Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#390123
Ik was tijdje terug bij Tannetje geweest he, toen bleek er geen struviet in te zitten en Phwaarde gezakt. (in de urine van Shanden).
wat ik nu zo raar vind is dat het zo vreselijk schommeld.
Bij Tannetje was de PH 7 ,van de week was het 6,5 en nu ineens weer 8, das veeeeel te hoog!!!
Van 8 krijg je weer struviet vorming straks.
Zou het niet kunnen dat het komt door de verschillende soorten Bibi die ik geef??
Dat door de ene soort het wel lager word en de ander weer hoger, vraag me dat toch af.
Want dit is niet oke vind ik zelf.......Graag hoor ik jullie weer..
Laatst gewijzigd door Daisy75 op do 22 sep 2005, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#390130
Nee, het zou stabiel laag moeten blijven, rond de 6.5. Heb je enig idee bij welke Bibi's de pH waarde weer hoger wordt? (ik denk dat je het beste Natuurmix en Bibimix kunt voeren).
Door Daisy75
#390148
nee geen idee op welke bibi's...
Dus jij denkt dat bibi en natuurmix het beste is?
Dan moet ik maar alleen die gaan geven dan toch?
ja ik vind het ook raar vooral omdat hij die cranberry en appelazijn geeft, zijn struviet weg is, geen bacterie heeft en toch zo blijft veranderen van waarde, vind dat erg raar....en rot ???
Door Daisy75
#390155
Lizzy schreef: Nee, het zou stabiel laag moeten blijven, rond de 6.5. Heb je enig idee bij welke Bibi's de pH waarde weer hoger wordt? (ik denk dat je het beste Natuurmix en Bibimix kunt voeren).
Lizzy ik heb je een PBTje gestuurd/.... ;)
Door Lizzy
#390167
Ik heb het gezien. Ik zou inderdaad een paar dagen hetzelfde voeren. En dan bijvoorkeur toch de Natuur en Bibimix. Want volgens mij bevat dit net iets meer orgaanvlees/vlees en minder koolhydraat en da's nou net wat je nodig hebt. Blijft vreemd... Ik begin bijna te denken dat er iets mis is geweest met het meet-stripje!
Door Daisy75
#390175
Lizzy schreef: Ik heb het gezien. Ik zou inderdaad een paar dagen hetzelfde voeren. En dan bijvoorkeur toch de Natuur en Bibimix. Want volgens mij bevat dit net iets meer orgaanvlees/vlees en minder koolhydraat en da's nou net wat je nodig hebt. Blijft vreemd... Ik begin bijna te denken dat er iets mis is geweest met het meet-stripje!
met het meetstripje van de arts bedoel je??
Want bij tannetje was het laag en bij mij maar bij mijn arts niet....dan is toch wel rot hoor kan beter met de zelfde strips blijven meten denk ik, of misschien is het merkgebonden?? Zou niet mogen toch?
Maar zolaag als vandaag is het nog nooit geweest terwijl het gister bij de dokter nog 8 was...hmmmm vreemd.
Ik ga in ieder geval de bibi en de natuur geven dan ruil ik wel met vriendin van me haar hond maakt het toch nix uit.
En is orgaan vlees beter dan, zuurder of zo??
Door Lizzy
#390219
KayleighShanden schreef: met het meetstripje van de arts bedoel je??
Want bij tannetje was het laag en bij mij maar bij mijn arts niet....dan is toch wel rot hoor kan beter met de zelfde strips blijven meten denk ik, of misschien is het merkgebonden?? Zou niet mogen toch?
Maar zolaag als vandaag is het nog nooit geweest terwijl het gister bij de dokter nog 8 was...hmmmm vreemd.
Ik ga in ieder geval de bibi en de natuur geven dan ruil ik wel met vriendin van me haar hond maakt het toch nix uit.
En is orgaan vlees beter dan, zuurder of zo??
Zo'n grote schommeling??? Nou, dat kan bijna niet aan zijn plasje liggen... Maar het merk stripje mag er ook niet toe doen. Er zit overigens een uiterste houdbaarheidsdatum aan veel stripjes...... Van 8 naar 6,5 heb IK zelfs nog nooit meegemaakt!

