Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jan S
#388158
Ik geef sinds een paar maanden mijn honden bibi vlees te eten, nu dacht ik de vorige keer een neem een paar kippenkarkassen er bij.
Ze waren er gek op, maar ik niet op wat de volgende dag aan de hand was, diarree
Zou dit eenmalig zijn of hebben ze een gewenningsproces nodig
Door 202spots
#388163
[quote="Jan S"]
Ik geef sinds een paar maanden mijn honden bibi vlees te eten, nu dacht ik de vorige keer een neem een paar kippenkarkassen er bij.
Ze waren er gek op, maar ik niet op wat de volgende dag aan de hand was, diarree
Zou dit eenmalig zijn of hebben ze een gewenningsproces nodig
[/quote]
Had je de bibi EN de kipkarkas in 1 maaltijd gegeven?
Was misschien TEveel in 1 keer? Of had de kip misschien vrij veel vet erbij?Soms zit er op de kiprug nog zo'n grote klodder vet, die haal ik er altijd af.
Of zat er misschien nog aardig wat levertje in de karkas?
Door Truus
#388280
Vreemd. Heb je eerst een beetje bibi gegeven en daarna de kipkarkassen, of alleen de karkassen?
Of wat Dory al zei, misschien is het teveel geweest.
Door Jan S
#388788
Ik koop ze per 500 gr, bestaande uit 3 a 4 stukken en geef ze afzonderlijk van het bibi voer nooit gelijk, bv een uur of een en in de avond krijgen ze vlees
Misschien doe ik het verkeerd, maar de kippenkarkassen zien er niet vet uit
Door Doedels
#389187
Mijn honden kregen in het begin ook diarree als ze botten kregen. Het was even wennen. Nu poepen ze nog wel meer als ze veel bot hebben gegeten.
Door 202spots
#389303
[quote="Jan S"]
Ik koop ze per 500 gr, bestaande uit 3 a 4 stukken en geef ze afzonderlijk van het bibi voer nooit gelijk, bv een uur of een en in de avond krijgen ze vlees
Misschien doe ik het verkeerd, maar de kippenkarkassen zien er niet vet uit
[/quote]

Begrijp ik dat je dus s'nachts/s'morgens om 1 uur voerd?
Geef je 1 keer per dag te eten, of geef je de bibi b.v vroeg s'middags en de kip s'nachts?
Hebben ze al eerder kippen nekken of zo gehad?En hoeveel had je aan elke hond gegeven?
Of waren de karkassen de eerste ongemalen bot wat ze kregen? Anders mischien 'n paar klappen met de hamer er op?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#389327
Je hebt labjes he, ik heb van meerdere lab eigenaren gehoord dat hun honden aan de diaree gaan na het eten van bot. Niks ergs gewoon een keer dunnen ontlasting en dat is het. Hier gaan ze er niet van aan de diaree maar ik heb er wel één bij die ervan gaat winden.
Door Jan S
#389895
Om 13 uur ongeveer en 18 uur krijgen ze bibivoer
Ik heb het vandaag weer gegeven en we zien wel wat er van komt.
Hte is de eerste keer dat ze dit hebben gehad, misschien moeten ze er aan wennen.Het zou jammer zijn als ze het niet kunnen eten , ze zijn er gek op
Door 202spots
#389897
[quote="Jan S"]
Om 13 uur ongeveer en 18 uur krijgen ze bibivoer
Ik heb het vandaag weer gegeven en we zien wel wat er van komt.
Hte is de eerste keer dat ze dit hebben gehad, misschien moeten ze er aan wennen.Het zou jammer zijn als ze het niet kunnen eten , ze zijn er gek op
[/quote]

Ik zie nou pas dat je al schreef "een uur of een en in de avond krijgen ze vlees" had ik verkeerde gelezen dus...sorry.
Maar ik zou er langere tijd tussen laten, nu geef je 2 maaltijden in 5 uur....probeer de kip om 8 uur s'morgens te geven en de bibi om 6 uur s'avonds ( of andersom) zodat er 'n langere tijd tussen de 2 maaltijden is.
Door tieneke
#389934
Als je honden nog nooit bot hebben gehad zou ik zelf beginnen met een paar kippennekken.
Als dit goed gaat eens een maaltijd van die nekken,
hierna pas karkassen etc.
Ik denk ook dat ze eraan moeten wennen,de vertering is nu heel anders dan met kvv wat gemalen is.
Door Jan S
#391193
ze hebben het nu voor de 2 e keer gehad en geen last meer, dus moesten ze er waarschijnlijk aan wennen
Bedankt voor jullie reacties, want je weet het nooit
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door