Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#390785
Ziggy is nu gebleken allergisch te zijn voor : zuivel (ook geite en schapenkaas), kip en rundvlees.
Ik begin een beetje bang te worden dat ze nergens tegen kan. Als ze eend eet krijgt ze geen uitslag, maar haar ontlasting is ook niet super.
Wat moet ik nu doen? Ik baal er echt van.
Door Lizzy
#390798
Ja, dat kan..... (dat een hond werkelijk overal allergisch voor is). Zo kan ik me nog 1 hond herinneren, die kon niks eten of hij lag over de grond te rollen van de pijn in zijn buik. Uiteindelijk bleek hij het goed te doen op brokjes van tapioca meel en nog iets (volgens mij vis). Ze had werkelijk alles geprobeerd, maar dat was het enige waar hij het goed op deed.....
Door Laura2004
#390904
Dat is ook echt mijn grootste angst ja. Dat ik haar weer brokken moet gaan geven. Maar ja, als ze het daar goed op doet. Het enige probleem is dus dat ze het echt niet vreet. Ik wil misschien proberen om bibi natuurmix te geven, want ik zat net na te denken en volgens mij deed ze het super goed op Bibi en had ze toen nog nergens last van, maar dat weet ik niet zeker, dus ik ga dat als eerste weer proberen en als dat niet goed is dan weet ik het ook niet meer.
Door Laura2004
#391525
Ik heb nog geen lamsvlees geprobeerd. Ik heb tot nu toe alleen nog maar: zuivel, kip en rundvlees gegeven en daar reageert ze niet goed op. Ik moet nu weer wachten tot haar huid gaaf is om wat anders te geven, want ik zou het nu niet duidelijk kunnen zien.
Door Laura2004
#391617
Sofie schreef: Ik zou dan gewoon met ander vlees proberen zoals lam, paard, konijn, vis,...
Ik ga dat ook proberen, maar ik moet eerst wachten tot haar uitslag weg is, want anders zie ik niet of ze er slecht op reageert.
Door crutz
#391629
Laura2004 schreef: Ik ga dat ook proberen, maar ik moet eerst wachten tot haar uitslag weg is, want anders zie ik niet of ze er slecht op reageert.
maar met welk voer ga je dan kijken of haar uitslag weg is,
dat is dan toch gelijk t voer waar ze wel tegen kan en waar je haar op kan houden

:oeps: zie net dat je op eend geen problemen met de uitslag hebt........
Door jolly64
#392130
Mijn hond krijgt lamsvlees
Ik las eerser op deze site van een hond die aan de koolvis met rijst ging ;)
En als er niets anders op zit dan toch maar brokken
Mischien kan je wat doormengen wat lekker is
Succes en weet wat het is als je hond allegisch is :-\
Door ~Joke~
#396332
Laura2004 schreef: Dat is ook echt mijn grootste angst ja. Dat ik haar weer brokken moet gaan geven. Maar ja, als ze het daar goed op doet. Het enige probleem is dus dat ze het echt niet vreet. Ik wil misschien proberen om bibi natuurmix te geven, want ik zat net na te denken en volgens mij deed ze het super goed op Bibi en had ze toen nog nergens last van, maar dat weet ik niet zeker, dus ik ga dat als eerste weer proberen en als dat niet goed is dan weet ik het ook niet meer.
Voer je een kant en klaar voer? In dat geval kan de rijst of de gebruikte olie ook nog een boosdoener zijn. Ik zou nooit op brokken overgaan. Rauw voer is veel zuiverder. Het brok voer is capelin/tapioca van Waltham nu Royal Canin. Capelin is een soort vis. Spike heeft er een tijdje op gestaan. Dat ging wel goed maar op rauw doet hij het vele malen beter. Lam kan ook allergische reacties geven. Mijn Kyra kreeg een rode jeukende vette huid van lam. Er zijn alternatieven zoals geit, veulen of wild. Het zijn meestal eiwitbronnen waar ze nog niet mee in aanraking zijn gekomen.
Verder het allerbelangrijkste: stoppen met vaccineren en geen antivlooienmiddelen zoals frontline gebruiken.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op zo 02 okt 2005, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#396388
Ze stond meteen op Barf. Ze heeft bij mij nooit brokken gehad. Ik heb haar nu op bibi staan en dat gaat redelijk. En ze wordt niet gevaccineerd en ik behandel haar ook niet met anti-vlooi middelen.
Het ging heel goed met Ziggy op bibi (daar staat ze nu bijna een week op), maar vandaag had ze weer heel erge diarree. :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door