Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door wenne
#386836
Heeft iemand een idee hoeveel orgaanvlees er in de katten- (en fretten-) versies van Carnibest zit?
Omdat ik steeds blijf lezen (in de hondensecties) dat kvv al veel orgaanvlees bevat, en als je daar dan een aantal zelf samengestelde maaltijden bij gaat geven, dat je dan misschien beter het orgaanvlees kan weglaten.
Nu geef ik hier deels Cb en deels een mix van gemiddeld zo'n 2kg spiervlees+bot, 400g hart en 200g lever. Geef ik dan teveel orgaan?
En hoe komt het dan dat katten/honden die énkel kvv krijgen, niet teveel orgaanvlees binnenkrijgen? (neem aan dat het vooral om de lever gaat?)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#387022
Dat blijft het geheim van de fabrikant vrees ik.

En ja sommige kvv's bestaan alleen uit orgaanvlees met supplementen (en meestal is dat met de hoofdmoot pens)

voor katten zal er meer hart verwerkt worden vandaar dat het ook duurder is.
Door wenne
#387869
Jammer :(
Ik had het idee dat het met Cb wel meeviel maarja, wie zal het zeggen dan? Denk je dat ik het risico loop teveel orgaanvlees te geven met bovenstaande verhouding?
Ze eten eigenlijk het liefst wat ik zelf maak (tegenwoordig gaat de natuurmix er maar met lange tanden in, de vleesmix valt wat beter in de smaak), dus wat dat betreft hoef ik geen Cb meer te kopen eigenlijk, maar 't is zo makkelijk als je het in huis hebt (al vind ik het zelf samenstellen eigenlijk wel leuk :D), en aangezien ik nog steeds geen goede adresjes heb, komt Cb me ook nog steeds goedkoper uit.
Laatst gewijzigd door wenne op zo 18 sep 2005, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#388174
Ik persoonlijk zou de lever verliezen , hart is nog een hele goeie taurine leverancier en een duur orgaan dus daar zal ook niet alteveel van in de cb zitten
Gebruikersavatar
Door Angelique
#388719
sylvia schreef: Ik persoonlijk zou de lever verliezen , hart is nog een hele goeie taurine leverancier en een duur orgaan dus daar zal ook niet alteveel van in de cb zitten
??? wat zeg je daar nu eigenlijk ???
Door wenne
#389156
Volgens mij bedoelt Sylvia gewoon dat ik beter geen lever toevoeg in mijn zelf-samengestelde maaltijden die ik naast de Cb geef. Toch, sylvia?

Heb besloten om zoveel mogelijk naar "mijn eigen" zelf samengesteld "kvv" over te gaan. Dan weet ik perfect wat erin zit, maak ik de stukken vlees zo groot als ik wil (lees: zo groot als mijn katten willen), en als ik het in gepaste porties invries heb ik er zelfs minder werk aan dan aan het snijden van de rollen Cb ;D (het maken vind ik niet erg ;))
Maar ik moet-ik moet- ik moet- goeie adresjes vinden...

Zit er trouwens verschil op, qua calcium-opneembaarheid tussen bvb kippenvleugels en nekken, tov alle botten van een hele kip globaal gezien?
(Ik bedoel eigenlijk of er iets op tegen is om je calciumbehoefte enkel/vooral met vleugels en nekken te voldoen (met daar dus extra vlees en organen bijgevoegd), omdat dit wel iets hardere botten zijn (dacht ik?)?
Door Nelly
#389417
Het dat in de kvv's zit is ook gemalen kippenbot, dus ik denk dat dat geen kwaad kan. Hoe denk je over het voeren van eendagskuikens? Ik voer mijn kitten vrijwel dagelijks 1 of 2 kuikens. Hij is er helemaal wild op :D Overigens krijgt hij ook nog ander vlees hoor.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door