Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door puck
#390945
Hoi,

Ik lees regelmatig dat vele van jullie rodi gebruiken. Nu ben ik bij mijn dierenwinkel geweest voor advies en hij heeft Duck. Hij wilde geen rodi meer verkopen, omdat hij een keer in de fabriek is geweest en het daar enorm stonk naar amoniac. :o Hij zei dat er slechte kwaliteit vlees werd gebruikt en dat hij het niet in zijn winkel wilde hebben.

Heeft iemand dit vaker gehoord? Ik geef sindsdien eigenlijk nooit meer producten van rodi. Ben er niet helemaal gerust op en de winkelier is erg betrouwbaar.

Groetjes Susan
Gebruikersavatar
Door Angelique
#390981
[quote="puck"]
Hoi,

Ik lees regelmatig dat vele van jullie rodi gebruiken. Nu ben ik bij mijn dierenwinkel geweest voor advies en hij heeft Duck. Hij wilde geen rodi meer verkopen, omdat hij een keer in de fabriek is geweest en het daar enorm stonk naar amoniac. :o Hij zei dat er slechte kwaliteit vlees werd gebruikt en dat hij het niet in zijn winkel wilde hebben.

Heeft iemand dit vaker gehoord? Ik geef sindsdien eigenlijk nooit meer producten van rodi. Ben er niet helemaal gerust op en de winkelier is erg betrouwbaar.

Groetjes Susan
[/quote]

Tja die winkelier zal een beste man zijn, maar persoonlijk geef ik liever Rodi dan Duck.
Heeft hij ook de Duckfabrieken gecontroleerd ::)
Door Sofie
#391116
[quote="Angelique"]
Tja die winkelier zal een beste man zijn, maar persoonlijk geef ik liever Rodi dan Duck.
Heeft hij ook de Duckfabrieken gecontroleerd ::)
[/quote]

Kan je dat even toelichten....haha sorry ben nu gewoon benieuwd..... ;D
Laatst gewijzigd door Sofie op vr 23 sep 2005, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#391184
[quote="Sofie"]
Kan je dat even toelichten....haha sorry ben nu gewoon benieuwd..... ;D
[/quote]

Nou, er valt niet zoveel toe te lichten natuurlijk ;D Maar als iemand fabriek A afkamt en hij is wel lyrisch over iets wat uit fabriek B komt dan vraag ik me af of hij ook in die fabriek is geweest en tevens heeft gezien wat daar dan voor grondstoffen gebruikt werden.
Maar goed, even algemeen. Iedere kvv-fabriek in nl wordt regelmatig gecontroleerd door de RVV. Daarbij mogen de Nl-fabrikanten uitsluitend gebruik maken van grondstoffen die afkomstig zijn van dieren die goedgekeurd zijn voor menselijke consumptie. Rodi bestaat al minimaal zolang als dat ik kan lopen, hoe slecht kan dat zijn.

Een winkelier houd er in de regel maar 1 agenda op na en die agenda houd in: verkopen.
Rodi is voor geen enkele dierenwinkel nog interessant omdat het bijna bij elke appiehappie ligt, dus verkoopt hij Duck, dus is dat het beste wat er is en dat moet hij richting jou weten te beargumenteren. Als er morgen een merk naast gelegd wordt waar die meer op verdient dan zal dat merk als beter aangeprezen worden. Dit is niet negatief bedoeld ofzo, maar zo werkt het nu eenmaal. En dan vind ik het altijd wat flauw dat men geen betere argumenten kan bedenken dan "het andere merk" af te kraken, men zou dan beter de voordelen van het ene merk t.o.v. het andere merk kunnen noemen, maar waarschijnlijk kent hij de verschillen niet eens.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#391185
[quote="Angelique"]
Tja die winkelier zal een beste man zijn, maar persoonlijk geef ik liever Rodi dan Duck.
Heeft hij ook de Duckfabrieken gecontroleerd ::)
[/quote]

Mag ik vragen waarom jij liever Rodi dan Duck geeft?
Door puck
#391233
[quote="Angelique"]
Nou, er valt niet zoveel toe te lichten natuurlijk ;D Maar als iemand fabriek A afkamt en hij is wel lyrisch over iets wat uit fabriek B komt dan vraag ik me af of hij ook in die fabriek is geweest en tevens heeft gezien wat daar dan voor grondstoffen gebruikt werden.
[/quote]

Ik heb niet gezegd dat hij lyrisch is over Duck en nee, voor zover ik weet is hij niet bij Duck binnen geweest. Hij heeft zelf honden en die geeft hij Duck. Ik weet dat hij daar uit eigen ervaring tevreden over is. :D

Ten tweede maakt het hem niet uit waar ik mijn producten koop. Hij heeft een grote klantenkring en ik vind hem absoluut niet commercieel ingesteld. Hij is de enige winkelier die mij voor het eerst een fatsoenlijk advies gaf. :)

En als laatste wil ik toevoegen dat er tussen brokken veel verschil zit, dus waarom tussen KVV niet. Omdat het vers is wil nog niet zonder meer zeggen dat het goed is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#391267
[quote="bernergek"]
Mag ik vragen waarom jij liever Rodi dan Duck geeft?
[/quote]

Omdat ik met Rodi goede ervaringen heb en met Duck slechte.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#391272
[quote="puck"]
Ik heb niet gezegd dat hij lyrisch is over Duck en nee, voor zover ik weet is hij niet bij Duck binnen geweest. Hij heeft zelf honden en die geeft hij Duck. Ik weet dat hij daar uit eigen ervaring tevreden over is. :D

Ten tweede maakt het hem niet uit waar ik mijn producten koop. Hij heeft een grote klantenkring en ik vind hem absoluut niet commercieel ingesteld. Hij is de enige winkelier die mij voor het eerst een fatsoenlijk advies gaf. :)

En als laatste wil ik toevoegen dat er tussen brokken veel verschil zit, dus waarom tussen KVV niet. Omdat het vers is wil nog niet zonder meer zeggen dat het goed is.
[/quote]

Iedere winkelier is commercieel ingesteld anders zou het zowieso geen winkelier zijn.

En tuurlijk zit er verschil tussen de verschillende kvv's volgens mij staat er ook nergens geschreven dat dat niet het geval zou zijn.
Maar het was van die winkelier gewoon slimmer geweest je op de voordelen van Duck ten opzichte van Rodi te wijzen in plaatst van met zo'n vaag lasterverhaal aan te komen over stinkende fabrieken e.d. Dan pas had hij een eerlijk advies gegeven en had jij ook een keuze kunnen maken op relevante informatie.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#391350
Net wat Angelique zegt , iedere winkelier is commercieel ingesteld anders overleeft hij niet lang. En daar is in principe ook helemaal niets mis mee Nederland is ten slotte groot geworden door de handels zin van de Nederlander.
Alleen vind ik het een slechte zaak dat hij inderdaad één merk afkamt om een ander naar voren te schuiven.

Rodi is gewoon een goed merk KVV mijn honden hebben het meer dan 12 jaar gegeten nesten zijn er op groot gebracht en allemaal deden ze het heel erg goed op de rodi.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door