Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#388298
Vandaag is voor ons dus de grote dag ;D Ik heb vanmorgen 20 kilo carnibest gehaalt hier in de buurt. Het plan is om weer helemaal over te stappen op versvlees, heb dit een hele tijd geleden ook gevoerd maar moest helaas vanwege de financieen weer een stap terug doen. Nu het er allemaal weer beter uit ziet, huis op orde e.d gaan we weer aan de slag. Ze kregen wel regelmatig een maaltijd van Rodi of smuldier dus helemaal vreemd is het niet voor ze.

Nu staat er op de verpakking een richtlijn van 20-25 gram per kilogram, is het een goed idee om dit een tijdje aan te houden of is jullie ervaring dat het vaak teveel of juist te weinig is.
Twee van de 3 honden, 6 en 5 jaar, wegen rond de 30 kg (mogen niet zwaarder worden) en die wil ik dus 600 gr per dag gaan geven, dit lijkt mij vrij weinig al ik lees hoeveel sommigen van jullie voeren ?

Groetjes,
Jolanda
Door margreet
#388335
Je kunt idd beginnen met 20 gram per kilo aan te houden,daarna is het met de ogen voeren,wordt er één te mager of te dik,aanpassen ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#388341
Ik zou ook in het begin 20 gr per kg lichaamsgewicht aanhouden.
Mijn ervaring met CB is dat als je net bent overgestapt van brokken op vers je vaak wel de 25 gr kunt aanhouden, maar zitten ze al langere tijd op vers dan is 25 vaak te veel.

Gitte krijgt nu zelfs maar 15 gr per kg lichaamsgewicht, maar zij is een gecastreerde teef die makkelijk te zwaar wordt.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#389018
Ik heb 2 reuen van 30 kg en die krijgen 600 gr, de gecastreerde reu van 12 jaar weegt 25 kilo maar is net iets te zwaar, hij krijgt 460 ( voor zo ver je dat precies afweegt >:( ). Ik wacht meer even af hoe ze het hier op gaan doen.....
Door Peet
#389051
Ik voer eigenlijk ook altijd op mijn ogen....Beau, dh reu van ca 44 kilo krijgt 2/3 rol CB en Tunja, teefje de andere 1/3...en dat 's avonds weer, gaat prima.

De ene keer is het een grote 2/3 zeg maar en de andere keer mazzelt Tunja, maar grosse modo gaat het zo. :D
Door Truus
#389129
Dan voel je je weer rijk als je vriezertje gevuld is he :D, helaas is het zo weer op..... ;D
Fijn dat je nu weer in het groot kunt inkopen.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#389162
En weet je waar ik nu helemaal blij van wordt?
Dat de vriezer nu in de bijkeuken staat en niet zoals in het vorige huis op de zolder......
100 kg is best veel om in je eentje twee trappen op te sjouwen :(
Door tieneke
#389164
[quote="JolandaB"]
100 kg is best veel om in je eentje twee trappen op te sjouwen :(
[/quote]
Maar wel een goed gevoel he? ;)
Door diana
#389221
ik geef mijn honden ieder ongeveer een pond c.b per dag
Lady weegt 30 kilo en Boy 35, maar hij krijgt vaak ietsje meer
dan een pond ,
ze hebben er genoeg aan .
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#389264
Ja, 100 kg geeft wel een goed gevoel ;D
Ik zit na iedere maaltijd ( vanavond de derde ) te kijken naar de honden of ik ze al op zie knappen :D
Ik ben er zo blij mee dat ik deze stap weer genomen heb.
Maandag kan ik de 100 kg cb ophalen, het verkoop punt zit hier 3 km verderop. Ik heb nu ook ribben besteld, ze weten dat het voor beginnende kvv'rs is, ik neem aan dat ik wel de goeie krijg.
Ze krijgen nu af en toe een bullepees of een luchtpijp, moet ik als ik ze een rib geef de hoeveelheid cb nog aanpassen?

Gr. Jolanda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door