Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#386311
Max sukkelt op dit moment weer behoorlijk met z'n gezondheid, dinsdagavond binnen een kwartier 3 epileptische aanvallen gehad, gisteravond 1 aanval (trouwens exact op het zelfde tijdstip als de avond ervoor, 21.15, toeval, of kan het een aanwijzing zijn?) en Max is al weer een paar dagen aan de diarree, een dunne brei zonden bloed of slijm. Normaal geef ik hem dan een paar dagen probiotica en dan is het weer goed, maar nu werkt dat niet. De zemelen die normaal werken, helpen ook niet, en okugest ook niet. Ik wil eigenlijk niet met hem naar de da, dan krijgt hij weer een of andere kuur en dan is het ook maar de vraag of dat helpt. Ergens in een andere topic las ik over roosvicee, zou dat ook voor Max kunnen, gezien alle dingen die hij heeft en de medicijnen die hij krijgt? Hij heeft nog nooit eerder roosvicee gehad.
Behalve dat Max wat meer slaapt en wat suffer is door de aanvallen, eet hij goed en is buiten ook gewoon aan het rennen enzo.
Laatst gewijzigd door amber13 op ma 19 sep 2005, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#386341
Groene leem helpt vaak ook goed bij diaree. Gewoon 1x daags eenlepeltje over het voer doen.
Verder zou ik wel probiotica blijven geven.
Met roosvicee heb ik geen ervaring.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#386438
Nitus schreef: Groene leem helpt vaak ook goed bij diaree. Gewoon 1x daags eenlepeltje over het voer doen.
Verder zou ik wel probiotica blijven geven.
Met roosvicee heb ik geen ervaring.
Ik durf geen groene leem aan mijn hond met epilepsie te geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#386439
amber13 schreef: Max sukkelt op dit moment weer behoorlijk met z'n gezondheid, dinsdagavond binnen een kwartier 3 epileptische aanvallen gehad, gisteravond 1 aanval (trouwens exact op het zelfde tijdstip als de avond ervoor, 21.15, toeval, of kan het een aanwijzing zijn?) en Max is al weer een paar dagen aan de diarree, een dunne brei zonden bloed of slijm. Normaal geef ik hem dan een paar dagen probiotica en dan is het weer goed, maar nu werkt dat niet. De zemelen die normaal werken, helpen ook niet, en okugest ook niet. Ik wil eigenlijk niet met hem naar de da, dan krijgt hij weer een of andere kuur en dan is het ook maar de vraag of dat helpt. Ergens in een andere topic las ik over roosvicee, zou dat ook voor Max kunnen, gezien alle dingen die hij heeft en de medicijnen die hij krijgt? Hij heeft nog nooit eerder roosvicee gehad.
Behalve dat Max wat meer slaapt en wat suffer is door de aanvallen, eet hij goed en is buiten ook gewoon aan het rennen enzo.
Je moet dan roosvicee stop hebben. Kan geen kwaad.
Sommige honden gaan ook van de PB aan de diarree, is die misschien onlangs verhoogd?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#386448
Nitus schreef: Waarom niet?
Oja, dom van mij :-[, ik weet zelf het antwoord al... vanwege dat groene leem de werking van medicijnen kan verminderen.
Dus voor Max maar beter geen groene leem gebruiken.
#388289
Angelique schreef: Je moet dan roosvicee stop hebben. Kan geen kwaad.
Sommige honden gaan ook van de PB aan de diarree, is die misschien onlangs verhoogd?
Met PB bedoel je de medicatie? Als je dat bedoelt, Max krijgt geen PB maar Epitard, en de laatste maanden is het niet verhoogd (ivm slechte lever) Oh, wacht..of bedoel je Probiotica? Daar ben ik nu even mee gestopt omdat het niet meer hielp en sinds afgelopen donderdag krijgt Max nu Carnibest gemengd met rijst. Zus raadde me dit aan omdat Max waarschijnlijk totaal geen darmflora meer heeft omdat hij al maanden aan de dunne is, en daarom leek het haar verstandig Max nu alleen nog maar vlees met veel pens en rijst te geven om de darmflora weer op te bouwen en tijdelijk even te stoppen met probiotica en zemelen omdat dat niet meer helpt. Op dit moment is de ontlasting nogsteeds dun, maar geen spuitpoep en gepruttel meer. Hopelijk worden z'n darmen nu eindelijk weer wat beter, hij is al zo dun, maar op deze manier, kan hij ook niks dikker worden. Op dit moment geeft ik hem drie keer per dag eten, en hij smult er echt van, hij duikt al in z'n bak voordat ik hem normaal neer kan zetten, geweldig voor een moeilijke eter!! Normaal is hij echt een probleem eter, van Lizzy had ik recepten gekregen om zelf voor hem te koken, maar na een paar week wou meneer het niet meer hebben, hij stond niet eens meer op voor het eten. Dus teneinde raad maar weer Bonzo :-[ :-X :-X gaan geven, hij moest toch iéts eten, het is al zo'n scharminkeltje!! De vorige keer heb ik Smuldier en Duck geprobeerd, en daar kon Max niet tegen, daarom dat ik nu Carnibest maar probeer, m'n zus raadde me aan even door te zetten als de diarree erger werd, na verloop van tijd moeten z'n darmen wennen aan het vlees en zullen ze langzaam rustiger worden. Hoop nu echt heel erg dat dit helpt, wil dolgraag Carnibest blijven geven, trouwens, als dit niet helpt, zal ik echt even niet weten wat ik hem dan nog moet geven :-\
