Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tiennieke
#388922
Gisteren ontdekte k 2 kleine gezwelletjes op bub (boxer) zijn poot aan de rand van het voetkussen. Het is duidelijk dat het zweert, en er staat op elk gezwel een rood puntje. Ik vermoed dat het fistels zijn. Hij heeft er absoluut geen last van, integendeel, ik heb het moeilijk hem kalm te houden zodat zijn poot kan genezen.
Gisteren heb ik hem twee javelbaddekes gegeven omdat dat nogal schijnt te werken tegen verzweringen. Gisternavond leek dat de bloedrode puntjes bruin geworden waren. deze morgen zag het er ook nog redelijk uit, maar nu, door zijn idioot gedrag, ziet het er uit als gisteren. Eén van de rode puntjes op het dikste gezwelletje is groter geworden in omvang, de andere is beginnen bloeden.
Is dit bloeden iets goeds of iets slechts? Ik las op een dierenklinieksite dat de dierenarts in kwestie fistels niet weghaalt zodat het lichaam het vreemde lichaam uitzweert. En dat weghalen niets uithaalt, omdat het kan terugkomen zolang het vreemde lichaam zich in de poot bevindt. Idem dito voor de antibioticakuur. Ik ben geen voorstander van homeopatische middelen.
kan iemand mij een beetje duidelijkheid geven omtrent dit geval?
Alvast bedankt!
Door Peet
#388937
Mijn hond heeft ook fistels gehad, maar aan zijn darmen. Elke keer kwamen de fistels terug, of ik nou ab-kuren gaf, of cyclosporine, operaties, neoral, ketakonazol, enz enz enz. Na 2 jaar gedoe bij de faculteit Diergeneeskunde werd hij opgegeven. >:(

Uiteindelijk ben ik het homeopatisch gaan zoeken. Binnen 2 maanden waren de fistels weg. Ze zijn ook niet meer teruggekomen.
Maar als je daar niet voor openstaat, helaas, dan weet ik het ook niet.

P.S.: fistels zijn een probleem van het auto-immunsysteem. Geen vreemde lichamen hoor.
Door Tiennieke
#388942
blijkbaar worden fistels extern op het lichaam veroorzaakt door grasaren. Wat perfect mogelijk is in Bubs geval...
Door Peet
#388947
Ah, ok een zwervende grasaar! Ja, dat klopt, dat had ik zo niet uit je verhaal begrepen ;)

Maar die geven toch acute pijn?
Volgens mij is er dan maar 1 oplossing: onder narcose en de aar opzoeken en verwijderen.
Door Tiennieke
#389112
daar zijn ze nu mee bezig... mijn vriend is ermee naar de dierenarts, omdat ik momenteel zelf niet kan gaan...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door