Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jolanda van Dino
#387915
Ik heb een Berner Sennenhond van 5 jaar oud. Een dag na een inenting voor kennelhoest is ze ziek geworden. Maar geen kennelhoest. ze kan moeilijk overeind komen heeft dikke gewrichten, voornamelijk haar poten. Uit bloed en vochtonderzoek kwam niets naar voren. Ze heeft Prednoral gekregen en antibiotica.Inmiddels zijn er veel onderzoeken geweest en de artsen weten niet wat ze mankeert, medicijnen helpen niet. Ze wil bijna niets eten. Ze krijgt mobility suport van Royal Canin. Uit het laatste bloedonderzoek waren er 3x zoveel witte bloedcellen en veel te kort rode. WAT KAN IK MIJN HOND GEVEN OM AAN TE STERKEN!!!!!!
Door Doedels
#387976
Hallo Jolanda,
Dat klinkt ernstig. Het lijkt op een autoimmuunreactie als gevolg van de enting. Ik raad je aan om de hond geen brokken meer te voeren, maar vers vlees. Je kunt daar op dit forum heel veel over lezen. En ik zou een holistich dierenarts raadplegen. Om de hond te laten aansterken denk ik aan chlorella.
Kun je aangeven welke onderzoeken er al gedaan zijn zodat we beter kunnen meedenken? Ik hoop dat de oorzaak van het probleem snel wordt gevonden.
Het is handig als je je voorstelt in de rubriek 'nieuwe leden' Dat praat gemakkelijker.
Gebruikersavatar
Door chooky
#388040
Zit je toevallig in de buurt van Almere of Amsterdam? Dan zou ik zo snel mogelijk langs Tannetje gaan (Hitam hier op het forum). Anders een andere holistische, of homeopathische dierenarts zoeken. Chlorella om te ontgiften (enting, AB en prednison) en aan te sterken lijkt me inderdaad ook verstandig, net als het overzetten op vers (maar misschien moet je daar op dit moment wat voorzichtig mee zijn, zou ik onder begeleiding doen van een holistisch dierenarts). Maar ik denk dat voor het ontstoren van de entingsreactie toch meer nodig is.
Door Jolanda van Dino
#388064
Sorry, maar wat is een holistische DA. Ik heb weinig ervaring met Dieren EN met dierenartsen. Ben zelf 27 jaar allergisch geweest voor dieren en zelf WEL bij natuurgenezer geweest, 3 maanden later kocht ik eindelijk mijn hond.
Gebruikersavatar
Door chooky
#388075
holistisch wil zeggen dat er niet alleen naar de symptomen wordt gekeken (hoofdpijn > pijnstiller, ontsteking > antibiotica, x > y) maar dat er per individu gekeken wordt hoe die in z'n geheel in elkaar zit. Alle klachten, gedragingen, karaktereigenschappen, etc spelen een rol bij het bepalen welk middel zou kunnen helpen.
Ken je wel homeopathie? Dit werkt volgens het gelijkheidsprincipe. Dit wil zeggen dat een middel gekozen wordt wat bij een gezond mens/dier die verschijnselen zoou opwekken die het nu vertoont. Dit middel wordt dan sterk verdund, waarbij door dat verdunnen en schudden de energie van het middel overgedragen en versterkt wordt (zeg maar hoe meer verdund, hoe krachtiger de werking). Het lichaam wordt hierdoor aangezet om zichzelf te genezen.
Door Jolanda van Dino
#388085
Dank je voor je antwoord, ik zal morgen verder zoeken op internet. Ik ga nu stoppen en slapen. Het doet me pijn om Dino zo te zien, ik slaap er erg slecht van.
Door Ster
#388193
Vervelend voor jou en jouw hond!
Ik heb geen tips voor je, behalve dat na hier veel te hebben gelezen, de allergieklachten van mijn hond sinds een overstap naar vers voedsel en gebruik van een homeopatisch middel zijn verdwenen. Er zitten hier veel mensen die deskundig zijn op verschillende gebieden en je kunt hier denk ik een heel stap verder komen. Veel sterkte!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#388215
Dit is een overduidelijke entreactie. Daar heb je inderdaad een homeopathisch middel voor nodig.
Door Jolanda van Dino
#390686
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb Chlorella besteld en als het goed is heb ik het morgen in huis. Toch blijf ik nog steeds benieuwd of er niet toch iemand transfer factor heeft geprobeerd.
Door Jolanda van Dino
#395640
Nou, ik heb alle E-mail adressen aangeschreven die bij de tranfer factor vermeld stonden, maar daar wordt niet op geantwoord.
Sinds vorige week zaterdag geef ik Dino de Chlorella tabletjes. Maandag wilde ze eindelijk weer eens eten. Ze is in 3,5 maand 7 kg afgevallen omdat ze bijna niet meer wilde eten. Dat gaat dus sinds maandag goed, iedere dag eet ze goed en ze heeft ook een stuk meer energie en levenslust. Ze wil 's avonds zelfs weer spelen. Alleen het lopen gaat nog steeds slecht de ene keer trekt ze met de voorpoot en de andere dag achter. Maar ze wil wel weer, het lukt alleen niet zo goed. De da weet nog steeds niet wat het is.
Misschien heeft iemand nog een goede tip?!
Door Lizzy
#395677
Jolanda van Dino schreef: Nou, ik heb alle E-mail adressen aangeschreven die bij de tranfer factor vermeld stonden, maar daar wordt niet op geantwoord.
Sinds vorige week zaterdag geef ik Dino de Chlorella tabletjes. Maandag wilde ze eindelijk weer eens eten. Ze is in 3,5 maand 7 kg afgevallen omdat ze bijna niet meer wilde eten. Dat gaat dus sinds maandag goed, iedere dag eet ze goed en ze heeft ook een stuk meer energie en levenslust. Ze wil 's avonds zelfs weer spelen. Alleen het lopen gaat nog steeds slecht de ene keer trekt ze met de voorpoot en de andere dag achter. Maar ze wil wel weer, het lukt alleen niet zo goed. De da weet nog steeds niet wat het is.
Misschien heeft iemand nog een goede tip?!
He jammer dat je geen reacties krijgt....

Ik sluit me nog steeds aan bij het advies van Chooky en dat is om naar een holistisch dierenarts met haar te gaan. Geef je haar ook nog steeds brokken? Zo ja: daar zou ik dan ook zo spoedig mogelijk van af stappen als ik jou was.

Groetjes, Lizzy
Door Jolanda van Dino
#395678
Ja, ik geef haar nog steeds brokken. Wij wonen en werken op een binnenvaartschip en ik vind het nog een beetje moeilijk met dat verse eten zoals ik dat hier lees. Het is vaak voor onszelf al lastig om vers te eten. Ik kan niet even naar de winkel gaan waneer ik dat wil.
Groetjes Jolanda
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#396610
Hi,

En zou het lukken om KVV (kompleet vers vlees)
te geven? Bv Rodi Burgers uit de vriezer.
Deze zijn bij bijna iedere grote supermarkt te koop
en in makkelijke porties te ontdooien.

Doeg!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door