Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door debbymuch
#38305
wat word er standaard toegevoegd aan de barfmaaltijden.

ik heb al een aantal dingen gekocht,maar mischien ben ik wat vergeten.
--zalmolie,--lijnzaad,--vitamine,--zeewier.

dus wie heeft nog aanvulling.?

p.s ik had een aantal keer bij de slager gezeurd,kreeg vandaag een hele zak kluifwerk mee.en het ziet er goed uit.en ik hoefde niet eens er voor te betalen.
dus volgende week vrijdag sta ik er weer :P
Door Paul_Barte
#38343
Debby, je hebt voldoende supplementen in huis hoor!!

Meestal beginnen mensen met een keukenkast vol met rotzooi en na een half jaar staan er weer gewoon pakjes hagelslag enzo in ;)
Door Lizzy
#38352
Wat voor vitamine zijn het?

Ik sluit me trouwens wel aan bij Paul. Ik begon met hele kasten vol pillen en poeders. Nu krijgen ze nog vis/zalm of lijnzaadolie, wat spirulina of Chlorella en verder niks.

Hoewel? Soms krijgen ze inderdaad ook zeewier door hun groentemix. Maar dan wel gedroogde die je dan weer moet weken.

Groetjes, Lizzy
Door debbymuch
#38425
vit.B

het stond in een mailtje van iemand van het carnibest verkooppunt.

allemaal toevoegingen die je met barf(moet) geven.
maar denk inderdaad dat je op een gegeven moment een weg daarin vind,zodat je bepaalde dingen schapt.

ze had het ook over azijn.(is dan zeker voor de groente/fruithap)
of heeft dat ook nog een werking.
Door Paul_Barte
#38479
Vitamine B toevoegen is onzin..coldoende aanwezig in CB.

Het hele appelazijn verhaal lap ik ook aan mijn laars. Het enigste resultaat is meestal dat de hond het eten laat staan of buikpijn krijgt :-\

Je moet het voor de lol eens zelf proberen ;D
Door Helen
#38621
Ik voeg visolie extra toe, af en toe wat vit. C, af en toe zeewier( ook gedroogd maar ik week het niet), af en toe wat gedroogde brandnetel. O ja, ook wat tarwekiemolie zo nu en dan en 's winters enkele druppels levertraan.


Mmmm hoe vaak heb ik nu af en toe gezegd?? ;D

groetjes Helen
Door debbymuch
#38634
dus als je een goede basis heb dan valt het wel mee wat toegevoegd moet worden.

denk ook dat in groente/fruit ook al een hoop zit.aan vit.
Door roger
#38640
<<dus als je een goede basis heb dan valt het wel mee wat toegevoegd moet worden.<<

Zo is het.

Ik voeg zo goed als niks toe.

Ook uitgebreide gf mixen doe ik niet meer, enkel en alleen af en toe nog wat "kruidenmixen", in die zin alles wat je in een natuurlijk milieu aan kruiden en planten vind ;

Ook alle resten van de eigen keuken , zelfs de kruidenthee die ik zelf gebruik word nog eens extra benut voor de honden, door bv. tweede keer te laten trekken en dan door het drinkwater te mengen (vb. mix van braamblad, brandnetel, zoethout)

gr.
Roger.
Laatst gewijzigd door roger op za 10 jan 2004, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Gaitkeeper
#38684
roger schreef: Ook alle resten van de eigen keuken , zelfs de kruidenthee die ik zelf gebruik word nog eens extra benut voor de honden, door bv. tweede keer te laten trekken en dan door het drinkwater te mengen (vb. mix van braamblad, brandnetel, zoethout)

gr.
Roger.
Lusten ze dat dan nog ?
Door roger
#38695
<<Lusten ze dat dan nog ?<<

Ja natuurlijk , zeker in de bovenstaande combinatie, anders zou ik het toch niet doen !

Trouwens de kruidentabletten die in de handel zijn voor honden , op basis van de recepten van jdbl (natural rearing)bevatten allemaal die zaken die je in die mixen kan terugvinden, alleen zijn ze daar qua prijs X 100

Het handvol vlokken dat ik geef op de vleesloze dag laat ik trouwens tegenwoordig ook weken in een aftreksel van brandnetel/braam/zoethout of munt

50 jaar geleden al goot mijn grootmoeder het aftreksel van de mix van gemalen koffiebonen en chicorei over het hondeneten.( zeg maar de drap uit de koffiebeurs)
Ik denk niet dat ze dat deed omdat ze zich bewust was van de kwaliteiten van chicorei maar gewoon omdat ze alles in de honden kieperde wat ze over hadden van hun eigen voeding.

En weet je waar Doko een aantal jaren (2 of 3 jaar ) geleden mee uitpakten in hun brok........juist ja....." met toevoeging van chicorei omwille van........."

Gr.
Roger.
Laatst gewijzigd door roger op za 10 jan 2004, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#38779
Ik barf dus alleen met het avondmaaltje, smorgens carnibest. Ik geef 2 maal in de week beetje visolie, 1 maal in de week een rauw eitje, 1 maal in de week fytomix, soms een stukje appel, soms wat biogarde, soms wat groente wat van ons overblijft, soms wat rijst wat wij over hebben, en verder voeg ik eigenlijk niks aan vitamines enzo toe. Ik zorg voor voldoende afwisseling met de avondmaaltijd, doe ik het goed zo????????? :-\
Laatst gewijzigd door jeanne op za 10 jan 2004, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#38804
jeanne schreef: Ik barf dus alleen met het avondmaaltje, smorgens carnibest. Ik geef 2 maal in de week beetje visolie, 1 maal in de week een rauw eitje, 1 maal in de week fytomix, soms een stukje appel, soms wat biogarde, soms wat groente wat van ons overblijft, soms wat rijst wat wij over hebben, en verder voeg ik eigenlijk niks aan vitamines enzo toe. Ik zorg voor voldoende afwisseling met de avondmaaltijd, doe ik het goed zo????????? :-\
Ik vind van wel! In de Carnibest zitten al alle vitamines en mineralen die jouw hond nodig heeft en dus lijkt het mij totaal overbodig om aan de zelf samengestelde maaltijden nog vitamines toe te voegen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door