Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jootje03
#388195
Hallo,
Sinds een week of drie heeft Milo (kruising Jack russel)last van jeuk. Niet de hele dag maar zo maar opeens uit het niets en dan weet hij niet waar hij het zoeken moet! Heeft geen vlooien.
ZIt vooral bij zijn achterpoot/lies te knauwen en rondom staart. Huid is niet rood of geïrriteerd.
Hij eet altijd Bibi, heeft dit door vakantie zo'n 6 weken niet gehad, maar van van alles en nog wat. Denk zelf dat hij hier wel eens jeuk door kan hebben.
Ben nu weer begonnen met de bibi, krijgt eerste dagen nu alleen maar fyto-mix om te ontgiften.

Heeft iemand hier ervaring mee hoelang het kan duren voor de jeuk weer verdwijnt, of nog andere tips om zoalng hij het nog heeft een beetje te verzachten?

Ga liever nog niet langs de dierenarts want voor je het weet heeft hij een spuit met prednison ofzo klaar, en dat is vlgs. mij ook niet zo gezond.

Vindt het zo zielig voor Milio, heeft er echt last van.
Alvast bedankt voor de reacties!
Door Jojo
#388226
Klinkt me erg bekend in de oren. Joey heeft ook eens in de zoveel tijd zo´n periode. Krijgt ook inene een ontiegelijke jeukaanval in de zelfde regionen, met dat verschil dat hij er niet bij kan en dus rondjes gaat lopen tollen op zn kont.
Hij heeft geen wormen, geen volle anaalklieren en geen rode huid. Niets te zien.
Uit ervaring weet ik dat zo´n periode ongeveer een week duurt eer het afzwakt.
Heeft je hond misschien een vlooienallergie?! In dat geval is 1 beet van een vlo genoeg om een paar dagen onwijs te jeuken. Ik denk nu ondertussen bijna zeker te weten dat dat is wat zijn jeuk steeds veroorzaakt. Het zijn ook precies de plekken waar vlooien gaan zitten nl.
Laatst had Joey het in zn nek en kop, heeft zich helemaal kapot gekrabt. Maar nooit nergens geen vlo te zien!!!! Ze bijten hem en smeren hem weer ::) Vandaar dat ik ook altijd heel hard riep: Hij heeft geen vlooien!
Maar aangezien het nu al een paar maanden steeds weer terugkomt ga je steeds meer nadenken en dan is op een gegeven moment 1en 1 wel 2
Door Truus
#388284
Ik denk ook of de anaalklier of een vlooienallergie. Van een klein ietsie pietsie vlooitje kunnen ze dit al hebben.
Door jootje03
#390949
Wordt ondertussen wel iets minder maar is nog niet weg! Tolt af en toe ook als een zot door de kamer omdat hij er niet bij kan...moet wel lachen dan maar is wel sneu...
Anaalklieren nog niet laten nakijken maar daar heeft hij nog nooit last van gehad, kan dat dan zomaar ineens?
En inderdaad...geen vlo te zien...ook de katten hebben helemaal geen vlooien dus is vraag me af of dat het is.
Nou ja, wacht het nog maar even af, wordt in ieder geval niet erger.
Door Jojo
#390959
geef je je hond ook iets ter voorkoming wan vlooien?!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door