#388292
amber13 schreef: Met PB bedoel je de medicatie? Als je dat bedoelt, Max krijgt geen PB maar Epitard, en de laatste maanden is het niet verhoogd (ivm slechte lever) Oh, wacht..of bedoel je Probiotica? Daar ben ik nu even mee gestopt omdat het niet meer hielp en sinds afgelopen donderdag krijgt Max nu Carnibest gemengd met rijst. Zus raadde me dit aan omdat Max waarschijnlijk totaal geen darmflora meer heeft omdat hij al maanden aan de dunne is, en daarom leek het haar verstandig Max nu alleen nog maar vlees met veel pens en rijst te geven om de darmflora weer op te bouwen en tijdelijk even te stoppen met probiotica en zemelen omdat dat niet meer helpt. Op dit moment is de ontlasting nogsteeds dun, maar geen spuitpoep en gepruttel meer. Hopelijk worden z'n darmen nu eindelijk weer wat beter, hij is al zo dun, maar op deze manier, kan hij ook niks dikker worden. Op dit moment geeft ik hem drie keer per dag eten, en hij smult er echt van, hij duikt al in z'n bak voordat ik hem normaal neer kan zetten, geweldig voor een moeilijke eter!! Normaal is hij echt een probleem eter, van Lizzy had ik recepten gekregen om zelf voor hem te koken, maar na een paar week wou meneer het niet meer hebben, hij stond niet eens meer op voor het eten. Dus teneinde raad maar weer Bonzo :-[ :-X :-X gaan geven, hij moest toch iéts eten, het is al zo'n scharminkeltje!! De vorige keer heb ik Smuldier en Duck geprobeerd, en daar kon Max niet tegen, daarom dat ik nu Carnibest maar probeer, m'n zus raadde me aan even door te zetten als de diarree erger werd, na verloop van tijd moeten z'n darmen wennen aan het vlees en zullen ze langzaam rustiger worden. Hoop nu echt heel erg dat dit helpt, wil dolgraag Carnibest blijven geven, trouwens, als dit niet helpt, zal ik echt even niet weten wat ik hem dan nog moet geven :-\
Nee met de PB bedoelde ik de Phenobarbital. Mijn hond heeft ook net een maand Epitard gehad en heeft in die tijd ook een aantal malen diarree gehad die voor mij verder niet verklaarbaar was. Telkens een paar dagen dunne (geen water) gele diarree.
#388294
Zo was het bij max ook, dunne, beetje gelige ontlasting, een paar dagen en dan was het weer goed, en dan een paar dagen later weer dun..etc, alleen nu is het al weer bijna 2 week dun en gaat het niet over, vandaar dat ik nu dit maar probeer. Max krijgt trouwens al een jaar Epitard, in mei is de dosis voor het laatst verhoogd, zou het daar aan kunnen liggen?
#388325
amber13 schreef: Zo was het bij max ook, dunne, beetje gelige ontlasting, een paar dagen en dan was het weer goed, en dan een paar dagen later weer dun..etc, alleen nu is het al weer bijna 2 week dun en gaat het niet over, vandaar dat ik nu dit maar probeer. Max krijgt trouwens al een jaar Epitard, in mei is de dosis voor het laatst verhoogd, zou het daar aan kunnen liggen?
Tja, dat durf ik niet te zeggen. Ik weet alleen dat mijn hond voor en na de epitard nooit aan de dunne was en dat dit ook zo raar opvallend geel was, ongeacht wat ze gegeten had (na een bak pens verwacht ik een zwarte drol ::)). Ook spuugde ze vrij vaak, wat ze anders ook nooit doet.
Misschien kun je hierover beter je DA even raadplegen.
#388340
Angelique schreef: Tja, dat durf ik niet te zeggen. Ik weet alleen dat mijn hond voor en na de epitard nooit aan de dunne was en dat dit ook zo raar opvallend geel was, ongeacht wat ze gegeten had (na een bak pens verwacht ik een zwarte drol ::)). Ook spuugde ze vrij vaak, wat ze anders ook nooit doet.
Misschien kun je hierover beter je DA even raadplegen.
DA denkt dat het niet aan de medicatie ligt, heb net ff gebeld, MAAR....zonet tijdens de wandeling heeft Max gepoept, en het begon weer op een drol te lijken!!!, nog wel wat klef, maar in ieder geval beter als afgelopen week, misschien dat het helpt.....
#388611
Hallo, waarom geef je juist epitard?
Heb je ooit al eens Phenobarbital geprobeerd?
Sterkte, ik weet hoe lastig een aanval is om op te kijken, en als er dan nog eens andere problemen bij komen. Als mijn hond een aanval heeft gehad heeft hij soms ook wel een paar dagen diarree.
#388918
We gebruiken Epitard omdat Max niet op feno reageerde, verder heeft Max problemen met z'n lever en dan schijnt epitard minder belastend te zijn dan feno. Op dit moment gaat het weer iets beter met de diarree, het begint weer wat vaster te worden. Misschien dat het idd met de epilepsie te maken heeft, uit een mestonderzoek kwam niks, en de darmen worden natuurlijk ook betuurd vanuit de hersenen, dus of daar het probleem zit?????....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door