Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ydeh
#390005
Ik heb een vraag:
Wanneer halen jullie carnibest uit de vriezer en naar de koelkast om het te laten ontdooien? En hoe lang ontdooien jullie buiten de koelkast voordat het aan de hond gegeven wordt?

Dat waren eigenlijk 2 vragen ::) ....
Door geer
#390006
UUh, in de koelkast duurt het ongeveer 24 uur tot een kilo ontdooid is. Buiten de koelkast leg ik hem er vaak 's ochtends uit, om hem aan het begin van de avond te geven...
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#390012
Ik haal ook s'morgens het vlees uit de vriezer en leg het in de koelkast. s'Avonds haal ik het plastic eraf en leg de worsten in een tupperware doos buiten de koelkast. De volgende morgen kunnen ze het eten.
Het heeft wel veel tijd nodig om te ontdooien maar als je een strak schema aanhoudt gaat het goed.
Door Peet
#390013
ik doe het net zo: 's morgens eruit, dan kan ik het 's avonds geven. en 's avonds er weer uit voor het ontbijt. Ik ontdooi het in de bijkeuken (is koel).
Door chrisje
#390026
Hier haal ik het er bijvoorbeeld 's morgens uit de vriezer om het dan 's avonds te geven. Ik ontdooi het niet in de ijskast. Ik haal de worst uit de vriezer, enkele minuten later haal ik de plastiek eraf (gaat beter als hij nog bevrozen is en is dan ook minder euhm ... vies? :-[ )Dan leg ik hem in een tupperware doos en dan is hij 's avonds ontdooit en klaar om te geven.
Door Bianca_Cailin
#390050
Ik haal alles voor de volgende dag, de avond ervoor uit de vriezer en wat ze s morgens moet eten leg ik buiten de koelkast in een doosje, dus dat is smorgens op kamertemperatuur. De rest gaat in de koelkast en ongeveer een uur voor ze gaat eten haal ik het eruit om op temperatuur te laten komen.
Door Elise
#390989
Ik ontdooi de CB ook buiten de koelkast. 's Avonds voor we gaan slapen leg ik het eruit en dan kan ik het de volgende ochtend geven, dan is het helemaal ontdooit.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#391130
Ik denk dat de duur van ontdooien ook een beetje afhankelijk is van de hoeveelheid die je wil ontdooien. Kan me voorstellen dat 2 kg in een afgesloten doos meer tijd nodig heeft dan een pond.

Gr. Jolanda
Door Doedels
#391666
Het maakt al een halve dag verschil of je boven of onder in de koelkast ontdooit. Ik laat een kilo cb meestal 24 uur onder in de koelkast ontdooien. Het komt dan uit de vriezer op -18 C.
Door lantsoght
#392131
Ik haal die uit de vriezer en snij ze onmiddellijk in plakken van ongeveer 1 cm, doe die dan in een tupperware en in de koelkast. Is het 's morgens nog niet genoeg ontdooit dan doe ik die sneetjes in brokken dan in het voerderpot en zet die in warm water met een deksel erop dat alles op goede temperatuur is.
Door Jojo
#392900
[quote="lantsoght"]
Ik haal die uit de vriezer en snij ze onmiddellijk in plakken van ongeveer 1 cm, doe die dan in een tupperware en in de koelkast. Is het 's morgens nog niet genoeg ontdooit dan doe ik die sneetjes in brokken dan in het voerderpot en zet die in warm water met een deksel erop dat alles op goede temperatuur is.
[/quote]
??? Hoe snij je die als ze uit de diepvries komen?!?! Ik moet het van uit de vriezer eerst 2 uur op het aanrecht laten ontdooien alvorens ik het kan snijden ???
Door Mevroi Kruim
#392985
[quote="Jojo"]
??? Hoe snij je die als ze uit de diepvries komen?!?! Ik moet het van uit de vriezer eerst 2 uur op het aanrecht laten ontdooien alvorens ik het kan snijden ???
[/quote]

Met de motorzaag 8)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#393065
[quote="Jojo"]
??? Hoe snij je die als ze uit de diepvries komen?!?! Ik moet het van uit de vriezer eerst 2 uur op het aanrecht laten ontdooien alvorens ik het kan snijden ???
[/quote]

Totdat m'n mes bot werd lukte dat hier ook ;). Dus met een vlijmscherp mes is dit geen probleem. Tegenwoordig leg ik het een uurtje uit de vriezer en dan kan ik het met een broodmes in plakken zagen.
Door Birgit
#394153
[quote="Elise"]
Ik ontdooi de CB ook buiten de koelkast. 's Avonds voor we gaan slapen leg ik het eruit en dan kan ik het de volgende ochtend geven, dan is het helemaal ontdooit.
[/quote]
Zo doe ik het ook. Ik snijd dan een derde eraf, voor het eerste portie. En 3 lepels voor de kat. De rest gaat de koelkast in, in een afsluitbare bak. 's Avonds haal ik het er even van te voren uit.
Soms ben ik het wel eens vergeten. En als ik dan de gootsteen vol laat lopen met gloeiendheet water, en ik leg zo'n worst erin ( hoera voor de perfecte, stevige verpakking ;D ;D) is dat vrij rap ontdooit.
Laatst gewijzigd door Birgit op wo 28 sep 2005, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door