Orgaanvlees/vlees heeft een meer verzurend effect als bijv. rijst (of zuivel of ei of groentes). Ik weet niet wat de verhouding vlees/orgaanvlees in bijv. Bibi kip en rijst is, maar het zou kunnen zijn dat de hoeveelheid koolhydraat in deze soort hoger is? Ik weet het ook niet... Ik wijd het eerlijk gezegd aan het strippie....
Door Daisy75
#390234
Lizzy schreef: Zo'n grote schommeling??? Nou, dat kan bijna niet aan zijn plasje liggen... Maar het merk stripje mag er ook niet toe doen. Er zit overigens een uiterste houdbaarheidsdatum aan veel stripjes...... Van 8 naar 6,5 heb IK zelfs nog nooit meegemaakt!

Orgaanvlees/vlees heeft een meer verzurend effect als bijv. rijst (of zuivel of ei of groentes). Ik weet niet wat de verhouding vlees/orgaanvlees in bijv. Bibi kip en rijst is, maar het zou kunnen zijn dat de hoeveelheid koolhydraat in deze soort hoger is? Ik weet het ook niet... Ik wijd het eerlijk gezegd aan het strippie....
ja ik vind het in 2 dagen ook wel een heel groot verschil hoor, idd lijkt mij dat er iets niet goed gegaan is...
Struviet weg maar wel zo hoog de ph en dat terwijl bij tannetje en mij het vrij laag is...ik blijf gewoon met mijn eigen strips meten...
Door Daisy75
#390239
Lizzy schreef: Zo'n grote schommeling??? Nou, dat kan bijna niet aan zijn plasje liggen... Maar het merk stripje mag er ook niet toe doen. Er zit overigens een uiterste houdbaarheidsdatum aan veel stripjes...... Van 8 naar 6,5 heb IK zelfs nog nooit meegemaakt!

Orgaanvlees/vlees heeft een meer verzurend effect als bijv. rijst (of zuivel of ei of groentes). Ik weet niet wat de verhouding vlees/orgaanvlees in bijv. Bibi kip en rijst is, maar het zou kunnen zijn dat de hoeveelheid koolhydraat in deze soort hoger is? Ik weet het ook niet... Ik wijd het eerlijk gezegd aan het strippie....
Dit is wat er op de site staat over de analyse...

HONDEN

In principe zijn de analyses voor Natuurmix, Lam & Rijst (indien voorradig),

Kip & Rijst en de Bibimix gelijk.

D.m.v. gebruik te maken van verzadigd vet en vetzuren (olie) en hun

verhoudingen onderling per soort is er wel verschil in de soorten m.b.t.

'afvallen' of 'aankomen'. Het advies is dan ook om honden die veel energie

verbruiken in hoofdzaak de natuurmix te voeren en de wat minder

beweeglijke honden in hoofdzaak de Bibimix.



ANALYSE HONDENVOER

Eiwit...................15%

Vet.....................17%

Vocht.................55%

Celstof.................4%

As/mineralen.........6%

Koolhydraten........3%

Totaal Kcal 2250. Eiwitfractie ca. 26%



Ca.........24.800 mg

P...........12.400 mg

Mg.............420 mg

K...............280 mg

Fe...........20.00 mg

Cu............0,14 mg

Zn............65,0 mg

Mn...........0,46 mg

Se..............0,5 mg

A 2000 IE.

D3 120 IE.

