Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#39025
Het is nog steeds niet om echt de vlag uit te hangen :(
(Ik zit hier nu trouwens te typen met Joey's kop op mijn schoot) :)
Afgelopen maandag weer naar de DA geweest, bloedafgenomen en opgestuurd naar Utrecht.
Hij heeft toen spuiten voor zijn bloed gehad en een Prednisonkuur voor 5 dagen meegekregen.
Hij wilde voorheen echt niet meer eten en was inmiddels 14 kg ! afgevallen (van 55,5 naar 41,3 kg)
Gelukkig begon hij dinsdag (door de pillen) weer te eten ...
woensdag, donderdag en vrijdag gingen eigenlijk wel goed voor zijn doen.
De Carnibest Aktief mag hij niet meer hebben, want dat is veel te vet voor zijn lever.
Hij eet nu brood, macaroni, pannenkoeken, rijst aangevuld met gekookte eieren, een beetje pens of beetje lamshart (Rodi) of een beetje brokken. Dat is het enige wat hij wil ..
Vrijdag heeft hij voor zijn lichaam denk ik zelfs een beetje te veel gegeten, want zaterdag was het weer mis.
Diaree en spugen (allebei 1x)
Hij wilde toen ook niet eten.
Met veel hangen en wurgen en 2 gekookte eitjes toch zijn pillen naar binnen gewerkt.
Gelukkig knapte hij 's middags weer op en begon weer te eten.
Pannenkoeken en 2 schijven Rodi lamshart ...
Het is nu de kunst om hem net niet te veel te geven, want dan ging het voorheen ook meestal 1 a 2 dagen mis en was je weer terug bij af .

Vrijdag de uitslag van het bloed en dat was niet best.
Bijna alle waardes waren te hoog of te laag, maar enkele waardes waren ook goed.
Ik weet zelf niet eens meer, wat de DA allemaal heeft verteld, want er komt dan wel wat over je heen :o
Ik ga volgende week weer ff met hem praten ........

Het komt er in ieder geval op neer, dat hij zware bloedarmoede heeft en een groot ijzer tekort ....
Het één is natuurlijk een gevolg van de ander en van een slecht werkende lever ....
Verder blijkt uit het bloed, dat hij ergens een hele grote ontsteking heeft zitten, die er ook al heel lang zit en misschien wel chronisch is geworden.
Om daar achter te komen zouden we een echo moeten maken, om dan o.a. ook de lymfeknoppen te bekijken ......
Ik heb Vit B-complex , IJzertabletten en nieuwe "pret"pillen gekregen voor hem.

Wat ik nu van plan ben, is kijken of Joey aan het eten blijft en het liefste weer een beetje aankomt, terwijl het voor hem NATUURLIJK WEL LEUK MOET BLIJVEN .......
Het is wel duidelijk, dat hij niet echt lang meer te leven heeft, in deze situatie en op deze leeftijd .................................
Maar zolang hij is, zoals hij nu is, KAN ik hem niet in laten slapen, want verder is hij nog "gewoon" mijn ouwe bal, in al zijn doen en laten .....
Hij komt nog heerlijk knuffelen en bij je op de bank liggen, hij kuiert nog heerlijk door de tuin, hij slaat nog aan wanneer hij wat hoort en gisteren had hij nog een groot bot van Shanay gepikt, wat ie heerlijk vond :)

