Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bianca_Cailin
#388990
Cailin had al wel een week last van witte drab dat uit haar plasser kwam, dacht aan vaginitus maar sinds een poosje zat er rond haar plasser vies bruin/rood spul, dacht dat het bloed was dus maar ff naar de DA geweest. Die concludeerde dat haar plasser wat te ver naar binnen is getrokken en het was helemaal geirriteerd. Heb dus een AB kuur meegekregen en zalf, genaamd Dermalgin (1,16mg neomycinesulfaat en 1,34 hydrocortisonacetaat) om de irritatie tegen te gaan. Nu ben ik benieuwd of er ook iets anders is om er op te smeren en wat ik er verder tegen kan doen, want de DA zei zelf dat het over een tijdje wel weer kan gaan beginnen omdat het iets naar binnen is getrokken en ik ben niet van plan om haar konstant AB kuurtjes te gaan geven!!!
De DA onderzoekt haar urine ook nog even en als er iets was zou hij me nog bellen.
Door Peet
#388996
Ik doe eigenlijk standaard een paar dagen Aloe Vera gel op een geirriteerde plek, die ik met een cortisone creme heb moeten behandelen. Verzacht en heelt de huid. Calendula creme kan ook.
Door Wil
#389236
Hoi,

Missy heeft daar ook last van.

Ik heb eerst ook Ab kuurtjes gehad van de DA maar omdat ik niet van plan was om haar hele leven AB te blijven geven (want het komt idd steeds terug) heb ik het een tijdje elke dag schoongemaakt met verdunde molkosan (dr vogel) en daarna dan ingesmeerd met calendula gel (vsm) Dit is niet vet want als het vet is en je hond loopt door het zand dan blijft dat er aan kleven en raakt het nog meer geirriteerd.
Het werd wel wat beter maar Missy werd helemaal gestressed als ik met die spullen aan kwam en dus ben ik op zoek gegaan naar iets anders.
Ik heb op advies van de apotheker betadineshampoo gekocht en hiermee was ik het geirriteeerde plekje 1 - 2 keer per week en ik moet zeggen het gaat nu prima. Ze springt zelf in bad dan sproei ik het eerst nat met lauwwarm water en heel voorzichtig maak ik die plooi schoon daarna spoel ik het goed na.
Over gaat het waarschijnlijk niet maar als ik nu zie dat ze weer begint te likken was ik haar even en dan is het weer voor een tijdje weg.

Volgens mijn da kan het wel operatief verholpen worden maar zij was daar niet echt enthousiast over.

Wil
Door Bianca_Cailin
#389250
Hoi Wil,

ik zal wel even bij de reformwinkel vragen wat vetter is, die aloe vera of de calendula, zal dat toch eerst even proberen. Ik denk niet dan ze zich onder de douche laat zetten, als ik haar wil wassen vindt ze al geen pretje.
Bedankt voor de tips!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door