E 46 mg

K3 2,8 mg

B1 0,95 mg

B2 0,70 mg

B3 2.6 mg

B4 0.06 mg

B5 2.08 mg

B12 0.26 mg
Door Daisy75
#390240
En wat ik me dan afvraag, stel ik wil overstappen op carnibest, welke moet je dan nemen, want die zijn weer heel anders denk ik de samenstelling en soorten en smaken??
Door Doedels
#390310
KayleighShanden schreef: En wat ik me dan afvraag, stel ik wil overstappen op carnibest, welke moet je dan nemen, want die zijn weer heel anders denk ik de samenstelling en soorten en smaken??
Waarom wil je overstappen op cb? Het maakt niet zo veel uit welke cb je neemt. Overal zit vlees in en vlees verzuurt de urine. Ik heb twee honden waarmee ik enorm heb getobt met strufiet. Ik voer cb en barf. Sind een paar maanden gaat het met beide honden goed.
Ik hoop dat er een fout is gemaakt met het stripje. Dat kan al als je er met je vingers aan hebt gezeten. Of er zitten toch weer bacteriën in de blaas. Ik zou over een paar dagen nog een keer testen. Zit je dan weer hoog dan weer aan de appelazijn en weer een bacteriekweek. Ik hoop dat het gewoon een foutje is. Een andere mogelijkheid is dat de urinewegen niet goed gevormd zijn waardoor er toch ergens bacteriën kunnen achterblijven die elke keer een ab kuur overleven. Om daar achter te komen moeten er contrastfoto's worden gemaakt.
Vervelen hè, je maakt je toch weer zorgen.
Door Daisy75
#390319
Doedels schreef: Waarom wil je overstappen op cb? Het maakt niet zo veel uit welke cb je neemt. Overal zit vlees in en vlees verzuurt de urine. Ik heb twee honden waarmee ik enorm heb getobt met strufiet. Ik voer cb en barf. Sind een paar maanden gaat het met beide honden goed.
Ik hoop dat er een fout is gemaakt met het stripje. Dat kan al als je er met je vingers aan hebt gezeten. Of er zitten toch weer bacteriën in de blaas. Ik zou over een paar dagen nog een keer testen. Zit je dan weer hoog dan weer aan de appelazijn en weer een bacteriekweek. Ik hoop dat het gewoon een foutje is. Een andere mogelijkheid is dat de urinewegen niet goed gevormd zijn waardoor er toch ergens bacteriën kunnen achterblijven die elke keer een ab kuur overleven. Om daar achter te komen moeten er contrastfoto's worden gemaakt.
Vervelen hè, je maakt je toch weer zorgen.
Weer een kweek is wel een beetje onnodig vind ik omdat het net een week geleden is.
En een ab kuur is nooit nodig geweest omdat hij geen bacterie had, dus lijkt me sterk.
Bij mij gaven de strips steeds aan tussen de 6,5 en 7, bij Tannetje ook, en bij mijn arts 8(gisteren), dus ja dan vraag je je toch wat af...
En vandaag gaf ie bij mij gewoon weer netjes 6,5 aan...das toch vreemd niet.
Door Doedels
#390326
KayleighShanden schreef: Bij mij gaven de strips steeds aan tussen de 6,5 en 7, bij Tannetje ook, en bij mijn arts 8(gisteren), dus ja dan vraag je je toch wat af...
En vandaag gaf ie bij mij gewoon weer netjes 6,5 aan...das toch vreemd niet.
Nou dan zou ik er van uitgaan dat er iets mis is gegaan bij de da.
Door Daisy75
#390392
Doedels schreef: Nou dan zou ik er van uitgaan dat er iets mis is gegaan bij de da.
ja idd zo dacht ik ook al, want das wel een heel groot verschil....bedankt ;) ;)
Door Lizzy
#390552
Ik zou het inderdaad ook over een paar dagen weer meten en dan kijken hoe het ervoor staat. Ik denk dat het een foutje is geweest.

Als je CB gaat voeren dan zou ik ook gewoon de natuurvoer geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door