Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Steph
#387872
Hallo, ik heb een hond van 2 jaar met epilepsie, die al vanaf hij klein is wel altijd iets heeft. Eerst hebben we alle brokkensoorten geprobeerd en zijn nu zo'n maand of 3 overgeschakeld op kvv. Probleem is dat hij nun nog meer moet overgeven dan met brokken. Ik ben er 100% van overtuigd dat die brokken barslecht zijn, maar hij moet echt stoppen met overgeven. Hij neemt 2x per dag medicatie die hij stipt moet hebben anders krijgt hij een aanval. Hij heeft wel maar 1/maand een aanval maar 1 week ervoor en erna voelt hij zich echt niet lekker. Misschien heel egoïstisch, maar ook wij lijden hier erg onder, ten eerste kan ik het echt niet aan om onze hond zo slecht te zien, en ook ons algemene leven lijd er toch echt onder. Wij moeten heel dikwijls 2x per nacht op staan omdat hij moet plassen (door medicatie drinkt hij erg veel!) als hij een moment heeft waarin we denken dat hij een aanval gaat hebben slaap ik beneden, dit tot groot ongenoegen van mijn vriend natuurlijk, we moeten niet op reis gaan met hem want als hij een aanval heeft is hij absoluut niet te benaderen (is agressief) dus moet hij dan ook in een veilige omgeving zijn, en een hele boel zulke zaken, ook voor onze andere hond is dit helemaal niet leuk. Begrijp me niet verkeerd he, ik zou alles doen voor mijn honden, maar soms vraag ik me wel een af of dit ooit gaat stoppen. Mijn vriend ziet hem ook doodgraag maar die spreekt zelfs af en toe eens van euthanasie. Als ik hem zo ziek zie, denk ik ook wel eens van hoe voelt hij zich nu, maar als hij dan terug eens ok is,en we samen leuke momenten hebben dan zou ik dit absoluut niet kunnen.Hij is dan een perfect gezonde hond. We hebben al allerlei onderzoeken gedaan maar nooit iets gevonden. De bevalling van zijn nest was heel zwaar en van de 9 pups waren er nog 2 in leven, al de rest had zuurtoftekort gehad, en was al dood voor de bevalling. Ik denk dat hij hier heel wat schade opgelopen heeft. Dit levert hier in ieder geval een heleboel stress op en vooral het feit dat ik echt niet meer weet wat te doen, moet ik fan terug maar brokken geven?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#387919
Jeetje, da's allemaal zwaar voor jullie en je hond. Maar voordat je terug gaat op de brokken, een paar vragen:
Wanneer gaat je hond overgeven? Vlak na het eten of een paar uur later?
Is het voer niet te koud? Sommige honden gaan daarvan overgeven, ook te koud drinkwater kan soms problemen geven.
Heb je al geprobeerd het voer met kokend water te overgieten? Dus (tijdelijk) ietsje minder rauw geven.
Door Helen
#387947
Wat een moeilijke situatie....Kan je precies vertellen wat je voert, hoeveel en wat je al qua voer geprobeerd hebt?
Laatst gewijzigd door Helen op zo 18 sep 2005, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Steph
#387954
Ja, na aanraden van iemand vanop barfplaats giet ik er altijd een beetje warm water over. Hij had nu een halfuurtje zijn eten binnen. ik wil echt wel niet terug op brokken, hij is er tenslotte ook niet goed mee, zijn epilepsie is wel niet verbeterd met kvv, maar hij ziet er wel stukken beter uit qua lichaamsbouw en vacht. Ik geef hem nu vooral Duck uitmuntend, met pens doet hij het iets beter denk ik, maar die is nu op. Carnibest heb ik hem al 2 keer gegeven, maar dit komt er ook altijd uit. Ik haat het, hij is zo'n mooie lieve grote beer. Vooral als hij in een slechte periode is, dan mist hij zo die gelukzaligheid in zijn ogen,als je dit vergelijkt met mijn ander hond valt dit enorm op.
Door Helen
#387981
Steph schreef: Ja, na aanraden van iemand vanop barfplaats giet ik er altijd een beetje warm water over. Hij had nu een halfuurtje zijn eten binnen. ik wil echt wel niet terug op brokken, hij is er tenslotte ook niet goed mee, zijn epilepsie is wel niet verbeterd met kvv, maar hij ziet er wel stukken beter uit qua lichaamsbouw en vacht. Ik geef hem nu vooral Duck uitmuntend, met pens doet hij het iets beter denk ik, maar die is nu op. Carnibest heb ik hem al 2 keer gegeven, maar dit komt er ook altijd uit. Ik haat het, hij is zo'n mooie lieve grote beer. Vooral als hij in een slechte periode is, dan mist hij zo die gelukzaligheid in zijn ogen,als je dit vergelijkt met mijn ander hond valt dit enorm op.
Heb je wel eens energique nr 4 geprobeerd? Speciaal voor gevoelige huid en darmen?
Energique vind ik heel droog en er zit weinig vet in, mogelijk dat dit scheel voor jouw hond. Verder zou ik een poos probiotica toevoegen. Zelf heb ik nu een poos een probiotica gegeven met 1 bacteriecultuur erin en was daar niet tevreden over. De probiotica met meerdere culturen erin, werken mijns inziens beter. Zoals van vitotaal, akropharma, of het huismerk van de etos.
Verder is er ook een forum voor eigenaren van honden met epilepsie. http://www.epilepsiebijhonden.nl Misschien kan je daar ook om raad vragen?


