrung.de of stuur uw adres per
mail en u ontvangt een assortimentsbroschure).
U kunt ook vragen naar DiBo Vleesmenue (bv. bij Willemse in Vijfhuizen), wat wel een
compleet diepvriesdiervoeder is.
De bosch high premium producten zijn o.a. verkrijgbaar bij van Someren in Heemskerk.
Graag tot een nader bericht,

m.vr.gr.
Anton Bosch
importeur van bosch, Sanabelle en Frosti Fit/DiBo/Doggy vers vlees producten
Door amber2
#391302
Enkelvoudig vlees combineren met bruin brood en dan wordt het een complete maaltijd volgens hen...?? Erg slechte informatie want het klopt gewoon niet, brood bevat net als vlees meer fosfor dan calcium dus het heeft behalve wat vezels geen enkele toegevoegde waarde en het is zeker nog geen complete maaltijd!
Door Mevroi Kruim
#391828
En twee keer zovel voeren omdat het sneller verteert .... ??? ??? ???
Lijkt me eerder omdat het veel meer vocht bevat dan droogvoer ... maar ja, ik ben geen fabrikant 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#392061
[quote="Lessie"]
Denken jullie dat het DiBo Vleesmenu wel wat is ??? Volgens de fabrikant dus wel een compleet voer.
[/quote]
Als het van dezelfde fabrikant isdan zou ik toch mijn twijfels hebben of zijn kompleet wel zo kompleet is als ik wil
Door Lessie
#392397
Ik heb vandaag wat folders ontvangen van het Dibo vleesmenu. Dit staat erin:

Samenstelling:
rundvleesmix 45%
ruderhart 15%
runderlong-lever 10%
Granen, mais wortelen etc 30%

Analyse:
ruwe eiwit 15,7%
Ruw vet 14,3%
Ruwe celstof 5,2%
Ruwe as 1,9%
Veelsvocht 57 %
Calcium 1%

Toegevoegd per kg.:
vitamine A 2300 IE
vitamine D 3230 IE
vitamine E 20 mg
Door Lessie
#392409
Er staat ook in dat ze sinds december 1999 DIN, ISO 9001 en IFS gecertificeerd zijn. Ze hebben meer dan 20 jaar ervaring in de productontwikkeling van voeding voor honden en katten. Dat moet toch ook wel iets zeggen??
Door Peet
#392417
[quote="Lessie"]
Er staat ook in dat ze sinds december 1999 DIN, ISO 9001 en IFS gecertificeerd zijn. Ze hebben meer dan 20 jaar ervaring in de productontwikkeling van voeding voor honden en katten. Dat moet toch ook wel iets zeggen??
[/quote]

Dat zijn kwaliteits borgings certificaten van een onderneming. Dus dat hun administratie klopt en ze netjes aangifte doen bij de fiscus (even kort door de bocht). Puur organisatorisch.
Het geeft echter geen oordeel of garantie over de deskundigheid op het gebied van diervoeding.
Bonzo bestaat onder diverse namen ook al heel lang. Dat zegt niks.

Ennuh....30% granen, mais en wortelen...no thanks... >:( :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door