Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#388841
Wat is een karperrug, hoe ziet het eruit en heeft iemand een duidelijke foto? Ik zit hier in het boek van Dhont te lezen en het tekeningetje wat bij karperrug gemaakt is vind ik niet duidelijk hoor....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#388845
Lizzy schreef: Wat is een karperrug, hoe ziet het eruit en heeft iemand een duidelijke foto? Ik zit hier in het boek van Dhont te lezen en het tekeningetje wat bij karperrug gemaakt is vind ik niet duidelijk hoor....

zoiets.... en omdat de tekst niet meekomt is de middelste van de bovenste rij de karperrug.

Afbeelding
Door irmaa
#388849
Komt bij heel veel diersoorten voor, ga maar eens zoeken op google ;) over het algemeen een foute stand van de rug (soms kan het ook door een slechte conditie komen)
gr irma
Laatst gewijzigd door irmaa op di 20 sep 2005, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#388853
Het is dus een erg hangende kont? Of een erg bolle/hangende kont? Waar wordt het door veroorzaakt?
Door irmaa
#388858
Lupa schreef: bij sommige rassen is het geen fout ;)
nee dat klopt. o.a.. bedlington moet een karperrug hebben
Maar er zijn wel meer "afwijkingen' die bij sommige honden in de rasstandaard moeten staan ;)
Door Lizzy
#388882
Ik heb er nog steeds geen beeld bij... sorry.... ben wat suf met dit soort dingen. Ik zal dan maar even een foto zoeken van een bedlington!
Door Lizzy
#388886
Afbeelding

Zoiets dus....

Vreemd... In het boek schrijft DHont dus dat het een pijnlijke aangelegenheid is dat de hond ook koehakkig gaat staan en voor met voeten naar buiten gedraaid en zo zijn er dan weer honden waarbij de rasstandaard het voorschrijft... Ik mag aannemen dat de Bedlington nergens last van heeft, qua rug?
Door Jojo
#388914
Hoi :D
Ook bij Franse bullen is een karperrug wenselijk. Het wordt ook wel roach genoemd ;)
Door Lizzy
#388915
Jojo schreef: Hoi :D
Ook bij Franse bullen is een karperrug wenselijk. Het wordt ook wel roach genoemd ;)
Foto ;D!
Door conleeuw
#388932
ook de scottish deerhound en andere renhonden hebben zo'n ruggetje, en hebben nergens last van. Ik denk als jou spikkel hond ineens zo gaat staan, dan heb je een probleem :(, maar mijn Deerhound, die mag gewoon zo staan. ;D
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#388943
Je ziet ze overigens wel eens hoor, Dalmaten met een karperrug. Maar dat hoort natuurlijk officieel niet...

Groeten, Judith
Door Jojo
#388962
Lizzy schreef: Foto ;D!
Misschien is dit wat duidelijker dan een foto:
Afbeelding
Door Mevroi Kruim
#388993
Dat van die tekening van de Franse bul vind ik niet echt een karperrug, eerder overbouwd. Karperrug is meer dat de rug in het midden duidelijk hoger is dan bij de schoft, en dan weer naar de croupe toe afloopt.
Door Lizzy
#389012
Kruimel schreef: Dat van die tekening van de Franse bul vind ik niet echt een karperrug, eerder overbouwd. Karperrug is meer dat de rug in het midden duidelijk hoger is dan bij de schoft, en dan weer naar de croupe toe afloopt.
Tekening! Foto! ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door