Sterkte iig!!
Door Steph
#387997
Helen schreef: Heb je wel eens energique nr 4 geprobeerd? Speciaal voor gevoelige huid en darmen?

Nee, ik kan niet aan energique geraken. jammer
Laatst gewijzigd door Steph op zo 18 sep 2005, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Steph
#388019
irmavgog schreef: Misschien heb je hier iets aan.. http://www.de-border-terrier.com/spikes ... /index.htm
Bedankt voor de site, deze honden krijgen effectief serieuse spierkrampen waar heel het lichaam mee te maken heeft, maar mijn hond valt ook buiten bewustzijn en stopt met ademen tijdens zijn aanvallen, daarom denk ik wel dat hij epi heeft. Wel denk ik dat het toch ergens een onderliggende oorzaak moet hebben. Maar toch vinden we niets. Al moet ik zeggen dat we hier in Belgie op gebied van neurologie toch nog veel moeten leren als je dit vergelijkt met amerikanen.
Door Lizzy
#388045
Zou het misschien een idee zijn om zelf voor hem te gaan koken? Misschien kan hij gekookte voeding beter verdragen! En eens naar een holistische dierenarts, zou dat een idee zijn? Ik krijg de indruk dat je in Belgie woont? De enige homeopathischwerkende/holistisch DA die ik daar ken is Erik vanden Eynde en misschien zit hij wel bij jou in de buurt (toevallig):

Dr Eric vanden Eynde
27 Brusselsesteenweg
3080 Tervuren
02/7677656
12219 VETERINARIANS
Belgie
Gebruikersavatar
Door chooky
#388049
Laat je de hond nog steeds enten? En wat voor medicatie krijgt hij precies?
Wat gebeurt er als je hem het eten in kleine porties over de dag geeft?
Misschien eerst een tijdje (week?) alleen pens (eerst overgoten met heet water) met probiotica in kleine beetjes geven en daarnaast pepermunt/venkelthee met honing om het wat rustiger te krijgen.
Door irmaa
#388058
Hoi,
Epilepsie heeft vele verschijningen.. kan varieren tot even afwezig zijn ( petit mal) en wat de meesten kennen als epilepsie; volkomen van de kaart, schokken, schuim om 'de bek"( grand mal)
Ook deze verkrampingen vallen onder "epilepsie" Epilepsie heeft vaak een trigger nodig om te verschijnen. Het is als het ware een soort kortsluitinkje in de hersenen. er zijn vele oorzaken die epileptische verschijnselen geven.
Laatst gewijzigd door irmaa op zo 18 sep 2005, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dogsunlimited
#388060
Wat vreselijk voor je hond en ook voor jullie natuurlijk. Graan- en glutenvrij voer is erg belangrijk voor een hond met epilepsie. Die Duck lijkt daarom niet erg geschikt voor jouw hond. Carnibest heeft de Diabetesversie die gegarandeerd graan- en glutenvrij is. Misschien kun je dat is uitproberen?

http://www.carnibest.nl/hond.htm
Gebruikersavatar
Door Nitus
#388086
Ik bedenk me nog iets, hoe is de ontlasting van je hond? Honden die een worminfectie hebben gaan ook vaak overgeven, maar vaak is de ontlasting dan ook slap... :-\
Door Doedels
#388087
barfje schreef: Wat vreselijk voor je hond en ook voor jullie natuurlijk. Graan- en glutenvrij voer is erg belangrijk voor een hond met epilepsie. Die Duck lijkt daarom niet erg geschikt voor jouw hond. Carnibest heeft de Diabetesversie die gegarandeerd graan- en glutenvrij is. Misschien kun je dat is uitproberen?

http://www.carnibest.nl/hond.htm

Hier dacht ik ook aan, maar Steph woont in België en kan alleen aan Duck komen. Of woon je in de buurt van de Nederlandse grens, Steph? Ik denk dat het de moeite waard is om graanvrij te gaan voeren. Is zelf samenstellen een optie?

Steph ik kan me je radeloosheid voorstellen. Het is heel moeilijk om je hond zo te zien lijden en op een gegeven moment raak je zelf ook uitgeput. Probeer hulp te zoeken bij een holistisch da. Al win je in eerste instantie eerst eens telefonisch info in. En kijk naar je hond. Jullie kunnen uiteindelijk het beste bepalen of het leven een waardig hondenleven voor jullie hond is. Heel veel sterkte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door