Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#388809
Goofy heeft oorschurft (Pluto had dat als pup ook..) De DA zegt dat ze dat meebrengen uit de winkel waar ze verbleven hebben ???

Anyway, de enige manier om dit weg te krijgen is volgens haar Stronghold in de nek doen..... Er is geen andere manier zei ze............Maar ik ben nogal tegen het feit dat ik puur vergif op mijn honden moet liggen spuiten :(

Is er echt geen natuurlijkere manier om hem hier vanaf te helpen????
Zijn oren uitkuisen met zo'n product is niet voldoende om de oorschurft te doen weggaan zei ze.... :(
Door Ster
#388822
He bah Stronghold!
Tja, ik weet niet of er een andere mogelijkheid is, maar als dat zo is dan zou ik daar zeker voor kiezen. Boef kreeg ontiegelijke jeuk van dat spul en werd depri. Maar ik heb ook wel gehoord van iemand anders dat haar hond die klachten niet kreeg en het idd goed werkte tegen schurft.

Iig als je de stronghold gaat gebruiken, ik heb nog twee dosissen liggen die ik niet gebruik. Ik kan ze zo naar je opsturen met de post. Dat spul is hardstikke duur en 'zonde' :-\ om weg te gooien :-\ :-X Dus laat dan maar horen.
Laatst gewijzigd door Ster op di 20 sep 2005, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#388838
Ik heb otiderm gebruikt, dit is een zalf die in de oor gedaan wordt, daar zit dan ook wel gif in, en dan wel Lindaan, maar helaas als je deze schuft mijten wil doen verdwijnen moet je ze vermoorden, en daar hoort nou eenmaal gif bij.
Ik heb nog niet gehoord van een alternatief.
Gebruikersavatar
Door Binno
#388847
Oridermyl zalf, ook niet echt een natuurlijk middeltje, maar persoonlijk toch liever dit dan Stronghold. :-\

ORIDERMYL (Vétoquinol)
neomycinesulfaat: 4,5 mg/g
lidocaïne: 20 mg/g
triamcinolonacetonide: 1 mg/g
nystatine: 20,1 mg/g
lindaan: 5 mg/g
zalf voor gebruik in het oor
Posologie:
Ca, Fe: 0,5 g zalf/oor (om de 2 d)
zalf 10 g - 30 g
Door Anneke V
#388907
Ster schreef: He bah Stronghold!
Tja, ik weet niet of er een andere mogelijkheid is, maar als dat zo is dan zou ik daar zeker voor kiezen. Boef kreeg ontiegelijke jeuk van dat spul en werd depri. Maar ik heb ook wel gehoord van iemand anders dat haar hond die klachten niet kreeg en het idd goed werkte tegen schurft.

Iig als je de stronghold gaat gebruiken, ik heb nog twee dosissen liggen die ik niet gebruik. Ik kan ze zo naar je opsturen met de post. Dat spul is hardstikke duur en 'zonde' :-\ om weg te gooien :-\ :-X Dus laat dan maar horen.
Ja, klopt het is wel heel duur...!
Als ik het gebruik laat ik je iets weten ;) Alvast bedankt! :-*
Pfff...met Pluto was dit ook het enige dat hielp...maar nu zou ik Pluto & Goofy ermee moeten behandelen...2 giftige honden....vind ik niet zo leuk!
Door Anneke V
#388908
Binno schreef: Oridermyl zalf, ook niet echt een natuurlijk middeltje, maar persoonlijk toch liever dit dan Stronghold. :-\

ORIDERMYL (Vétoquinol)
neomycinesulfaat: 4,5 mg/g
lidocaïne: 20 mg/g
triamcinolonacetonide: 1 mg/g
nystatine: 20,1 mg/g
lindaan: 5 mg/g
zalf voor gebruik in het oor
Posologie:
Ca, Fe: 0,5 g zalf/oor (om de 2 d)
zalf 10 g - 30 g
De DA zei dat dit niet sterk genoeg was....
Door Helen
#388954
Als ze oorschurft hebben is het gewoon niet anders....Bij Balou hebben we het ook een keer gebruikt ivm reis naar Z-Frankrijk en hartworm. Het is gif, maar ja, dan is het gewoon niet anders. Wij merkten overigens niets aan Balou. Ik probeer ook zo min mogelijk gif te gebruiken, maar soms moet het nou eenmaal.
De honden zijn laatst 2weken naar de kennel gegaan en dan krijgen ze ook een pipetje in de nek......Beter dan 2 vlooienbalen terugkrijgen.

Oorschurft is ook geen pretje voor je hond.
Gebruikersavatar
Door Binno
#388998
Timmy schreef: Is dat niet uit de handel?

Gr.
Linda
In België kan je het nog gewoon krijgen, maar misschien dat het in Nederland wel uit de handel is.
Door Yari
#389095
Binno schreef: In België kan je het nog gewoon krijgen, maar misschien dat het in Nederland wel uit de handel is.
Otiderm is in Nederland idd uit de handel.
Door conleeuw
#389175
Yari schreef: Otiderm is in Nederland idd uit de handel.
Ik heb het dit jaar nog van de dierenarts gekregen, dus dan is het pas uit de handel gehaald.
Ik vindt het toch goed spul, gif ja maar wel effectief. Trouwens is alles wat je gebruik om de mijters weg te krijgen gif.
Door Yari
#389524
conleeuw schreef: Ik heb het dit jaar nog van de dierenarts gekregen, dus dan is het pas uit de handel gehaald.
Ik vindt het toch goed spul, gif ja maar wel effectief. Trouwens is alles wat je gebruik om de mijters weg te krijgen gif.

Klopt, het is nog niet zo heel lang uit de handel en wellicht had je DA nog een voorraadje. ;)
Ook heb je gelijk dat alles wat je gebruikt tegen mijt gif is, maar goed, je moet toch wat.
Je hebt nu Otimectin (ook van de firma AST) voor oormijt.
Laatst gewijzigd door Yari op wo 21 sep 2005, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#392816
Ster schreef: He bah Stronghold!
Tja, ik weet niet of er een andere mogelijkheid is, maar als dat zo is dan zou ik daar zeker voor kiezen. Boef kreeg ontiegelijke jeuk van dat spul en werd depri. Maar ik heb ook wel gehoord van iemand anders dat haar hond die klachten niet kreeg en het idd goed werkte tegen schurft.

Iig als je de stronghold gaat gebruiken, ik heb nog twee dosissen liggen die ik niet gebruik. Ik kan ze zo naar je opsturen met de post. Dat spul is hardstikke duur en 'zonde' :-\ om weg te gooien :-\ :-X Dus laat dan maar horen.
Woon jij in België????
' t Is omdat we dan toch maar Goofy's oor gedaan hebben met die Stronghold (alle, in zijn nek gedaan) & het was ons laatste pipetje.
Volgende maand moeten we dit herhalen, maar als we nieuwe pipetjes kopen moeten we die voor kleine hond kopen & natuurlijk als ze dan beiden volwassen zijn & het nog ooit eens krijgen dan kunnen we die van kleine hond niet meer gebruiken en moeten we die voor grote hond kopen :-\
Door Sofie
#393344
Als er bij ons een hond met oorschruft is kuist de da de oren steeds met oridermyl! Dat is een hele goede zalf tegen oorschurft.
Het moet wel een tijdje herhaald worden hé! Werkt hier ALTIJD!
Laatst gewijzigd door Sofie op di 27 sep 2005, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door