Achteraf gezien, denk ik echter, dat Joey al heel lang wat mankeert ....
Het is, denk ik, begonnen zo'n 2 jaar geleden, toen Anne de eerste keer met haar Engelse teef kwam, om te dekken, daarna begon hij te kwakkelen met eten ... Hij viel af en zijn pigment verminderde .......
Ook kwam hij toen niet meer mooi vol in de vacht, hij werd niet meer de "Grote Beer" die hij altijd was geweest .....
Ik voerde toen Farmfood en Vers, maar dat wilde hij niet meer ....
Ik ben hem toen weer de Advange van Pedigree gaan geven, omdat hij dat vroeger heel lekker vond ....
Dat begon hij weer goed te eten , hij kwam weer zo'n 5 kg aan en zijn pigment kwam weer terug ........
Dat ging een poosje goed, hij heeft toen ook nog Romy gedekt, niets aan de hand ........
Inmiddels had ik hem daarom ook ingeschreven voor Crufts 2003 .....
Toen begon hij weer slechter te eten en zijn pigment te verliezen................
Sh*t, dacht ik toen, ik moet hem wel weer op zien te peppen voor Crufts.
Toen wilde hij alleen nog maar Eukanuba eten en heb ik er ook 1000 (2 potten van 500) tabletten vlierbesdragees (van Angelique :) doorheen gedraaid ..
en JA HOOR, hij kwam weer aan en zijn pigment kwam weer terug ........
In die dragees zit namelijk ook ijzer, wat nu achteraf veel verklaart ....
Wij zijn dus naar Crufts geweest, maar voor de afreis naar Engeland moest hij een injectie tegen de wormen hebben en hij is daar heel erg ziek van geweest .... Diaree, spugen en NIET eten ........ Ik heb nog getwijfeld of we inderdaad wel zouden gaan. Inmiddels was ik in Zeeland bij een vriendin gearriveerd, maar de volgende dag begon hij weer te eten en zijn we toch gegaan .....
Hij was op Crufts echter nog niet helemaal "toppie" ........ :(
NA CRUFTS heb ik hem die tabletten niet meer gegeven (waren ook op), want toen ging Joey in de VUT en hoefde hij geen mooi pigment meer te hebben, hij mocht "gewoon" een ouwe bal zijn ..........
Niet wetende van zijn gebreken, maar alleen denkende dat het aan zijn leeftijd lag ........

Na Crufts (afgelopen Maart 2003) is het eigenlijk heel langzaam weer slechter gegaan met hem, wat resulteerde in het afvallen van maar liefst 14 kg.
Nu zijn we er dan toch achtergekomen, wat het vermoedelijk is, maar is het waarschijnlijk te laat voor hem ......
Ik weet niet of we dit voor hadden kunnen zijn, maar als het kanker is, dan is er mijnsinziens geen kruid tegen gewassen en moet ik, er voor
waken, dat de kwaliteit van zijn leven nog voldoende blijft ............

Dit wordt dan het 3e achtereenvolgende jaar, dat ik de beslissing over leven en dood moet nemen .......
Augustus 2002 Gino, juni 2003 Yara en 2004 .............. :( JOEY :( ...............

:'( :'( :'( :'( :'(
Laatst gewijzigd door K@rin op zo 11 jan 2004, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ducktails
#39054
Jeetje , wat een verhaal, hoe oud is je hond eigenlijk?
Misschien komt er uit het vervolg onderzoek toch nog iets waar ze wat aan kunnen doen.
Ben benieuwd!
Ria
Door K@rin
#39055
ducktails schreef: Jeetje , wat een verhaal, hoe oud is je hond eigenlijk?
Misschien komt er uit het vervolg onderzoek toch nog iets waar ze wat aan kunnen doen.
Ben benieuwd!
Ria
Joey moet 16 maart 10 jaar worden .......
Dat is al een respectabele leeftijd voor een Pyreneese Berghond, dus dat maakt het er niet makkelijker op .. :(
Door K@rin
#39056
Joey moet 16 maart 10 jaar worden .......
Dat is al een respectabele leeftijd voor een Pyreneese Berghond, dus dat maakt het er niet makkelijker op .. :(
Voor diegenen, die dat niet weten, het is de Pyr op de rechterfoto in mijn handtekening.
Die foto is gemaakt op zijn 9e verjaardag ......
Door Lizzy
#39057
Jeetje Karin, wat een ongelofelijk emotioneel en pijnlijk verhaal.... ik vind het zo rot voor je... Ik hoop natuurlijk ontzettend voor je dat hij met de pillen en supplementen toch op gaat knappen! Ga je nu nog verder onderzoeken laten verrichten?

Jeetje joh, ik hoop echt (ik zal voor je duimen) dat je in 2004 niet de beslissing hoeft te nemen en hij dus nog zeker 'n jaartje of wat bij je kan blijven... Hij heeft natuurlijk zeker een hele mooie leeftijd bereikt, maar ik hoop dat je er nog een paar aan mag plakken.

