Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#388327
Ik zit een beetje te twijfelen of ik Sam's gebit moet laten schoonmaken bij de DA. Op haar bovenste achterste kiezen zit namelijk echt vieze troep. Verder op andere tanden/ kiezen behoudens wat aanslag overigens niet. Ik houd er helemaaaal niet van om mijn hond onder narcose te moeten laten gaan, maar misschien is dat wel gewoon iets wat in mijn hoofd zit. Aan de andere kant zit ik ook niet te wachten op een hond met een vies gebit (en alles wat daaruit kan voortkomen).
Het alternatief is om te kijken of er door Barfen en knagen op zachte botten wat van de tandsteen verdwijnt. Zelf wegpeuteren met een krabbertje is ook geen optie, want als je haar lip alleen al optilt, doet ze alsof ze helemaal in elkaar geslagen wordt ::) ::) (Dalmaten zijn in het algemeen topacteurs...).

Dus. Iemand een suggestie??

Groeten, Judith
Door Lizzy
#388330
Reageert ze ook alsof ze geslagen wordt als een ander haar gebit probeert schoon te maken? (ik heb hier een portretje: die doet alsof ik haar regelmatig mep en bij een vreemde laat ze het wel toe ::)). Anders zou je namelijk een trimmer/ster kunnen proberen.

Je kunt haar ook een tijdje 2 keer per week een flink kalfsbot geven en kijken of de kiezen daar na een tijdje schoon van willen worden.
Door richard
#388331
Voor fikse plak helpen kalfsbotten uitstekend!

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ehhhh die dental sticks werken wel bij lichte aanslag ::) ::) 8) 8)

richard
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#388337
richard schreef:

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ehhhh die dental sticks werken wel bij lichte aanslag ::) ::) 8) 8)

:-X :-X :-X.

Bij de achterste kiezen is er niet echt sprake meer van lichte aanslag, helaas....

En Lizzy, ze vindt alles zogenaamd eng: tanden kijken, nagels knippen etc. Als je op een bepaalde manier zegt, Sahaaaaaaaaaaaaaaaaam, kom 'ns., dan kruipt ze al onder de tafel ::) ::) ::).

Maar de kalfsbotten is een goed idee. Toevallig stond er vanavond al een ribje op het menu. En anders is zo'n trimmer ook wel een idee. Die kan in elk geval een poging wagen...

Thanx, Judith
Door Lizzy
#388342
richard schreef: Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ehhhh die dental sticks werken wel bij lichte aanslag ::) ::) 8) 8)

richard
We zullen het dan maar niet hebben over de nare dingen die honden kunnen krijgen van dit soort producten, die stijf staan van de zooi.

Komt bij dat geen enkele nep-product in de shaduw kan staan van het echte werk: botten ;)
Door Femke
#388362
ik heb het laatst bij Loebas wel laten doen, maar hij moest toch al onder narcose om foto's te laten maken. Zelf met een krabbertje lukte wel een beetje maar toch niet geweldig (Loebas is ook aan top-acteur maar die begon er ook enorm bij te kwijlen waardoor het een glibberige boel werd).

Ik zou hem er zelf niet voor onder narcose doen, als ik heel eerlijk ben. Tenzij er natuurlijk een ernstige tandvlees ontsteking bij komt kijken maar dan wordt het een ander verhaal.
Door Timmy
#388363
Niet zelf met tandenkrabbers aan de gang gaan! Bij onkundig gebruik (en ja, ook trimmers zijn hierin onkundig!) heb je zo het glazuur beschadigd met alle gevolgen van dien. Als je het niet met je nagel kan loswippen (wat een woord...), of middels een bot kan oplossen, laat het dan gewoon bij de dierenarts doen.

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op ma 19 sep 2005, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#388425
Ik heb hele goeie ervaringen met de effecten van botten en taai vlees (pens, lappen kopvlees). Het gaat dan wel niet in 1 dag weg maar toch wel in de loop van weken. Dus ik zou dat eerst proberen en pas als het daar niet mee weggaat naar de da.
Door Helen
#388474
Timmy schreef: Niet zelf met tandenkrabbers aan de gang gaan! Bij onkundig gebruik (en ja, ook trimmers zijn hierin onkundig!) heb je zo het glazuur beschadigd met alle gevolgen van dien. Als je het niet met je nagel kan loswippen (wat een woord...), of middels een bot kan oplossen, laat het dan gewoon bij de dierenarts doen.

Gr.
Linda
O, ik gebruik zo'n krabbertje wel eens voor mezelf en wel eens voor de honden en ik vind het een ideaal ding. Zo scherp issie niet en hij wrijft gewoon de plak weg. Ik kan me niet voorstellen dat je met mijn krabbertje het glazuur zou kunnen beschadigen.
Door Timmy
#388836
Helen schreef: O, ik gebruik zo'n krabbertje wel eens voor mezelf en wel eens voor de honden en ik vind het een ideaal ding. Zo scherp issie niet en hij wrijft gewoon de plak weg. Ik kan me niet voorstellen dat je met mijn krabbertje het glazuur zou kunnen beschadigen.
Dat wrijven is schrapen en bij elke schrap kun je toch het glazuur beschadigen, al is dat misschien minimaal. Als je elke keer een ietsiepietsie glazuur beschadigd, begrijp je vast wel hoe dat op de lange termijn zal zijn.

Gr.
Linda
Door Helen
#388955
Timmy schreef: Dat wrijven is schrapen en bij elke schrap kun je toch het glazuur beschadigen, al is dat misschien minimaal. Als je elke keer een ietsiepietsie glazuur beschadigd, begrijp je vast wel hoe dat op de lange termijn zal zijn.

Gr.
Linda
Dat snap ik, maar als ze kluiven om botten wordt de viezigheid er toch ook vanaf geschraapt. Heeft dat dan niet hetzelfde effect? En wat doet de DA dat er dan geen glazuur beschadigd wordt. Ik heb laatste een DA het gebit van een kat zien reinigen en dat ging er niet anders aan toe (waarschijnlijk ruwer trouwens) dan dat ik het doe.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door