Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sanne
#39167
Tommie mijn pup van 8 maanden is vanmiddag van de schoot van mijn zoontje gesprongen. Hij piepte daarna en loopt nu mank. Als ik aan zijn pootje zit geeft hij geen kik en reageert niet op de aanraking, maar hij blijft mank lopen. Als hij blijft manken ga ik morgen maar met hem naar de da om zijn poot te laten nakijken. Ik hoop dat het snel beter gaat. Hou hem rustig in zijn mand en alleen naar buiten voor een poep en een plas.

sanne
Door willy
#39173
Sterkte Sanne,
Valt misschien wel mee. Iets verrekt of zo
Gr. Willy
Door Lizzy
#39175
Ik denk ook dat hij misschien een spiertje heeft verrekt. Heb je misschien wat Arnica in huis? (homeopatisch middel).
Groetjes, Lizzy
Door sanne
#39179
Helaas ik heb geen arnica in huis. Bedoel je arnica d6 (of zo iets) druppels? Ik wist niet dat deze bij honden werken en hoeveel mag je dan geven? Tommie is tussen de 4,5 en 5 kilo ( jack russel)
sanne
Door Lizzy
#39196
sanne schreef: Helaas ik heb geen arnica in huis. Bedoel je arnica d6 (of zo iets) druppels? Ik wist niet dat deze bij honden werken en hoeveel mag je dan geven? Tommie is tussen de 4,5 en 5 kilo ( jack russel)
sanne
Ja, iets van Arnica D6. Ja hoor, je kunt dat ook erg goed aan honden geven! Bij zulke gevallen zou ik jouw hondje 3 druppels geven om de 2 a 3 uur.
Door Birgit
#39255
Hoi
Kan me heel goed voorstellen dat je ongerust bent. Wij hebben het met Tos ook meerdere keren meegemaakt ( die is nu bijna 1 1/2 jaar)

De eerste keer sprong hij van een heuveltje af in onze tuin, en kwam verkeerd terecht. Piepen, en hij liep ook mank. Ik heb de dierenarts toen gebeld, en kreeg het advies als hij na een dag niet goed loopt moet je maar even langs komen. En als ik het niet vertrouwde natuurlijk. De volgende ochtend liep hij alweer rond.

Dus... als je het niet vertrouwd kun je toch altijd gaan ?

Afbeelding SUCCES !
Door sanne
#39384
gelukkig van morgen liep hij weer normaal. Ik hou hem nog even rustig dus niet los buiten en i.p.v. een lekker eind alleen naar buiten voor de plas en poep.

sanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door