Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#389970
Kan ik als leek zelf voelen of Beau's prostaat is vergroot?

Ik merk dat hij af en toe wat 'lek' is. Nou weet ik dat dat een ouwe-mannenkwaaltje kan zijn, maar ook dat een vergrote prostaat op de urinebuis of de blaas kan drukken.

Beau lijkt geen pijn te hebben en hij heeft ook niet de 'platte' poep ofzo. Maar als ik weet hoe ik het zou kunnen voelen, zou ik in ieder geval meer weten... ???...

Of toch maar even door de DA laten doen?
Door Lizzy
#389988
Brutus is nog nooit op z'n prostaat gecontroleerd maar van horen zeggen gaat de DA met een latex handschoentje ook de poepert in. Ik weet niet of dat echt zo is, maar als dat zo is: dan beter door de DA laten doen ;D. Ik denk dat de DA ook beter weet waar hij op moet letten en wat hij moet voelen.....
Door Timmy
#389992
Meestal hebben alleen ongecastreerde reuen later last van de prostaat. Na castratie wordt-ie vaak stukken kleiner, maar is nog wel voelbaar.
Aangezien bij ongecastreerde (en ook wel gecastreerde) reuen de prostaat rectaal bijna altijd te voelen is, is het verstandiger om het door je dierenarts te laten doen. Die kan dan beoordelen of het vergroot is. Ik neem aan dat jij niet weet hoe groot een gewone prostaat aanvoelt ;D

Gr.
Linda
Door Peet
#389993
:o echt????

O jee, dat wordt dan een drama!!!!
Na zijn fistels laat hij echt niets toe bij zijn staart.... :'(

o shit....wat nu?
Toch maar even afwachten :-\ ?????
Ik wil hem geen geestelijk trauma aandoen..... :-\
Door Lizzy
#389996
Timmy schreef: Meestal hebben alleen ongecastreerde reuen later last van de prostaat. Na castratie wordt-ie vaak stukken kleiner, maar is nog wel voelbaar.
Aangezien bij ongecastreerde (en ook wel gecastreerde) reuen de prostaat rectaal bijna altijd te voelen is, is het verstandiger om het door je dierenarts te laten doen. Die kan dan beoordelen of het vergroot is. Ik neem aan dat jij niet weet hoe groot een gewone prostaat aanvoelt ;D

Gr.
Linda
Ja, hoewel gecastreerde reuen weer vaker prostaatkanker hebben.....
Door Peet
#389997
Lizzy schreef: Is hij gecastreerd of ongecastreerd?
Beau is niet gecastreerd....

(fijn dat hubbie nu even niet meekijkt...die wordt altijd wat bleekjes bij dit soort onderwerpen ;D)

Ik had dus stilletjes gehoopt dat je de prostaat via de lies ofzo zou kunnen voelen.....hmmm...niet dus....
Laatst gewijzigd door Peet op do 22 sep 2005, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#389999
Peet schreef: Beau is niet gecastreerd....

(fijn dat hubbie nu even niet meekijkt...die wordt altijd wat bleekjes bij dit soort onderwerpen ;D)
OK, ik las namelijk net dat ook gecastreerde reuen last van incontinentie kunnen krijgen. Maar da's dus bij Beau niet het geval. Ik zou gewoon naar de DA gaan.
Door Lizzy
#390003
Peet schreef: Maar dat wordt een drama..... :'(
Ik heb er totaal geen verstand van maar misschien kan er bijv. naar zijn prostaat gekeken worden middels een echo. Dat zijn dan toch de dingen die je met je DA kunt overleggen?
Door Peet
#390004
Ik ga wel even met hem overleggen. 'T is gelukkig een goeie vent die Beau al vanaf pup kent, dus ik maak me waarschijnlijk om niets te sappel.. ;)..Wordt vervolgd.
Bedankt allemaal :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door