Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lantsoght
#389214
Onze Berner van 22 maand heeft sedert een paar dagen zeer rood tandvlees en wat bloedend. Hij eet CB en botten. Hij heeft ook wat stinkende adem. Kan nu van dat rauw vlees zijn?
Ik maak me echt zorgen.
Weet iemand iets meer daarover?
Monique
Door Truus
#389220
Is het geen ontsteking?Hoe zien zijn tanden eruit? Ik zou het toch eens na laten kijken of in ieder geval goed in de gaten houden.
Door Doedels
#389231
lantsoght schreef: Onze Berner van 22 maand heeft sedert een paar dagen zeer rood tandvlees en wat bloedend. Hij eet CB en botten. Hij heeft ook wat stinkende adem. Kan nu van dat rauw vlees zijn?
Ik maak me echt zorgen.
Weet iemand iets meer daarover?
Monique
Dat klinkt als een tandvlees ontsteking. Komt zeker niet van vlees. Heeft hij tandsteen? Hafan stonk ook ineens uit zijn bek en zijn tandvlees was aan een kant ontstoken. Na wat speurwerk realiseerde ik mij dat hij een paar keer een egeltje heeft gepest. Hij had er in gehapt en egeltjes zitten vol met bacteriën. Afijn na een ab kuur had hij weer een Elmex glimlach.
Door tieneke
#389242
Heeft hij niet een beetje te enthousiast op een recreatiebot liggen kluiven?
Tinus had hier verleden week nogal last van,hij had hem iets te lang in zijn bezit gehad ;)
Door tieneke
#389244
Zeker bij zijn kiezen was het tandvlees rood en bloedde.
Nu is alles weer mooi roze hoor!
Toch even in de gaten houden.
Door Laura2004
#389307
Een van mijn honden stonk ook ineens heel erg uit haar bek en bij haar bleek dat ze een kapotte kies had die helemaal aan het rotten was, misschien is dat het?
Door diana
#389787
ja ik ook hoor
of je moet zelf heel goed kunnen kijken
hier lukt dat niet want ze gaan dan steeds lopen slikken
Door Marjolein Schön
#390919
Mijn golden heeft ook vaak bloedend tandvlees na lang op 'n bot of een stok kauwen, ik moet het hem ook optijd afpakken. Maar 't kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door