Groetjes, Lizzy en veel sterkte!
Door Lizzy
#39058
Hij is PRACHTIG trouwens! Een echte hele mooie lieve prachtige hond!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#39061
Als het voornamelijk zijn lever is: geef hem dan Mariadistel. Dat helpt zijn lever ondersteunen.
Door K@rin
#39069
Hitam schreef: Als het voornamelijk zijn lever is: geef hem dan Mariadistel. Dat helpt zijn lever ondersteunen.
Ik heb het gelijk in Google geooid en daar kwam o.a. dit uit:
Mariadistel vermeerdert de secretie en de stroom van gal uit de lever en de galblaas en kan gebruikt worden in alle problemen die geassocieerd worden met de galblaas, zoals galstenen, galkoliek en problemen met de lever, zoals leververvetting, levercirrose, hepatitis, geelzucht. Verder werkt het kruid sterk ontgiftend op de lever, dus het kan ook gebruikt worden na alcoholmisbruik en een te zware dosis medicatie. Het is een van de weinige kruiden die in staat is om celvernieuwing in de lever te bewerkstelligen. Bij gebrek aan eetlust en bij bewegingsziekte.

Er wordt alleen Boldocynara van Vogel genoemd..
Ook op een site van AOV zag ik Mariadistel staan.

Hoe kan ik dat het beste gebruiken en waar is het verkrijgbaar ?

Mag ik jou een scan van de bloeduitslag opsturen, zodat jij hte eens kan bekijken ??
Door tieneke
#39091
Wat een rotbericht zeg!
Dit verwacht je niet,je denkt dat hij oud wordt en minder zin in eten heeft.
Ja en dan zo,n uitslag van zijn bloedwaardes is natuurlijk schrikken,hopelijk knapt hij toch nog op met de juiste medicijnen.
Soms gebeurd er een klein wondertje!
Ik hoop zo dat het niets ernstigs is,dat hij weer opknapt en wat dikker word.
En knuffel hem maar flink als hij naast je op de bank ligt! :-*
Heel veel sterkte en wij duimen voor een goede afloop hoor!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#39133
met een beetje mazzel en de juiste producten is het misschien best mogelijk om Joey nog een heel lekker stukkie leven te geven.

De tip van Hitam klinkt goed.

Heel veel succes en een :-* voor Joey
Door willy
#39135
Hallo Karin,
Ik heb hier een paar e-mail adressen en telefoonnrs van bedrijven waar je Mariadistel kunt bestellen.
Het kan ook altijd via de apotheek. Ik heb zelf goede ervaringen met Holland Pharma/Varuvo
Aov - Den Haag - [email protected]
Arkopharma- Almere - 036-5469747
De Cruydhof- [email protected]
Holland pharma/Varuvo- [email protected]
Indros- Almere- 036-5370037
Nutramin - A'dam 020 6178282
Solgar - Haarlem - 023-5344522

ik hoop dat je er wat aan hebt
gr Willy
Door willy
#39136
Hallo Karin,
Ik heb hier een paar e-mail adressen en telefoonnrs van bedrijven waar je Mariadistel kunt bestellen.
Het kan ook altijd via de apotheek. Ik heb zelf goede ervaringen met Holland Pharma/Varuvo
Aov - Den Haag - [email protected]
Arkopharma- Almere - 036-5469747
De Cruydhof- [email protected]
Holland pharma/Varuvo- [email protected]
Indros- Almere- 036-5370037
Nutramin - A'dam 020 6178282
Solgar - Haarlem - 023-5344522

ik hoop dat je er wat aan hebt
gr Willy
Gebruikersavatar
Door Hitam
#39334
Stuur maar op die uitslag en als je niet gemakkelijk aan Mariadistel kunt komen, kan ik je ook een potje sturen.
Door K@rin
#39813
willy schreef: Hallo Karin,
Ik heb hier een paar e-mail adressen en telefoonnrs van bedrijven waar je Mariadistel kunt bestellen.

Bedankt Willy,

Inmiddels heeft Tannetje me beloofd een potje op te sturen :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door